همایش سالانه نوروژنتیک ایران در اهواز آغاز شد

ایران کنفرانس

همایش سالانه نوروژنتیک ایران در اهواز آغاز شد

هشتمین همایش سالانه نوروژنتیک ایران از روز چهارشنبه در محل تالار مهتاب کتابخانه مرکزی اهواز آغاز به کار کرد.

دکتر سید​علی​حسین صابری، دبیر علمی این همایش و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی جندی​شاپور اهواز در گفت​وگو با خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان با بیان این​که این همایش فرصت تبادل​نظر بین اساتید مختلف کشور در حوزه ژنتیک را فراهم می​آورد، گفت: در این همایش بیماری​های ژنتیکی که سبب ایجاد اختلالات حرکتی، ناهنجاری​های شنوایی، نابینایی ارثی، عقب ماندگی​های ذهنی، مشکلات رفتاری، تغییر شکل​های فیزیکی در چهره، بیماری​های متابولیک می​شوند و هم​چنین روش​های تشخیصی ژنتیکی بررسی می​شوند و صاحب نظران برتر در این حوزه​ها به بحث و تبادل اطلاعات می​پردازند.

وی در ادامه افزود: هدف دیگر از برگزاری این همایش که تا سوم بهمن ماه ادامه دارد، بحث درباره غربالگری​ها و راه​های تشخیص بیماری​های ژنتیکی پیش از تولد، مشاوره​های ژنتیکی پیش از ازدواج و بارداری و حین بارداری است که بر این مشاوره​ها تاکید داریم.

صابری با اشاره به این​که در خوزستان ازدواج​های فامیلی رواج زیادی دارد، خاطرنشان​کرد: خوزستان به علت این که توزیع قومیتی زیادی دارد از ذخیره​های ژنتیکی بسیار متنوعی برخوردار است که این امر سبب می​شود بین جمعیت استان نیز بیماری های ژنتیکی زیادی رایج باشد. به همین دلیل حضور محققان علم ژنتیک در استان ما می​تواند در زمینه شناخت و درمان این بیماری​ها بسیار مثمر ثمر باشد و راهکارهایی زیادی را در زمینه مشاوره، پیش​گیری و درمان بیماریهای ژنتیکی ارئه دهد.

دانشیار گروه ژنتیک دانشگاه جندی​شاپور اهواز در ادامه به نقش گرو​ه​های مختلف دانشگاه علوم​پزشکی جندی​شاپور اهواز در برگزاری این همایش اشاره و عنوان کرد: در برگزاری هشتمین همایش سالانه نوروژنتیک ایران در خوزستان گروه​های ژنتیک، بیماری​های اطفال، گوش​ و​ حلق و بینی، چشم​پزشکی مشارکت فعال داشتند و آمارهای بسیار خوبی در رابطه با انواع بیماری​های ژنتیکی در استان ارائه کردند.

صابری با اشاره به این​که در این همایش بیش از 100 پژوهش علمی در قالب پوستر و سخنرانی پذیرفته شدند، اظهار داشت:​ در هشتمین همایش سالانه نوروژنتیک ایران 60 پژوهش در قالب سخنرانی و 40 پژوهش در قالب پوستر ارائه می​شود. این پژوهش​ها توسط محققان، دانشجویان کارشناسی​ارشد و دکتری رشته​های مرتبط با موضوعات این همایش انجام شده است.

آخرین بروزرسانی (پنجشنبه ، 2 بهمن 1393 ، 20:06)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس