نخستین همایش بین المللی طب دریایی در بندرعباس آغاز شد

ایران کنفرانس

نخستین همایش بین المللی طب دریایی در بندرعباس آغاز شد

سومین همایش ملی و نخستین همایش بین المللی دوسالانه طب پیشگیری، بهداشت، امداد و درمان دریایی  در بندرعباس آغاز شد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، ناخدایکم دکتر شهرام اولیایی، مدیر گروه طب دریایی و هایپربار دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارتش با اعلام این مطلب گفت: تاکنون دو همایش دو سالانه در حوزه‌های مختلف طب دریایی در سطح ملی برگزار کرده ایم اما با توجه به بین‌المللی بودن ماموریت‌های نیروی دریایی تصمیم گرفته شد برای اولین بار در کشور، نخستین همایش بین‌المللی طب دریایی همزمان با سومین همایش ملی با شعار «اجرایی کردن تدابیر فرماندهی معظم کل قوا در ارتقاء سطح سلامت و بهبود کیفیت زندگی کارکنان نیروی دریایی راهبردی» توسط این نیرو برگزار شود. این همایش به وسیله اداره بهداشت و امداد و درمان نداجا و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی آجا و سایر مراکز علمی و آموزشی و پژوهشی و دانشگاهی در بندر عباس در حال برگزاری است.

مدیر بخش تحقیقات طب زیرسطحی و هایپربار پژوهشکده و مرکز تحقیقات و فن آوری طب دریا، سطحی زیرسطحی وهایپربار نیروی دریایی راهبردی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های پژوهشی هدفمند در حوزه بهداری رزمی جهت ارتقاء سطح سلامت در مراکز تحقیقاتی نیروی دریایی، دارای اولویت راهبردی است و نتایج و دستاوردهای تحقیقاتی در کنگره ها و همایش های ملی، منطقه‌یی و بین المللی با رعایت مبانی امنیتی ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: در این همایش بین المللی، محققان بیش از پانزده دانشگاه کشور حضور دارند که بیش از 295 عنوان مقاله را به دبیرخانه همایش ارسال کرده‌اند. از این تعداد 50 مقاله به صورت سخنرانی و 185 مقاله به صورت پوستر طی چهار روز ارائه خواهند شد. طی روزهای برگزاری همایش 11 نشست علمی با موضوعات مختلف بهداشتی، امدادی و درمانی دریایی و شش کارگاه از جمله کارگاه کار با اتاقهای فشار پزشکی و عملیاتی ، کارگاه کاربردهای لیزر در طب نظامی با رویکرد دریایی و کارگاه امداد و نجات دریایی که این کارگاه روی دریا به صورت مانور و با حضور 80 تن از اساتید دانشگاههای کشور ومیهمانان خارجی شرکت کننده برگزار خواهد شد و در آن آخرین دستاوردهای نیروی دریایی راهبردی در حوزه امداد و نجات دریایی به نمایش گذاشته خواهد شد.

اولیایی در خصوص موضوعات و محورهای مورد بحث در این همایش بین المللی گفت: محورهای همایش مرتبط با حوزه پزشکی دریایی بوده و شامل طب پیشگیری و بهداشت دریایی، طب زیرسطحی و پزشکی غواصی، پزشکی هایپربار و موارد کاربردهای پزشکی آن، چالش‌های پزشکی در سفرهای دریا نوردی، سلامت شغلی در دریا، مدیریت پایش، ارزیابی و درمان بیماریها در دریا بهداشت امداد و درمان در نبردهای دریایی، امداد و نجات دریایی، مدیریت دانش و اطلاعات پزشکی در دریا، اورژانسهای دریایی، پرستاری و تریاژ در دریا ،فن آوری های نوین در حوزه طب دریا از جمله تله مدیسین و لیزر، مدیریت فن آوری اطلاعات سلامت در دریا، مدیریت تجهیزات و اقلام بهداشتی، امدادی و درمانی در دریا، مدیریت سازمان و منابع انسانی حوزه سلامت در دریا و سواحل، پزشکی در تفریحات و ورزش‌های آبی و دریایی است.

آخرین بروزرسانی (يكشنبه ، 28 دی 1393 ، 20:50)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس