برگزاری همایش "پیامبر رحمت و مدارا" در دانشگاه تهران

ایران کنفرانس

برگزاری همایش "پیامبر رحمت و مدارا" در دانشگاه تهران

در آستانه هفته وحدت، همایش بزرگ پیامبر رحمت و مدارا، با حضور اندیشمندان، صاحب‌نظران شخصیت‌های مذهبی و سیاسی، اقلیت‌های دینی و مذهبی، پنج‌شنبه یازدهم دی ماه در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا ، این همایش با مشارکت و همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و دستیاری ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

در این همایش 30 مقاله با محوریت زندگی پیامبر (ص) و با عناوین تعامل پیامبر با هم اندیشان، مدارای پیامبر با دگراندیشان، جنگ‌های پیامبر و پیام پیامبر در عصر جدید ارائه خواهد شد.

حجت‌الاسلام علی یونسی در نشست خبری همایش «پیامبر رحمت و مدارا» با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران منادی وحدت در جهان اسلامی است، گفت: یکی از اهداف برگزاری این همایش ، اشاعه علمی فرهنگی اسلام ناب و نشان دادن رحمانیت این دین در جهان است.

وی با تأکید بر اینکه نظر امام (ره) و رهبر معظم انقلاب مبنی بر وحدت در جهان اسلام باید عملیاتی و اجرایی شود، افزود: این دیدگاه‌ها باید از حد نشست و همایش خارج شده و در جامعه به نمایش در آید و به همین منظور باید همکاری و همفکری بیشتری در این زمینه صورت پذیرد وهفته وحدت باید به ماه و سال وحدت تسری یابد و تمامی ارگان‌ها و مردم باید در این خصوص همکاری کنند.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها تصریح کرد: برگزاری جشن برای پیامبر (ص) حرکتی وحدت‌آفرین است، این حرکت باید از ایران شروع شود. تعظیم و تکریم امامان معصوم و مظلوم مناسب است اما پیامبر (ص) هم مظلوم است و باید در این جهت با برگزاری جشن در تمام جامعه اسلامی با حرکت‌های ضد اخلاقی و مظاهر ضد بشری مقابله شود.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکتر سیدضیا هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، نیز در این نشست خبری خاطرنشان کرد: ضرورت دارد تصویری واقعی و علمی از پیامبر اسلام به جهانیان معرفی شود زیرا این تصویر از پیامبر جلوه ‌گر مدارا و مهربانی این پیامبر است و دین اسلام سمبل رحمت است اما امروز تصویری جزم‌اندیش، محدود و مغایر با زندگی مدرن از اسلام معرفی شده که باید با معرفی اسلام ناب محمدی با آن مقابله کنیم واکنون لازم است به شکل جهادی در عرصه علمی و فرهنگی فعالیت کنیم تا چهره واقعی اسلام معرفی شود.

وی با بیان اینکه، وحدت میان اقشار مختلف جامعه یکی از مأموریت‌های اجتماعی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم است، افزود: همه صاحب‌نظران پذیرفته‌اند جامعه باید به همزیستی مسالمت‌آمیز برسد. این همزیستی از طریق فهم متقابل شکل می‌گیرد و گفت‌وگو لازمه رسیدن به این فهم است. اگر گفت‌وگو ایجاد شود، خشونت به حداقل می‌رسد و ما در این همایش به دنبال این هستیم که تفاهم و همزیستی را بر محوریت دین ایجاد کنیم.

آخرین بروزرسانی (چهارشنبه ، 10 دی 1393 ، 19:23)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس