همایش ملی توسعه پایدار فضایی در سواحل دریای خزر برگزار می‌شود

ایران کنفرانس

همایش ملی توسعه پایدار فضایی در سواحل دریای خزر برگزار می‌شود

دبیر علمی همایش ملی توسعه پایدار فضایی در سواحل دریای خزر تصریح کرد: این همایش با هدف شناخت وضع موجود سکونتگاه‌های روستایی و شهری استان‌های گیلان، مازندران و گلستان، در تاریخ 6 اسفند ماه در دانشگاه مازندران برگزار می‌شود.

رحیم بردی آنامرادنژاد در گفت وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، با اشاره به اینکه برنامه ریزی فضایی، تنظیم رابطه بین انسان، فضا و فعالیت‌های انسان در فضا است، گفت: برنامه ریزی فضایی با توجه به فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، کاربری اراضی و محیطی بیشترین نمود را در توسعه پایدار مناطق دارد.

وی افزود: نیاز به انجام برنامه ریزی از وقوف بر مشکلات و یا قابلیت‌های توسعه‌ای سازمان فضایی جامعه ناشی می‌شود، اصولآ نتیجه عملکرد انسان در جوابگویی به نیازهایش، رشد و توسعه فضا است.

عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران ضمن بیان اینکه تمرکز شدید جمعیت و فعالیت‌ها در یک یا چند نقطه جغرافیایی از مشخصه‌های بارز اکثر کشورهای جهان سوم به ویژه ایران است، اظهار کرد: دستیابی به توسعه‌ پایدار فضایی، نیازمند نوعی برنامه ریزی است که بتواند در یک فضای دو بعدی به استقرار و مکان گزینی فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی بپردازد.

وی ضمن بیان اینکه برنامه ریزی فضایی به عنوان یک سلسله مراتب چند سطحی تصمیم گیری که در سه حوزه، برخورد استراتژیک، برخورد سیاسی و برخورد عملیاتی می پردازد، ادامه داد: درک فرایند توسعه پایدار شهری در برنامه ریزی توسعه شهری و مدیریت توسعه شهری نقش تعیین کننده ای دارد بی‌شک غایت اصلی تمام برنامه‌ریزی ها رسیدن به توسعه پایدار، تعادل منطقه‌ای، توزیع مناسب فعالیت‌ها و استفاده حداکثر از قابلیت‌های محیطی در فرایند توسعه مناطق است.

آنامرادنژاد با اشاره به اینکه سواحل دریای خزر به دلیل برخورداری از مواهب خدادادی فراوان و تمرکز شدید جمعیت، یکی از مناطقی است که از توسعه ناموزون در ارتباط با رابطه انسان و فضا رنج می برد، عنوان کرد: برنامه ریزی فضایی و اجرا کردن آن از جمله اهدافی است که در قالب اولین همایش ملی توسعه پایدار فضایی در سواحل دریای خزر پی گیری خواهد شد.

وی ادامه داد: بهره ‌برداری مناسب از امکانات و قابلیت‌های استان‌های ساحلی دریای خزر، ایجاد تعادل فضایی در استان‌های ساحلی دریای خزر، تلفیق ویژگی‌های فرهنگی مناطق در فرایند ملی، لحاظ مناسبات جهانی و منطقه‌ای در برنامه‌ریزی، تخصصی کردن و دادن نقش‌های محوری به مناطق و در نهایت ایجاد زمینه برای رشد و توسعه کشور به مفهوم واقعی و استفاده از قابلیت‌های طبیعی، اجتماعی و اقتصادی در تسریع فرایند توسعه و هدایت صحیح چارچوب توسعه از جمله ضروریاتی است که در راستای برگزاری این همایش دیده شده است.

دبیر علمی همایش ملی توسعه پایدار فضایی در سواحل دریای خزر تصریح کرد: این همایش با هدف شناخت وضع موجود سکونتگاه های روستایی و شهری استان‌های گیلان، مازندران و گلستان برگزار می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه نابسامانی‌هایی که در پراکندگی‌های سکونتی در این استان‌ها وجود دارد سبب هدر رفت اراضی کشاورزی و عدم به کارگری دقیق این منابع الهی می شود، افزود: در این همایش به دنبال این هستیم تا ابتدا وضع موجود را بشناسیم و بعد از آن راهکارهای عملی و اجرایی که در قالب مقاله گردآوری می شود را در اختیار ارگان ها و سازمان های مختلف قرار دهیم.

آنامرادنژاد با اشاره به اینکه مهلت ارسال مقاله تا روز 30 دی ماه 93 تمدید شده است، خاطرنشان کرد: توسعه پایدار فضایی در سکونتگاه‌های روستایی استان‌های ساحلی دریای خزر، توسعه پایدار فضایی در سکونتگاه‌های شهری استان‌های ساحلی دریای خزر، اقلیم و توسعه پایدار فضایی در سواحل دریای خزر، ژئومرفولوژی و توسعه پایدار فضایی در سواحل دریای خزر، رویکردهای نوین در توسعه پایدار فضایی و مسائل زیست محیطی در استان‌های ساحلی دریای خزر محورهای این همایش بوده و علاقمندان می توانند مقالات خود را در قالب این محورها به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

وی افزود: اولین همایش ملی توسعه پایدار فضایی در سواحل دریای خزر روز 6 اسفند ماه در دانشگاه مازندران برگزار می‌شود.

آخرین بروزرسانی (يكشنبه ، 7 دی 1393 ، 18:07)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس