50 طرح برگزیده شانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی تقدیر می شوند

ایران کنفرانس

50 طرح برگزیده شانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی تقدیر می شوند

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر «احمد اکبری» روز سه شنبه در نشست خبری شانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی که در محل وزارت علوم برگزار شده بود، گفت: سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران هر سال در راستای انجام ماموریت و به منظور تقدیر از مبتکران و فناوران جوان و صاحب اندیشه کشور در زمینه های علمی و پژوهشی در هفته پژوهش مراسم تقدیر از برگزیدگان جشنواره جوان خوارزمی را برگزار می کند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی دستاوردهای تلاشگران جوان عرصه پژوهش و فناوری کشور به جامعه علمی کشور عنوان کرد و گفت: طرح های رسیده به جشنواره در پنج محور پژوهشی و چهارده گروه تخصصی شامل صنایع شیمیایی، مکانیک، برق و کامپیوتر ' هنر و معماری ، کشاورزی و منابع طبیعی ، علوم پایه ، عمران ، مهندسی صنایع و مدیریت فناوری ، مواد ، متالورژی، انرژی های نو و زیست فناوری، محیط زیست و علوم پایه پزشکی، فناوری نانو ، هوا فضا ، مهندسی نرم افزار و فناوری اطلاعات و مکاترونیک مورد بررسی قرار می گیرد.

رییس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران در مورد حمایت از برگزیدگان جشنواره جوان خوارزمی گفت: برگزیدگان جشنواره جوان از تسهیلات ویژه ای مانند امکان ادامه تحصیل در دوره های تحصیلی بالاتر و معرفی به بنیاد ملی نخبگان برای استفاده از تسهیلات این بنیاد برخوردار می شوند.

اکبری ادامه داد: در سال جاری از طرح های برگزیده ای که امکان تجاری سازی داشته حمایت های بیشتری به عمل آمده و علاوه بر معرفی طرح ها به صنایع مرتبط امکان استفاده از تسهیلات مراکز رشد و پارک های فناوری و نیز تامین و امکان حضور در موزه علوم و فناوری وزارت علوم و شرکت در سمینارها و کنفرانس های بین المللی فراهم خواهد شد.

وی افزود: در این دوره از جشنواره جوان خوارزمی در بخش غیر دانش آموزی تعداد 537 طرح از طریق ثبت نام الکترونیکی به دبیرخانه جشنواره رسید که این طرح ها برای ارزیابی و کارشناسی به گروه های تخصصی ارسال شد و پس از ارزیابی در مجموع 34 طرح به هیات داوران پیشنهاد شد و هیات داوران پس از جلسات متعدد در نهایت تعداد 17 طرح را به عنوان برگزیده نهایی شانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی انتخاب کردند.

رییس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران افزود: در بخش دانش آموزان و هنرجویان دوره متوسطه تعداد 20 هزار و 702 طرح به دبیرخانه های استانی جشنواره جوان خوارزمی ارائه شد که پس از داوری های متعدد در نهایت تعداد 33 طرح به عنوان طرح های برگزیده نهایی کشوری بخش دانش آموزی شانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی انتخاب شدند.

جشنواره جوان خوارزمی هر سال جدا از جشنواره بین المللی خوارزمی برگزار می شود؛ هر دو جشنواره با هدف شناسایی و معرفی طرح های برتر در زمینه پژوهش های نوین بنیادی، کاربردی، توسعه ای، اختراع و نوآوری برگزار می شوند.

جشنواره بین المللی در عرصه جهانی و با مشارکت فرهیختگان به ویژه اساتید دانشگاه ها، پژوهشگران، نوآوران ، فناوران و متخصصان داخل و خارج کشور و جشنواره جوان با مشارکت دانشجویان، دانش آموختگان، نوآوران و متخصصان جوان داخل کشور (با شرط سنی زیر سی سال) برگزار می شود.

تا کنون 15 دوره از جشنواره جوان خوارزمی و 26 دوره از جشنواره بین المللی خوارزمی برگزار شده است.

جشنواره جوان خوارزمی در دو بخش دانشجویی و آزاد و دانش آموزی برگزار می شود. بخش دانشجویی _ آزاد با همکاری سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران برگزار می شود.

شرکت کنندگان در بخش دانشجویی و آزاد این جشنواره دانشجویان و داوطلبان آزادی هستند که تا زمان فراخوان سن آنها حداکثر 30 سال تمام باشد.

شرکت کنندگان در بخش دانش آموزی این جشنواره نیز دانش آموزان مقطع متوسطه، پیش دانشگاهی و دوره های کاردانی آموزش و پرورش هستند.

آخرین بروزرسانی (چهارشنبه ، 19 آذر 1393 ، 16:29)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس