نخستین سمینار پپتید و کارگاه آموزش خالص‌سازی پپتید‌ها برگزار می‌شود

ایران کنفرانس

نخستین سمینار پپتید و کارگاه آموزش خالص‌سازی پپتید‌ها برگزار می‌شود

رییس انجمن پپتید ایران از برگزاری نخستین سمینار پپتید و کارگاه آموزش خالص‌سازی پپتید‌ها در روز پنج شنبه خبر داد.

دکتر سعید بلالایی در گفت‌وگو با خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: سمینار پپتید و کارگاه آموزشی خالص‌سازی پپتیدها، روز پنج‌شنبه، ششم آذرماه در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود. ضرورت توجه به پپتید‌ها و پروتئین‌ها، جایگاه پپتید‌ها و پروتئین‌های دارویی در درمان بیماری‌ها، نقش نوروپپتید در طراحی داروهای نوین و روش‌های جدید دستگاهی در جداسازی، شناسایی و خالص‌سازی پپتید‌های دارویی محورهای عمده سخنرانی‌های ارائه شده در این سمینار هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت روزافزون دانش مرتبط با پپتید و رشته های مرتبط با این حوزه نظیر شیمی، بیوشیمی، بیوتکنولوژی، داروسازی، مهندسی شیمی و نقش پپتید ها به عنوان داروهای طبیعی قرن حاضر و تاثیر آن در ارتقای سلامت بشری و ضرورت شناساندن همه جانبه این حوزه و نیز اعتلای دانش حوزه های مرتبط با پپتیدها در امر آموزش، پژوهش و صنایع دارویی، انجمن پپتید ایران از سال گذشته با اخذ موافقت از دفتر انجمن های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است.

رییس انجمن پپتید ایران با اشاره به به اهمیت این حوزه تخصصی و ویژگی بین رشته ای بودن آن، اظهار داشت: انجمن پپتید ایران که اعضای آن از متخصصان رشته های مختلف شیمی، داروسازی، بیوشیمی، بیوتکنولوژی و مهندسی شیمی هستند طی این مدت توانسته‌اند قدم های موثر و مثبتی را در ارتباط با جهت دهی تحقیقات مورد نیاز کشور و دستیابی به فناوری های نوین بردارند.

رییس پژوهشکده شیمی پپتید دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی خاطرنشان کرد: پپتیدها اجزای کوچک‌تر از پروتئین‌ها هستند که واحد تشکیل دهنده آنها اسید ‌آمینه است. تاکنون بیش از 60 دارو با ساختار پپتیدی به بازار تجارت دارویی دنیا معرفی شده است.

بلالایی با اشاره به این که بیش از 240 ترکیب در حال گذراندن مراحل بالینی برای راهیابی به بازار جهانی دارو بوده و پیش بینی می شود که این خانواده از دارو ها طی سال های آینده قسمت عمده بازار دارویی را به خود اختصاص دهند، خاطرنشان کرد: واردات تنها چند قلم از داروهای پپتیدی مستلزم صرف بیش از 40 میلیون دلار ارز بوده که با توجه به دستیابی به فناوری تهیه تعدادی از این ترکیبات در داخل کشور، صرفه جویی ارزی قابل ملاحظه ای را شاهد خواهیم بود.

وی ابراز امیدواری کرد که با برگزاری سمینار پپتید و کارگاه خالص سازی پپتیدها ضمن شناسایی افراد فعال در حوزه های مرتبط با پپتید و صنایع دارویی آن امکان انجام تحقیقات هدفمند در حوزه های مورد نیاز پپتید در کشور بیش از پیش فراهم شود.

آخرین بروزرسانی (چهارشنبه ، 5 آذر 1393 ، 17:08)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس