برگزاری همایش تعامل صنعت و دانشگاه در دانشگاه علمی کاربردی یزد

ایران کنفرانس

برگزاری همایش تعامل صنعت و دانشگاه در دانشگاه علمی کاربردی یزد

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان یزد گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی در حال حاضر با دارا بودن بیش از1000مرکز علمی کاربردی و حدود 800 هزار دانشجو توانسته جایگاه قابل قبولی در نظام آموزش عالی کشور داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه یزد، دکتر "ناصر صدرا ابرقویی" در دیدار با "سعید عبدالهی" مدیر کل امور سیاسی و امنیتی استانداری یزد با اشاره به موفقیت‏‏های دانشگاه جامع علمی کاربردی در کشور، گفت: این دانشگاه وجه تمایزات زیادی با سایر دانشگاه‏‏ها دارد به طوری که توانسته با استفاده از این تمایزات دانشجویان بیشتری را جذب کند .

این مسئول خاطرنشان کرد: نقش و ماموریت دانشگاه جامع علمی‌ کاربردی در مقوله کارآفرینی و اشتغال، می‌تواند وجه تمایز یا تفاوت اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی با سایر مراکز آموزش عالی کشور باشد چرا که این دانشگاه، رسالت تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآمد و کاردان را برعهده دارد.

وی در این باره تاکید کرد: آموزش‌های مهارتی علمی‌ کاربردی باعث تربیت نیروی انسانی متخصص، ماهر، کارآفرین و آماده‌ به کار به‌ منظور فعالیت در بخش‏‏های مختلف جامعه شده است .

صدرا ابرقویی افزود: مهم‌ترین تفاوت دانشگاه‌ جامع علمی کاربردی با سایر مراکز آموزش عالی استان در کاربردی کردن آموخته‌ها در قالب نظام آموزش مهارت و فناوری است. ضمن این که همچنین دانشگاه جامع علمی کاربردی در جوار صنعت کار می‌کند ولی نظام آموزشی سایر دانشگاه‌ها، اغلب نظری است.

وی خاطرنشان کرد: وجه تمایز دیگر دانشگاه جامع علمی کاربردی، برنامه‌ریزی و تدوین رشته‌های جدید به فراخور نوع شغل و نیاز بخش‌های اقتصادی کشور است یعنی این که اگر به رشته یا تخصصی احساس نیاز شد، این دانشگاه آمادگی دارد که در اسرع وقت و در یک بازه زمانی کوتاه مدت و کمتر از شش ماه رشته را تدوین کرده به تصویب شورای هشتم وزارت علوم رسانده و پذیرش دانشجو داشته باشد، به عبارتی احساس نیاز به رشته تا پذیرش دانشجو در بازه زمانی شش ماهه صورت می‌گیرد.

دکتر صدرا ابرقویی تصریح کرد: این دانشگاه با بکارگیری اساتید خبره شرایط را برای انتقال مهارت ویژه آنها به دانشجویان فراهم می‌کند به گونه‏‏ای که مدرسین دانشگاه جامع علمی کاربردی باید تکمیل کننده زنجیره بین علم و صنعت باشند، چرا که محور توسعه این دانشگاه، مهارت، تکنولوژی و فناوری است که با سایر دانشگاه‌های فرق می‌کند.

وی افزود: به همین دلیل مدرسین دانشگاه جامع علمی کاربردی بیشتر از بین فارغ التحصیلانی گزینش می‌شوند که در بخش‌های اقتصادی جامعه مشغول هستند و علوم مهارتی را تجربه کرده‌اند.

وی تصریح کرد: هم اکنون دانشگاه جامع علمی کاربردی استان یزد با 25 مرکز علمی کاربردی و 12000 دانشجو توانسته جایگاه خوبی را در نظام آموزش عالی استان داشته باشد.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همچنین برگزاری دومین همایش تعامل صنعت و دانشگاه با محوریت خوشه‎‎های فناوری و ایجاد چند مرکز جدید آموزشی در استان و نیز راه‏‏ اندازی کمپ کارآفرینی را از جمله مهمترین برنامه‎‎های آتی این دانشگاه خواند.

مدیر کل امور سیاسی و امنیتی استانداری یزد اظهار کرد: دانشگاه‏‏ها باید سعی کنند با آموزش‎های مهارتی به دانشجویان، مشکلات اقتصادی جامعه و به دنبال آن مشکلات اشتغال جوانان را برطرف کنند.

"سعید عبدالهی"مدیر کل امور سیاسی و امنیتی استانداری یزد نیز تصریح کرد: در کنار علم و مهارت‏‏های آموزشی، نکته مهمی که باید به آن توجه شود فعالیت‎‎های مذهبی و فرهنگی است.

وی افزود: دانشگاه‏‎‏‎ها با ایجاد چنین فضاهایی، می‎‎توانند جوانان دین باور و با وجدان کاری در شان نظام جمهوری اسلامی تربیت کنند و چنین جوانانی می‎‎توانند با حساسیت بیشتری در انجام امور محوله موفق باشند.

آخرین بروزرسانی (سه شنبه ، 4 آذر 1393 ، 13:42)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس