دومین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی و طب سنتی ایران گشایش یافت

ایران کنفرانس

دومین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی و طب سنتی ایران گشایش یافت

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «اسحاق جهانگیری» به همراه سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی از این نمایشگاه چهار روزه که از هفتم تا 10مهر ماه در شبستان مصلای امام خمینی(ره) تهران برپا است، دیدن کرد.

جهانگیری در ادامه این مراسم از 6 پیشکسوت در عرصه طب سنتی ایران و گیاهان دارویی تجلیل کرد.

سه تن از این پیشکسوتان در حال حاضر در قید حیات نیستند و تندیس و لوح تقدیر آنها به خانواده هایشان اعطا شد.

مرحوم دکتر «رضا امیدبیگی»، مرحوم دکتر «سیدمحمد فخرطباطبایی» و مرحوم مهندس «حسین حجازی» سه پیشکسوتی بودند که در این مراسم از آنها تجلیل شد.

همچنین در این مراسم از دکتر «ابوالقاسم سلطانی» متولد سال 1308، پروفسور «ابوالقاسم متین» متولد سال 1312 و دکتر «فریبرز معطر» متولد 1320 با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

در این جشنواره حدود 350 شرکت فعال در حوزه گیاهان دارویی، فرآورده های طبی و صنایع همچون صنایع عطرسازی، طعم، رنگ و چاشنی، مکمل های غذایی، آفت کش، کودهای گیاهی و سایر محصولات حاصل شده از گیاهان دارویی و ترکیبات موثر گیاهی شرکت دارند.

حدود 90 مرکز علمی، پژوهشگاه، پارک های علم و فناوری، مراکز رشد و غیره آخرین دستاوردهای علمی خود را در این جشنواره و نمایشگاه ارایه کرده اند.

ایجاد سلامتکده طب سنتی از دیگر برنامه های این جشنواره و نمایشگاه است که در مدت برپایی آن آماده ارایه خدمات طب سنتی و آموزه های مکتب پزشکی ایران است.

همچنین در این نمایشگاه مشاوره های پزشکی، مشاوره تغذیه، آشنایی با اصول حفظ سلامتی، مزاج شناسی و سایر مسایل مرتبط به صورت رایگان ارایه می شود.

به گزارش ایرنا، در این جشنواره و نمایشگاه حدود دو هزار و 100 محصول فناورانه شامل داروهای گیاهی و فرآورده های طبیعی به نمایش گذاشته شده است که در راستای فرهنگ سازی، برخی از محصولات این جشنواره با تخفیف نمایشگاهی به فروش می رسد.

بخش دیگری از این نمایشگاه فن بازار یا بازار فناوری است که در این فضای علمی - تجاری فناورانه حدود 40 فناوری و تعدادی شرکت های سرمایه گذار حضور دارند تا فضای مذاکره برای قراردادهای تجاری سازی فراهم شود.

18 کارگاه آموزشی در موضوعات جشنواره با حضور اساتید مجرب پیش بینی شده که این کارگاه ها با محورهایی همچون فناورانه، تجاری سازی، مالکیت فکری، برندینگ، نحوه ثبت و اخذ مجوز برای دارو و فرآورده ها، آشنایی با نحوه ارزیابی یا تامین سلامت شرکت ها برای ارتقای مسیر دانش بنیانی و سایر مسایل برگزار می شود.

سیام(3)**9012**س.ق**ن.س**1336

آخرین بروزرسانی (دوشنبه ، 7 مهر 1393 ، 13:39)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس