چپ‌دست‌ها فقیرترند؟

ایران کنفرانس

چپ‌دست‌ها فقیرترند؟

بر اساس تحقیقات جدید دانشمندان دانشگاه هاروارد بر روی 47 هزار نفر در آمریکا و انگلستان، افراد چپ دست در مقایسه با راست‌دست‌ها در طول عمرشان 12 درصد درآمد کمتری دارند.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، این بررسی اسطوره‌های موجود را درباره این که چپ‌دست‌ها مستعدتر از همسالانشان هستند، به چالش می‌کشد.

به گفته پروفسور جاشوا گودمن، اقتصاددادن دانشگاه هاروارد در ماساچوست، افرادی که با دست چپشان می‌نویسند، دردسرهای زیادی را در زندگی‌شان تجربه می‌کنند. در پژوهش‌های این دانشمند و همکارانش، چپ‌دست‌ها از لحاظ اقتصادی و آماری نارسایی‌های مالی مهمی در مقایسه با راست‌دست‌ها از خود نشان دادند.

آن‌ها همچنین مهارت‌های شناختی پایین‌تر و ناتوانی‌های ذهنی و رفتاری بالاتری را نسبت به راست‌دست‌ها از خود بروز دادند.

این نخستین مقاله‌ای است که نشان می‌دهد چپ‌دست‌ها دارای درآمدهای مالی پایین‌تری هستند و این که چنین فاصله درآمدی معادل ترک یک سال زودتر مدرسه است. دانشمندان معتقد است چنین موضوعی حتی با در نظرگرفتن مولفه‌هایی مانند سلامتی نوزاد و پیش‌زمینه‌های خانوادگی صادق است.

دلایل این نارسایی‌ اقتصادی هنوز مشخص نیست اما محققان بر این باورند که افراد چپ‌دست دارای نارسایی‌های شناختی بنیادی‌تری هستند. داده‌های دریافتی از این پژوهش نشان می‌دهد کودکان چپ‌دست بیشتر احتمال دارد که نسبت به راست‌دست‌ها در انتهای جدول نمرات امتحانی باشند. آن‌ها همچنین بیشتر احتمال دارد که دارای ناتوانی‌ در یادگیری باشند.

بررسی این افراد نشان می‌دهد چپ‌دست‌هایی که مادرشان نیز چپ‌دست است، از توانایی شناختی پایین رنج نمی‌برند اما کودکان راست‌دست دارای مادران چپ‌ دست، به نارسایی‌هایی شناختی دچارند. به عبارتی، عدم تطابق بین چپ‌دست یا راست‌دست‌بودن فرزندان و والدین از اهمیت خاصی برخوردار است و شاید یک دلیل این باشد که کودکان مادران چپ‌دست در تقلیدکردن از مادرشان به عنوان نوعی ابزار یادگیری کلیدی با مشکل مواجه هستند.

آخرین بروزرسانی (يكشنبه ، 16 آذر 1393 ، 16:29)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس