ابزارهایی از گوگل که اسم آنها را هم نشنیده‌اید

ایران کنفرانس

ابزارهایی از گوگل که اسم آنها را هم نشنیده‌اید

ما هر روز از موتور جستجو‌ قوی‌پیکر گوگل استفاده فراوانی می‌بریم. تقریبا بیشتر کاربران از سرویس ایمیل این شرکت بهره می‌گیرند و حدود ۶۵ درصد از کاربران جهانی گوشی‌های هوشمند از سیستم عامل اندروید برخوردار‌ند؛ اما این‌ها تنها تولیدات و ابزارهای این شرکت نیست. بگذارید چند نمونه از بهترین ابزارهای گوگل را که کمتر شناخته شده هستند، به شما معرفی کنیم.

به گزارش «تابناک»، برای بسیاری از ما گوگل در موتور جستجو و سیستم عامل اندروید و نهایتا سرویس جی‌میل خلاصه می‌شود؛ اما اگر قرار بود این شرکت به همین‌ها بسنده کند، قطعا به یک غول بزرگ فن‌آوری اطلاعات تبدیل نمی‌شد.

گوگل شرکتی است که همه در‌آمد خود را از ارائه خدمات کسب می‌کند. درآمد میلیون دلاری این شرکت در سال همه ناشی از سرویس‌ها و امکاناتی است که ‌رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد و حوزه خدمات رایگان را در سراسر جهان در تلفیق با فضای وب به گونه‌ای گسترده است که دیگر بعید به نظر می‌رسد، هیچ شرکتی به گرد پای گوگل در این حوزه برسد.

اما ما تا چه حد با این ابزار‌ها و خدمات گوگل آشنا هستیم. در این گزارش سعی داریم شما را با خدماتی از این شرکت آشنا سازیم که برخی از آن‌ها هیچ ‌گاه به گوش شما نرسیده است.

۱ ـ جستجو‌ صوتی گوگل: این ابزار به شما کمک می‌کند ‌با ‌میکرفون گوشی یا سیستم خود، نام و اطلاعات آهنگی را که پخش می‌شود، به دست آورید.

۲ ـ Panoramio : این ابزار در تلفیق با Google Map این اجازه را به کاربران می‌دهد تا تصاویر خود را بر اساس موقعیت جغرافیایی ‌روی نقشه قرار دهند.

۳ ـ برنامه عروسی خود را گوگل تنظیم کنید: البته این ابزار شاید چندان به درد کاربران ایرانی نخورد؛ اما هدف از آن کمک به زوج‌های جوان برای جمع‌آوری اطلاعات لازم در خصوص مراسم عروسی است.

۴ – Google nGrams: به دنبال واژه‌ها بگردید و ببینید ‌در ‌یک سال این واژه‌ها چند بار در حوزه‌های مختلف به کار رفته است.

۵– Google Fonts: اگر به دنبال قلم‌های زیبا و منحصربفرد برای کار خود هستید، حتما سری به این ابزار بزنید.

۶– Google Topics : به شما کمک می‌کند تا روند تحول و سیر یک موضوع را در فضای وب دنبال کنید و اوج و فرود آن را در بازه زمانی خاص ببینید.

۷– Google Timer: مرورگر خود را باز کنید و در گوگل تعداد دقایق یا ساعات را وارد و بعد از آن عبارت Timer را وارد کنید تا گوگل یک شمارش معکوس را برای شما آغاز کند.

۸ – Google Art Project : در این سرویس می‌توانید برخی از مهم‌ترین و مشهورترین آثار هنری جهان را با تصاویری با وضوح بالا ببنید.

۹– Google Sky : اگر به نجوم و ستارگان علاقه‌مندید، می‌توانید با این ابزارشبیه به Google Earth در کهکشان ها سیر و سیاحت کنید.

۱۰– Google Scholar : اگر دانشجو هستید به هیچ وجه این ابزار را از دست ندهید. در این سرویس گوگل برای شما حجم عظیمی از ژورنال‌های معتبر و حرفه ای را‌ رایگان ارائه می‌کند.


 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس