نامرئی‌سازی اجسام با لنز نوری

ایران کنفرانس

نامرئی‌سازی اجسام با لنز نوری

بسیاری از شنلهای نامرئی به فناوری‌های نامتعارف مانند رشته‌های نوری یا مواد تغییردهنده نور نیازمندند که کاربردی نیستند، بویژه اینکه این نورها در زمان حرکت نیاز به شکست دارند؛ اکنون دانشگاه روچستر روشی واقع گرایانه ارائه کرده است که تنها با استفاده از لنزهای نوری اشیا را ناپدید می‌کند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان، این سیستم با روش ریاضی بسیار هوشمندانه‌ای طراحی شده است. محققان با قرار دادن دو لنز در موقعیت مناسب موجب خمیدگی نور و دیده نشدن اشیا در میان این وضعیت قرار گرفتن لنزها شدند. این روش به اندازه لنزها و زاویه 15 درجه و بیشتر بستگی دارد.

این روش حقه‌ای بصری است و شما نمی‌توانید هر شی را که بر روی مسیر مستقیم مرکز آن قرار دارد، مخفی کنید و در واقع به حالت دونات است. این روش را نمی‌توان برای استتار کامل اشیا بکار برد.

سیستم این لنزها نقاط کور وسایل نقلیه را حذف می‌کند و یا به جراحان اجازه مشاهده دستان خود را در طی عمل جراحی حساس می‌دهد.

آخرین بروزرسانی (سه شنبه ، 8 مهر 1393 ، 14:09)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس