عرضه دارویی با فناوری بومی که بیماران قلبی را نجات می‌دهد

ایران کنفرانس

عرضه دارویی با فناوری بومی که بیماران قلبی را نجات می‌دهد

محققان یک شرکت دارویی دانش‌بنیان، با استفاده از فناوری بومی موفق به تولید فرآورده دارویی ضدانعقاد RPA، مختص بیماران MI یا سکته قلبی شدند که می‌تواند در نجات این بیماران مؤثر باشد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر هوشمند ایلکا، مدیر این شرکت دارویی دانش‌بنیان با اشاره به مطالعات گسترده واحد تحقیق و توسعه این شرکت دانش‌بنیان جهت تولید داروهای مختلف، درباره داروی بیماران سکته قلبی اظهار کرد: داروی ضد انعقاد RPA در درمان برای نجات بیماران عارضه سکته قلبی (MI) مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فرآورده دارویی مراحل پایانی عرضه به بازار را پشت سر گذاشته که پس از اخذ تأییدیه از آزمایشگاه کنترل کیفی، جهت مطالعات بالینی به دست پزشکان و متخصصان خواهد رسید.

وی ابزار امیدواری کرد: در صورتی که شرایط ایده‌آل فراهم و تأییدهای لازم ارائه شوند، این محصول تا پایان امسال به بازار دارویی کشور عرضه خواهد شد.

ایلکا با اشاره به اهمیت بالای تولید داروهای این چنینی با بهره گیری از چرخه تولید بومی بیان کرد: زنجیره کامل تولید این محصول و دیگر محصولات این شرکت فناور، از مرحله سنتز تا فرمولاسیون و کنترل کیفی داخل کشورمان و توسط این شرکت انجام می‌گیرد که موجب جلوگیری از خروج ارز، خودکفایی و افزایش توانمندی داخلی کشور شده و در پی آن اشتغال را به دنبال خواهد داشت. همچنین این توانمندی را ایجاد می‌کند تا بتوانیم بازارهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را پوشش دهیم.

وی افزود: افزایش بهره‌وری محصولات دانش‌بنیان قطعا نیازمند پشتیبانی و حمایت نهادهای حمایتی و مخاطبان این محصولات است. برای رسیدن به مرحله عرضه جهانی محصول لازم است ابتدا این دارو در بازار دارویی کشور مورد پذیرش قرار گرفته، نیاز بیماران به این دارو پوشش داده شود. در صورت تحقق حمایت‌ها اگر عرضه و تولید فراتر از نیاز داخلی باشد، ظرفیت وجود دارد که در سطح بین‌المللی این رده داروها به صورت گسترده صادرات داشته باشند.

آخرین بروزرسانی (چهارشنبه ، 26 شهریور 1393 ، 14:44)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس