کل

درس «دانش خانواده» جایگزین «تنظیم خانواده» شد (25-8-91)

ایران کنفرانس

درس «دانش خانواده» جایگزین «تنظیم خانواده» شد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تبدیل درس «تنظیم خانواده» به «دانش خانواده» خبر داد و گفت: در درس دانش خانواده به تمامی ابعاد خانواده از جمله همسرداری، پرورش فرزند، مباحث قبل از ازدواج، ازدواج، بعد از ازدواج و همچنین به مباحث مختلف اعتقادی، عاطفی، فرهنگی، معیشتی و غیره توجه شده است.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر مخبر دزفولی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم سومین گردهمایی روسای دانشگاه‌ها در جمع خبرنگاران، افزود: بر اساس مطالعات و مباحث کارشناسی صورت گرفته، رویکردهای اساسی کشور به سمت جلوگیری از کاهش نرخ باروری است که این موضوع نیز تحت عنوان «جمعیت اصلاح شده» و مباحث اصلاحی در درس دانش خانواده لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه درس تنظیم خانواده نواقصی داشت که طی آن بخشی از ابعاد خانواده نادیده گرفته و یا نسبت به آن کم توجهی شده بود، گفت: این مباحث منجر شد که به سمت تهیه و تدوین و سپس تصویب درسی تحت عنوان «دانش خانواده» حرکت کنیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه در خصوص گذشت دو سال از برگزاری آزمون نیمه متمرکز دکتری و بازنگری این آزمون، گفت: در این راستا گزارشی از مجموعه آموزش عالی در حال دریافت هستیم و در همین راستا جلسات مشترکی در دبیرخانه تشکیل شده که امیدواریم با دریافت پیشنهادهای قوی‌تر و بهتر به زودی شاهد نقص‌ کمتر این آزمون باشیم.

مخبر دزفولی همچنین در خصوص بحث حذف کنکور، گفت: در کمیسیون آموزش مجلس این موضوع در دست بررسی است و اگر نیاز باشد شورای عالی انقلاب فرهنگی با مجلس کمک و همفکری خواهد داشت.

 

مصوبات طرح آمایش آموزش عالی در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی می‌شود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خاتمه در خصوص طرح مساله‌ای از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه مسایل طرح آمایش آموزش عالی باید به تصویب مجلس برسد، گفت: هماهنگی بین شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون مجلس شورای اسلامی وجود دارد و بنا بر این توافق مسائل کلان در شورا بررسی می‌شود و اگر نیاز به قانون باشد در مجلس نیز تصویب خواهد شد.

 

نحوه گزینش آزمون دکتری 92 تغییر کرد/نسبت یک به یک آزمون کتبی و مصاحبه (25-8-91)

ایران کنفرانس

نحوه گزینش آزمون دکتری 92 تغییر کرد/نسبت یک به یک آزمون کتبی و مصاحبه

معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری از تغییر نحوه گزینش داوطلبان در آزمون دکتری 92 خبر داد.

دکتر نادری منش در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) از تغییر در نحوه برگزاری کنکور دکتری خبر داد و گفت: با توجه به درخواست دانشجویان و به دنبال بازنگری و بررسی دو دوره برگزاری آزمون نیمه متمرکز دکتری، شیوه گزینش داوطلبان در این آزمون تغییر کرد.

وی افزود:‌بر این اساس وزن آزمون کتبی و مرحله مصاحبه آزمون دکتری 50 50 شد به عبارت دیگر میزان تاثیر نمره کتبی و مصاحبه آزمون دکتری در پذیرش داوطلبان یکسان و به میزان 50 درصد تصویب شد.

نادری منش در خاتمه خاطرنشان کرد:‌این تغییرات تا هفته آینده به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

به گزارش ایسنا، ثبت‌نام آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 1392 از 7 آذرماه از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش آغاز می‌شود و در روز یکشنبه 12 آذرماه پایان می‌پذیرد، همچنین آزمون دکتری 1392 روز جمعه 18 اسفند ماه در حوزه های امتحانی سراسر کشور برگزار می‌شود.

آخرین بروزرسانی (پنجشنبه ، 25 آبان 1391 ، 07:35)

 

اولین دوره کارشناسی ارشد در دانشکده خبر راه‌اندازی شد (25-8-91)

ایران کنفرانس

اولین دوره کارشناسی ارشد در دانشکده خبر راه‌اندازی شد

رییس دانشکده خبر از پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد خبرنگاری بین‌المللی از مهر 92 در این دانشکده خبر داد.

قاسم فرج اللهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاهی ایسنا، اظهار کرد: دانشکده خبر مجوز ایجاد رشته «خبرنگاری بین‌المللی» در مقطع کارشناسی حرفه‌ای ارشد را از وزارت علوم و دانشگاه جامع علمی کاربردی دریافت کرد.

وی در همین راستا درباره نحوه پذیرش دانشجو گفت: پذیرش در این رشته به روش نیمه متمرکز و از طریق آزمون سراسری کارشناسی حرفه‌ای ارشد دانشگاه جامع صورت می‌گیرد و دانشکده خبر پس از انجام مصاحبه علمی از میان پذیرفته شدگان سه برابر ظرفیت، کار گزینش و ثبت‌نام نهایی را در مهرماه 1392 انجام می‌دهد.

فرج اللهی تاکید کرد: رشته خبرنگاری بین المللی به عنوان نخستین رشته کارشناسی حرفه‌ای ارشد در گروه فرهنگ و هنر دانشگاه جامع علمی کاربردی است که کاملا در نظام دانش بنیان و مهارت محور اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه طول مدت این دوره نیز حداکثر 2/5 سال یا 5 نیمسال تحصیلی است، افزود: دوره کارشناسی حرفه‌ای ارشد خبرنگاری بین‌المللی مبتنی بر نظام واحدی و مجموع واحدهای هر دوره نیز بین 30 تا 32 واحد است که از این تعداد، 12 تا 14 واحد مربوط به دروس دانش پایه و 18 تا 20 واحد دیگر نیز مربوط به مجموعه دروس عملی شامل سمینار، پروژه گروهی (کلان پروژه) و پروژه تخصصی (ریز پروژه) می‌باشد.

رییس دانشکده خبر با تشریح روند چند ساله پیشنهاد رشته ارشد خبرنگاری بین المللی و تشکیل کارگروه‌های علمی مرتبط با آن در این دانشکده تصریح کرد: موضوع راه اندازی مقطع کارشناسی حرفه‌ای ارشد از سال‌های قبل در دستور کار دانشکده قرار گرفت که به لطف خداوند،‌ در این دوره با حمایت‌های سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه جامع علمی و کاربردی و پس از تشکیل کارگروه‌های علمی و تخصصی مرتبط به تصویب نهایی رسید.

 

راه‌اندازی 50 رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه علمی‌کاربردی تا مهر 92 (24-8-91)

ایران کنفرانس

راه‌اندازی 50 رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه علمی‌کاربردی تا مهر 92

معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی گفت: در دوره کارشناسی ارشد سال 1392 این دانشگاه، 50 رشته تدوین شده است که این رشته‌ها به صورت حرفه‌ای و مهارتی و با دوره‌های نظری سایر دانشگاه‌ها متفاوت است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، رجبعلی برزویی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: آزمون کارشناسی ارشد این دوره‌ها در اسفند ماه برگزار می‌شود و دانشجویان برای مهر 1392 پذیرفته می‌شوند.

ماموریت اصلی دانشگاه علمی کاربردی تربیت افراد ماهر برای تصدی مشاغل مختلف است و این دانشگاه در این 20 ساله سابقه فعالیت خود با توفیقات و اشکالاتی روبه‌رو بوده است.

برزویی از تدوین طرحی جدید با محوریت آموزش مهارت خبر داد و افزود: این طرح از مهر ماه سال جاری کلید خورد و 40 درصد این رویکرد با محوریت دانش پایه و نظری و 60 درصد آن با محوریت مهارت شکل گرفته است.

برزویی با بیان اینکه در جهت افزایش مهارت آموزشی، رشته‌ها را به زیر رشته‌های فرعی تقسیم کرده‌ایم، عنوان‌کرد: این کار تخصصی شدن زیر رشته‌ها را در پی دارد، برای مثال حسابداری مالیاتی و حسابرسی از جمله رشته‌های فرعی حسابداری است و دانشجو به صورت ملموس در جریان فعالیت‌های مرتبط با رشته خود قرار می‌گیرد.

برزویی در خصوص تفاوت آموزش‌های مهارت محور دانشگاه جامع علمی کاربردی با مراکزی مانند فنی حرفه‌ای، عنوان کرد: هدف دانشگاه علمی کاربردی تربیت نیروهای حرفه‌ای‌تر و با قابلیت بیشتر است، دوره‌های سازمان فنی حرفه‌ای مقاطع زیر دیپلم را تحت پوشش قرار می‌دهد، اما دانشگاه علمی کاربردی نیروهای زبده‌تر را تربیت می‌کند، علاوه بر اینکه دوره‌های دانشگاه علمی کاربردی کامل و همه جانبه‌تر است.

برزویی از رویکرد پایین به بالا در دوره‌های کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی خبر داد و در این خصوص افزود: دانشگاه‌هایی با محوریت آموزش نظری پس از اتمام درس دانشجو، موضوع تحقیق و پایان‌نامه را از وی خواسته و پس از تایید واحد آموزشی دانشگاه، سیر پژوهشی دانشجو آغاز می‌شود و این رویکردی بالا به پایین است.

وی ادامه داد: در رویکرد پایین به بالا دانشگاه علمی کاربردی، صنعت حاکم آن رشته یا بنگاه اقتصادی مرتبط موضوع و مشکلی را طرح می‌کند و تعدادی دانشجو را برای انجام پژوهشی که نتیجه آن رفع یک مشکل مرتبط با صنعت است، مشخص می‌کند.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به مشخص کردن تعداد تربیت شوندگان در یک رشته توسط دانشگاه مرتبط، اظهارکرد: دانشگاه با رویکرد حل یک مشکل، تعداد فارغ التحصیلان را مشخص می‌کند و در این طرح موضوع تا حل آن پیگیری می‌شود.

برزویی با بیان اینکه در جلسه دفاع از پروژه دانشجویان، مسؤولان صنعت مرتبط، استاد راهنما و استاد راهنمای عملی محیط کار حضور دارند، عنوان کرد: با انجام صحیح این طرح، مشکلات شاخه‌های مختلف صنعت و کشاورزی توسط دانشجویان و با روش تحقیقات علمی و عملی رفع خواهد شد.

 

باید به استقلال دانشگاه‌ها احترام گذاشته شود/تشریح دلایل عدم پذیرش رتبه‌ اولی‌های آزمون دکتری 91 (24-8-91)

ایران کنفرانس

باید به استقلال دانشگاه‌ها احترام گذاشته شود/تشریح دلایل عدم پذیرش رتبه‌ اولی‌های آزمون دکتری 91

خبرگزاری آنا: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور دلایل عدم پذیرش رتبه‌ اولی‌های آزمون دکتری امسال در دانشگاه‌ها را تشریح کرد.

ابراهیم خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا در خصوص اعتراض رتبه‌های نخست کنکور دکتری به عدم قبولی در دانشگاه‌ها گفت: در خصوص آزمون دکتری ما آزمون کتبی از داوطلبان می‌گیریم و امسال نیز از بین 178 هزار نفر، 16 هزار نفر برای مصاحبه انتخاب شدند.

*وزن مصاحبه دانشگاه‌ها دو سوم است

وی ادامه داد: از بین 16 هزار نفر، 9 هزار نفر اعلام قبولی شدند که این 16 نفر افرادی هستند که از غربال علمی رد شده‌اند و واجد شرایط ادامه تحصیل دکتری هستند منتها در فاز دوم وزن آزمون کتبی دکتری یک سوم است و وزن مصاحبه دانشگاه دو سوم است.

خدایی با بیان اینکه ظرفیت های دکتری زیاد نیست، افزود: ممکن است فرد رتبه اول دکتری را کسب کرده باشد و در فاز دوم، دانشگاه نمره مصاحبه کمتری بدهد و رتبه یک تحت تأثیر قرار بگیرد چراکه وزن مصاحبه دو سوم است طبیعتاً انتظار نمی‌رود کسی که در آزمون کتبی رتبه یک است وارد دانشگاه شود و کسی که رتبه 3 است وارد نشود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور بیان کرد: در پذیرش دانشگاه‌ها پارامترهای مختلفی دخیل است ممکن است رتبه‌های نخستی که قبول نشده‌اند در رشته‌هایی شرکت کرده‌اند که گرایش رشته‌ای که در مقطع دکتری انتخاب کرده‌اند اصلاً در آن دانشگاه استاد نداشته باشد.

*باید به استقلال دانشگاه‌ها احترام گذاشته شود

وی خاطرنشان کرد: البته مسائل مختلفی در خصوص پذیرش دانشجویان در مقطع دکتری وجود دارد که باید به استقلال دانشگاه‌ها هم احترام گذاشته شود تا استاد بتواند از مجموعه 16 هزار نفر، 12 هزار نفر را انتخاب کند البته ممکن است تعدادی از داوطلبان ضرر کنند اما ضرر نمی‌کنند در هر صورت باید انتخاب آگاهانه‌ای داشته باشند که تخصص و رشته مورد نظر در آن دانشگاه وجود داشته باشد.

 
مطالب بیشتر...

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی
بورس های تحصیلی و کارآموزی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1403© : ایران کنفرانس