کنفرانس ملی معماری، شهرسازی، هنر، طراحی صنعتی، ساخت و فناوری حکمت بنیان

چهارمین کنگره بین المللی مدیریت، اقتصاد، علوم انسانی و توسعه کسب و کار

کل

ثبت‌نام بیش از 8000 دانشجوی انصرافی برای بازگشت به تحصیل (18-8-91)

ایران کنفرانس

ثبت‌نام بیش از 8000 دانشجوی انصرافی برای بازگشت به تحصیل

معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان از جایابی و پذیرش بیش از 400 دانشجوی انصرافی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور خبر داد.

دکتر بذرافشان در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه در فراخوان ثبت‌نام دانشجویان انصرافی بیش از 8000 نفر طی دو مرحله برای بازگشت مجدد به تحصیل ثبت‌نام کردند،‌ گفت: با توجه به اینکه در نظر داشتیم در مهر ماه سال جاری تعدادی از این افراد را پذیرش کنیم، بنابراین در این مرحله شرط پذیرش دانشجویان انصرافی را معدل‌های بالای 15 قرار دادیم که 610 نفر واجد شرایط شدند و از میان آن‌ها نیز بیش از 400 نفر در موسسات آموزش عالی کشور جایابی شدند.

وی افزود: مابقی دانشجویان انصرافی دارای شرایط، در نیمسال دوم تحصیلی در دانشگاه‌ها پذیرش می‌شوند.

معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان بیشترین ثبت‌نام دانشجویان انصرافی را مربوط به دانشجویان انصرافی دانشگاه‌ آزاد عنوان کرد و گفت: خوشبختانه همه موسسات آموزش عالی با آغوش باز از دانشجویان انصرافی استقبال کردند.

 

پذیرش دانشجوی دکترای تخصصی پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان (18-8-91)

ایران کنفرانس

پذیرش دانشجوی دکترای تخصصی پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برای سال تحصیلی 92-1391 از میان واجدین شرایط برای تحصیل در مقطع دکتری تخصصی پژوهشی در رشته بیوشیمی بالینی دانشجو می پذیرد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ظرفیت پذیرش در مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان یک نفر است و متقاضیان باید دانشنامه کارشناسی ارشد رشته بیوشیمی(بالینی و پایه)، ژنتیک و زیست شناسی سلولی و مولکولی داشته باشند و حداکثر تا پایان آذر ماه سال جاری مدارک مورد نیاز را به معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ارسال کنند.

پذیرش دانشجوی دکتری پژوهشی در مرکز تحقیقات بیماریهای عفونی و گرمسیری زاهدان

بر اساس این گزارش، مرکز تحقیقات بیماری های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز برای سال تحصیلی 92-1391 از میان واجدین شرایط در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، بافت شناسی، جنین شناسی، علوم تشریح، توان بخشی، بیولوژی سلولی و ملکولی، ژنتیک، میکروب شناسی پزشکی، باکتری شناسی و میکرو بیولوژی دانشجو می پذیرد.

بنابراین گزارش، ظرفیت پذیرش در این مرکز 6 نفر می باشد و حداکثر تا پایان آبان ماه سال جاری مدارک مورد نیاز را به معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ارسال کنند.

گفتنی است: علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به نشانیhttp://www.zaums.ac.ir مراجعه کنند.

 

تحصیل 25 هزار دانشجو از 120 ملیت در دانشگاه جامعةالمصطفی (18-8-91)

ایران کنفرانس

تحصیل 25 هزار دانشجو از 120 ملیت در دانشگاه جامعةالمصطفی

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام عرافی صبح امروز در چهل و چهارمین همایش معاونان آموزش دانشگاه‌ها در دانشگاه گیلان افزود: دانشگاه جامعة‌المصطفی در بیش از 50 کشور مراکز آموزشی دارد که این دانشگاه برنامه دارد طی 5 آینده مراکز خود را در تمام نقاط دنیا گسترش دهد.

وی با بیان اینکه در دانشگاه جامعة‌المصطفی بیش از 100 رشته گرایش راه‌اندازی شده است تصریح کرد: در حال حاضر 2 هزار محقق و نویسنده به 20 زبان مختلف دنیا در دانشگاه جامعة‌المصطفی ساماندهی شدند که این محققان به انتشار کتب علمی می‌پردازند.

عرافی با بیان اینکه دانشگاه جامعة‌المصطفی در 10 کشور شبکه پژوهشی راه‌اندازی کرده است افزود: این دانشگاه در 10 کشور مختلف شبکه نشر تاسیس و راه‌اندازی کرده است و در مجموع دانشگاه جامعةالمصطفی 350 انجمن علمی، فرهنگی و تربیتی دارد.

رئیس دانشگاه بین‌المللی جامعةالمصطفی خاطر‌نشان کرد: مراکز آموزشی این دانشگاه به سه دسته تقسیم می‌شوند که در برخی از مراکز این دانشگاه تنها فعالیت‌های مربوط به شیعیان انجام می‌شود و در برخی مراکز نیز آموزش‌ها به دیگر مذاهب نیز توجه می‌کنند و در برخی مراکز این دانشگاه مانند مرکز افغانستان شیعیان و سنی‌ها در کنار یکدیگر تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به وجود دانشگاه مجازی در دانشگاه جامعة‌المصطفی گفت: در حال حاضر 5 رشته این دانشگاه با 3 زبان مختلف به صورت مجازی ارائه می‌شود.

عرافی تصریح کرد: برنامه داریم که علاوه بر ارائه دروس مجازی به زبانهای فارس، عربی و انگلیسی این دروس را به زبانهایی مانند فرانسه و اردو نیز به دانشجویان علاقه‌مند ارائه دهیم.

وی بیان داشت:‌ دانشگاه جامعة‌المصطفی حدود 3 هزار دانشجوی مجازی دارد که این دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند.

رئیس دانشگاه بین‌المللی جامعةالمصطفی با بیان اینکه بدون ورود حوزه و دانشگاه تولید علمی قوی نمی‌تواند شکل گیرد گفت: کار مهم دانشگاه این است که موج تمدنی اسلامی را در علوم و فناوری‌های مختلف و در تمامی قلمروها منعکس کند.

وی اضافه کرد: یکی از حوزه‌های رقابتی، رقابت دینی با اندیشه‌های خارج از ادیان توحیدی است که باید اندیشه‌های خود را به این جمعیت وارد کنیم.

وی با بیان اینکه حوزه مسیحیت بسیار فعال است و از طریق ابزارهای گوناگون علمی ودانشگاهی فعالیت می‌کند گفت:‌دانشگاهی مانند دانشگاه جامعة‌المصطفی وظیفه به این حوزه رقابتی وارد شده و گفتمان ناب اسلام را به این افراد ارائه کند.

رئیس دانشگاه بین‌المللی جامعةالمصطفی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دشمنان سعی می‌کنند اسلامی خشن، لیبرالیسم و وابسته در دنیا ترویج کنند که دانشگاه جامعةالمصطفی به عنوان نهاد بزرگ علمی و حوزی نقش موثری در ارائه اسلام به جهان خواهد داشت.

 

20 هزار سرفصل دروس دانشگاهی کشور بازنگری می شود (18-8-91)

ایران کنفرانس

20 هزار سرفصل دروس دانشگاهی کشور بازنگری می شود

رشت - خبرگزاری مهر: معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از بازنگری بیش از 20 هزار سرفصل دروس دانشگاهی کشور طی پنج سال خبر داد و گفت: برای تحقق این برنامه هر سال باید چهار هزار سرفصل بازنگری شود.

حسین نادری منش در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: سالانه دو گردهمایی در فصول بهار و پائیز با هدف بررسی پیشرفت شش ماهه و همچنین برنامه های بلند مدت آموزشی وزارت علوم در کشور برگزار می شود.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مهمترین بحث های که در چهل و چهارمین نشست معاونان آموزشی دانشگاه و مراکز آموزش عالی سراسر کشور مطرح می شود یکی سند تحول آموزش عالی مبتنی بر آمایش است که با بیش از 100 هزار نفر ساعت کار ملی و استانی نهایی شده است.

بطور میانگین 70 تا 80 درصد دانشجویان استانی بومی هستند

نادری منش ادامه داد: از دیگر مباحث جدی در این نشست می توان به بازنگری سر فصل های دروس دانشگاهی و همچنین مباحث گسترش به ویژه در تحصیلات تکمیلی، عملیاتی کردن برنامه پنجم توسعه در رابطه با نظارت، ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه ها، جذب هیئت علمی و سایر موارد را نام برد.

وی در پاسخ به این پرسش که وزارت علوم در زمینه ارتقای کیفیت آموزش عالی چه اقداماتی انجام داده است، گفت: بازنگری و به روز رسانی سر فصل ها نخستین قدم در بعد آموزشی از اهداف مهم وزارت علوم بوده است.

معاون وزیر علوم افزود: همچنین در فصل دوم و ماده 15 برنامه پنجم بازنگری و تحول در سر فصل، محتوا و مباحث ارزشی تاکید شده است.

وی اظهارداشت: در این زمینه نخست شورای عالی برنامه ریزی از گسترش منفک و دارای ساختار جدیدی شد و همینطور کمیته های برنامه ریزی جدیدی شامل فناوری های نوین از قبیل نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، هوا فضا، انرژی های جدید، علوم شناختی، کمیته درس دفاع مقدس و کمیته خاص مباحث قرآنی شکل گرفت.

نادری منش بازنگری درآئین نامه ها، شیوه نامه های جذب دانشجو و سایر موارد را از دیگر اقدامات این وزارتخانه دانست.

وی با بیان اینکه ظرفیت دکترای دانشگاه های کشور در سال 1388 چهار هزار و 800 نفر بود، گفت: پارسال هشت هزار  و امسال 11 هزار دانشجو در مقطع دکترای در دانشگاه های مختلف کشور پذیرفته شدند.

صد درصد افزایش ظرفیت در مقطع دکترای

معاون آموزشی وزیر علوم با بیان اینکه یک هزار رشته محل جدید به دانشگاه های مادر استانها در کشور مجوز داده شد، افزود: در مدت سه سال بیشتر دانشگاه های مادر در استانها صد درصد تعداد رشته محل های دکترای و کارشناسی ارشد افزایش پیدا کرد.

وی تاکید کرد: در سطح استانها حداقل یک دانشگاه در سطح بهترین ها باید باشد تا افراد مستعد استان به دلیل نبود رشته مورد علاقه مجبور به مهاجرت از استان نباشند.

نادری منش ادامه داد:  دانشگاه گیلان هفت هزار دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکترای دارد که 40 درصد ظرفیت این دانشگاه را شامل می شود.

دانشگاه گیلان هم اکنون 18 هزار دانشجو دارد

وی افزود: هم اکنون چهار میلیون و 400 هزار دانشجو در کشور مشغول به تحصیل هستند که این عدد یعنی پنج هزار و 800 دانشجو در صد هزار جمعیت که از حیث کمی عدد بسیار خوبی است.

معاون وزیر علوم  یادآورشد: از این تعداد 65 درصد در مقطع کارشناسی، 23 درصد در مقطع کاردانی، 9 درصد در مقطع کارشناسی ارشد،1.2 درصد در دکترای حرفه ای و یک درصد در دکترای تخصصی در حال تحصیل هستند.

 

اسامی کشورهایی که در خارج بیشتر از داخل دانشجو دارند (18-8-91)

ایران کنفرانس

اسامی کشورهایی که در خارج بیشتر از داخل دانشجو دارند

کشورهای آسیای شرقی و حوزه اقیانوس هند زادگاه اصلی دانشجویان بین‌المللی هستند، این کشورها با حدود 28 درصد از 3.6 میلیون کل دانشجویان سیار بین‌المللی، در این عرصه پیشگام هستند.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آمار فوق در نشریه "جریان جهانی دانشجویان رده سوم" که توسط موسسه آمار یونسکو چاپ می‌شود، منتشر شده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی "یونیورسیتی ورلد نیوز"، کشورهای آسیای مرکزی و کشورهای آفریقایی در جنوب صحرای آفریقا، بیشترین تعداد دانشجویان سیار بین‌المللی را دارند. حتی در برخی کشورها، تعداد دانشجویانی که در خارج تحصیل می‌کنند از تعداد دانشجویان در حال تحصیل داخل کشورشان بیشتر است!

بر پایه این گزارش، افزایش شمار دانشجویان سیار بین‌المللی، سبب افزایش جهانی تحصیلات تکمیلی بین‌المللی به میزان 78 درصد طی دهه اخیر شده است.

تعریف موسسه آماری یونسکو از دانشجویان سیار بین‌المللی شامل دانشجویانی است که از مرزهای خود خارج می‌شوند تا در کشورهای دیگر به تحصیل بپردازند.

به گزارش ایسنا، "چیائو لینگ چی‌ین"، محقق و تحلیلگر موسسه آمار یونسکو، در قسمت تحلیل آمار به یونیورسیتی ورلد نیوز می‌گوید: این نقشه پویا که در نوع خود بی‌نظیراست، جهت نشان دادن دورنمای ملت‌های فقیر و غنی، شمال و جنوب و غرب و شرق در بحث جابجایی دانشجویان است.

در این مورد خاص به عنوان نمونه، خواننده این گزارش‌ها دقیقا می‌تواند متوجه شود که دانشجویان کانادایی تحصیلات خود را در کدام کشور دنبال می‌کنند و یا کدام کشورها بیشترین دانشجو را به کشور کانادا اعزام می‌کنند.

عمدتا آمار کمتری از دانشجویانی که برای ادامه تحصیل به خارج می‌روند نسبت به دانشجویان داخلی منتشر می‌شود. دلیل این امر هم به خاطراین است که معمولا آمار دانشجویانی که برای تحصیل به خارج می‌روند به غیر از دانشجویانی که از بورسیه تحصیلی استفاده می‌کنند، برای دولت‌ها اهمیت چندانی ندارد.

بر اساس این گزارش، کشورهایی که بیشترین میزان پذیرش دانشجویان بین‌المللی را دارند شامل کشورهای آمریکای شمالی و غرب اروپا با 58 درصد، آسیای شرقی و حوزه اقیانوس هند با 21 درصد و مرکز و شرق اروپا 9 درصد می‌باشند.

محبوب‌ترین مقصد دانشجویان در سال 2010 نیز به ترتیب شامل کشورهای آمریکا با 19 درصد، انگلیس 11 درصد، استرالیا 8 درصد، فرانسه 7 درصد، آلمان 6 درصد و ژاپن 4 درصد دانشجو است.

جالب است بدانید بر پایه این مطالعات در برخی کشورها تعداد دانشجویان در حال تحصیل در خارج از کشور از میزان دانشجویان در حال تحصیل داخل کشور بسیار بیشتر است! این کشورها شامل آندورا، آنگوئیل، برمودا، دومینیکا، لیختن اشتاین و کوکزامبورگ می‌باشند.

 
مطالب بیشتر...

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی
بورس های تحصیلی و کارآموزی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1403© : ایران کنفرانس