کل

همه چیز درباره آزمون کارشناسی ارشد 93 به زبان آمار (92/8/28)

ایران کنفرانس

همه چیز درباره آزمون کارشناسی ارشد 93 به زبان آمار

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به اتمام مهلت ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد 93، گفت: روند برگزاری آزمون امسال، نسبت به سال گذشته تغییری ندارد.

حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ با بیان اینکه آزمون کارشناسی ارشد 93 از روز یکشنبه 12 آبانماه آغاز و تا ساعت 24 روز گذشته 27 آبان ماه ادامه داشت، اظهار کرد: در این دوره از آزمون پذیرش دانشجو در 142 کد رشته امتحانی انجام می‌شود.

وی افزود: از این تعداد 51 کد رشته امتحانی مربوط به رشته‌های علوم انسانی، 16 کد رشته امتحانی مربوط به رشته‌های علوم پایه، 29 کد رشته امتحانی مربوط به رشته‌های فنی و مهندسی، 25 رشته امتحانی مربوط به رشته‌های کشاورزی، 13 کد رشته امتحانی مربوط به رشته‌های هنر و هشت کد رشته امتحانی مربوط به رشته‌های دامپزشکی می‌باشد.

وی با بیان اینکه ثبت نام از 137 کد رشته امتحانی از 142 کد رشته امتحانی به صورت متمرکز و توسط سازمان سنجش انجام می‌شود تصریح کرد: ثبت نام از پنج کد رشته امتحانی دیگر با هماهنگی سازمان سنجش توسط ارگانهای ذیربط انجام می‌شود که شامل کدهای امتحانی 1147 ، 1149، 1150، 1151 و 1153 می‌باشد.

توکلی با اشاره به ثبت‌نام 948 هزار و 239 داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد 93، خاطر نشان کرد: آمار داوطلبان این دوره از آزمون نسبت به سال گذشته 52 هزار و 114 نفر افزایش داشته است.

وی افزود: از 948 هزار و 239 داوطلب، 103 هزار و 215 داوطلب در کد رشته امتحانی دوم ثبت نام کرده‌اند.

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در روزهای 16، 17 و 18 بهمن ماه 92، خاطر نشان کرد: کارت ورود به جلسه آزمون و برگه راهنمای مذکور از روز دوشنبه 14 بهمن ماه 92 بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و هر داوطلب بر حسب مورد و با توجه به تاریخ برگزاری آزمون حداکثر تا روز جمعه 18 بهمن ماه می‌تواند کارت ورود به جلسه دریافت کند.

توکلی با بیان اینکه کارنامه نتایج اولیه این آزمون به صورت کارنامه تنظیم و در نیمه دوم اردیبهشت ماه 93 از طریق سایت سازمان در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد، تصریح کرد: داوطلبانی که بر اساس کارنامه نتایج اولیه آزمون مجاز به انتخاب رشته شوند، در نیمکه دوم اردیبهشت ماه سال آینده و در محدوده زمانی که متعاقبا اعلام می‌شود، می‌توانند نسبت به انتخاب کد رشته محل‌های تحصیلی خود اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: زمان انتشار اطلاعیه معرفی شدگان چند برابر ظرفیت کد رشته محل‌های بورسیه یا دارای شرایط خاص، زمان انجام مصاحبه یا تاریخ آزمون دوم رشته‌های دارای آزمون تشریحی یا پروژه نیمه دوم خرداد ماه سال آینده خواهد بود.

 

مشاور عالی سازمان سنجش درباره زمان اعلام نتایج نهایی این آزمون، گفت: نتایج نهایی و فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال 93 در دهه نخست شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

 

جزییات جدول زمانبندی و شرایط ثبت‌نام آزمون دکتری 93 (92/8/28)

ایران کنفرانس

جزییات جدول زمانبندی و شرایط ثبت‌نام آزمون دکتری 93

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آغازثبت‌نام آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز از روز سه‌شنبه پنجم آذرماه، شرایط ثبت‌نام در این دوره از آزمون را اعلام کرد.

حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به آغاز ثبت‌نام آزمون دکتری 93 از روز سه‌شنبه از طریق سایت سازمان سنجش www.sanjesh.org، اظهار کرد: بر اساس برنامه زمان‌بندی پیش‌بینی شده ثبت نام آزمون دکتری تا روز دوشنبه 11 آذرماه سال 92 ادامه دارد.

وی افزود: هر داوطلب بر اساس علاقه فقط می‌تواند در یک کدرشته امتحانی متناسب با مدرک فارغ التحصیلی ثبت‌نام و در آزمون مربوطه شرکت کند.

وی با بیان اینکه پرداخت هزینه ثبت نام در این آزمون به صورت اینترنتی صورت می‌گیرد، گفت: ضرورت دارد داوطلبان به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال می‌باشد با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و پرداخت مبلغ 315 هزار ریال به عنوان وجه ثبت‌نام نسبت به ثبت نام در تنها کد رشته امتحانی انتخابی اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش ادامه داد: داوطلبان برای سهولت در کار می‌توانند به منظور پرداخت وجه ثبت‌نام به صورت اینترنتی از روز شنبه هفته آینده دوم آذرماه سال 1392 قبل از شروع ثبت نام با مراجعه به سایت سازمان نسبت به پرداخت وجه ثبت نام به مبلغ 315 هزار ریال بابت ثبت کد رشته امتحانی مربوط اقدام نمایند.

جدول زمانبندی آزمون دکتری 93

وی زمان برگزاری آزمون ورودی دوره دکترای نیمه متمرکز سال 1393 را روز جمعه 16 اسفندماه 1393 اعلام کرد و افزود: نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه در دهه دوم فروردین ماه سال 1393 از طریق سایت سازمان منتشر خواهد شد.

توکلی افزود: انتخاب رشته اینترنتی برای مجاز شدگان منحصرا از طریق سایت اینترنتی سازمان در هفته اول اردیبهشت ماه 1393 انجام می‌گیرد و اعلام فهرست معرفی شدگان چند برابر ظرفیت کد رشته‌های مربوط برای شرکت در مصاحبه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ذیربط در نیمه دوم اردیبهشت ماه سال 1393 از طریق سایت سازمان اعلام خواهد شد.

وی زمان اعلام پذیرفته شدگان نهایی آزمون ورودی دوره دکترای نیمه متمرکز سال 1393 را نیمه شهریور ماه همان سال اعلام کرد.

 

برگزاری کارگاه آموزشی نانو در مرکز همایش های بین المللی پژوهشگاه صنعت نفت کشور

ایران کنفرانس

ثبت نام در کارگاه آموزشی نانو

 

در مرکز همایش های بین المللی پژوهشگاه صنعت نفت کشور اواخر فروردین ماه 1393

با حضور مدرس برجسته کشوری دکتر علی نبی پور چاکلی، دکتری فیزیک و شیمی مواد از پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای

با ارائه 3 مدرک برای شرکت در کارگاه های زیر

ظرفیت محدود است (280 نفر) و ثبت نام از تاریخ 92/9/1 آغاز می شود، الویت با افرادی است که زودتر ثبت نام نمایند

http://www.tcpco.ir/content/22

تحت 3 محورهای:

عنوان کارگاه: کارگاه آموزشی نانوتیوبهای کربنی (6 ساعت)

شامل:

1-    مقدمه- شناخت نانوتیوبهای کربنی،

2-    تولید نانوتیوبهای کربنی به روش CVD

3-    عامل دار کردن نانوتیوبهای کربنی،

4-    کامپوزیتهای پلیمری با نانوتیوبهای کربنی،

عنوان کارگاه: کارگاه آموزشی گرافن (3 ساعت)

شامل:

1-    مقدمه- شناخت گرافن،

2-    تولید گرافن از گرافیت،

3-    عامل دار کردن گرافن،

4-    کاربردهای گرافن در پزشکی و صنعت،

عنوان کارگاه: کارگاه آموزشی دستگاههای آنالیز نانو مواد (6 ساعت)

شامل:

1-    مقدمه: آشنایی و کارکرد با دستگاه های نانو

2-    میکروسکوپ الکترونی TEM, SEM،

3-    میکروسکوپ AFM

4-    دستگاههای آنالیز Raman, FT-IR, XPS ،

5-    دستگاههای آنالیز  XRD

6- دستگاههای آنالیز حرارتی  DSC, TGA, DMA

کسب اطلاعات بیشتر:  www.tcpco.ir

 

امشب آخرین مهلت ثبت نام در کنکور ارشد 93 / برگزاری آزمون در بهمن (92/8/27)

ایران کنفرانس

امشب آخرین مهلت ثبت نام در کنکور ارشد 93 / برگزاری آزمون در بهمن

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: مهلت ثبت نام از متقاضیان شرکت در آزمون ورودی کارشناسی ارشد سال 93 و نوزدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور ساعت 24 امروز دوشنبه 27 آبان ماه 92 پایان می یابد.

دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: داوطلبانی که علاقمند به شرکت در این آزمون هستند و تا این ساعت نسبت به ثبت نام اقدام نکرده اند ضرورت دارد با مراجعه به سایت سازمان و اطلاعیه مورد نظر برای ثبت نام در این آزمون حداکثر تا ساعت 24 روز دوشنبه 27 اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: تا ساعت 8 صبح امروز تعداد 867 هزار و 716 داوطلب در این آزمون ثبت نام کرده اند.

به گزارش مهر، آزمون کارشناسی ارشد سال 93 در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه 16، 17 و 18 بهمن ماه سال 92 برگزار می شود.

 

ویژگیهای معتبرترین نظام های رتبه بندی دانشگاهی/ فعالیت 16000 دانشگاه در جهان (92/8/27)

ایران کنفرانس

ویژگیهای معتبرترین نظام های رتبه بندی دانشگاهی/ فعالیت 16000 دانشگاه در جهان

بر اساس گزارش ایران کنفرانس و به نقل از  اداره روابط عمومی و همکاری های علمی بین المللی  پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)   و مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری، سرپرست ISC با اشاره به مهمترین جزئیات رتبه بندی های دانشگاههای کشور، اعلام کرد که هم اکنون 16000 دانشگاه در سطح جهان فعالیت دارند .

 

جعفر مهراد درباره رتبه بندی QS و سایر رتبه بندیهای جهانی، گفت: چهار یا پنج سیستم رتبه بندی بین المللی وجود دارد که رویکرد جهانی دارند؛ این سیستم ها عبارتند از Times Higher Education World University Ranking (THE) ،  QS “World University Ranking” ،  CWTS Leiden Ranking ،  Academic Ranking of World Universities (ARWU) و Webometrics Ranking می شوند.

 

رتبه بندی دانشگاه اندونزی

وی ادامه داد: همچنین، رتبه بندی دیگری وجود دارد که بر اساس پایداری محیطی، دانشگاه ها را رتبه بندی می کند. نام این رتبه بندی UI GreenMetric World University Ranking است که توسط دانشگاه اندونزی طراحی شده است. تایوان و ترکیه نیز نظام های رتبه بندی بین المللی تاسیس کرده اند. از طرف دیگر پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نیز در سطح ملی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور را رتبه بندی می کند و اخیرا با تغییراتی که اتخاذ شده از سال 2014 میلادی دانشگاه های کشورهای اسلامی را رتبه بندی خواهد کرد .

معتبرترین رتبه بندیها

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با اشاره به معتبرترین رتبه بندیها، اظهار داشت: نظام رتبه بندی ARWU معیارها و شاخص های کمی متفاوتی دارد که نسبت به سایر نظام ها تعیین شرایط این شاخص ها مشکلتر است. حتی معیار دیگری در ARWU وجود دارد که با چاپ مقاله در مقالات Science و Nature ارتباط دارد. استادان و پژوهشگران می دانند نشر مقاله در این دو مجله نسبت به سایر مجلات علمی دشوارتر است. اما معیارها و شاخصها در THE و QS قدری معتدل تر است.

 

مهراد تاکید کرد: هر چند با شاخص اشتهار که 40 درصد امتیازات از 100 امتیاز را در نظام های QS و THE به خود اختصصاص داده چندان موافق نیستم آن هم به این دلیل که این معیار، معیاری است کیفی و اشتهار و معروفیت از فردی به فرد دیگر و نیز از کشوری به کشور دیگر  کاملا فرق می کند. در عین حال این دو نظام بین المللی معیارهای قابل توجهی دارند که با پژوهش، چاپ مقالات، استنادات و به ویژه با درآمدهای حاصل از انجام تحقیقات صنعتی سر و کار دارد .

 

نامناسب بودن توجه زیاد به رتبه های Webometrics

سرپرست ISC، ادامه داد: به اعتقاد من توجه زیاد به رتبه های Webometrics چندان مطلوب نیست. همه می دانیم وب سنجی با ارزیابی صفحات وب دانشگاه ها سر و کار دارد و نه با عملکرد دانشگاهها. از این رو گرچه Webometrics جزء نظام های رتبه بندی قلمداد شده است اما این رتبه بندی از نظر اهمیت و ارزش، اعتبار سایر نظام های بین المللی را ندارد. با نظام رتبه بندی لایدن نیز موافقم. موارد متفاوت از شاخص های نظام هایی است که در بالا بدان اشاره کردم. در اینجا رتبه بندی مورد استقبال دانشگاه های کشورهای مختلف قرار گرفته است. یکی از شاخص های مهم در رتبه بندی لایدن همکاریهای بین المللی است.

 

مهراد درباره اهمیت این شاخص، گفت: اهميت اين شاخص در اين واقعيت نهفته است که علم مرز جغرافيایی ندارد و همکاری های علمی فارغ از مرزهای جغرافیایی سیاسی نشان دهنده تعاملات و ارتباطات علمی بین دانشمندان و پژوهشگران است. رسیدن به این مرحله یعنی حضور در عرصه های دانش و جبهه های تحقیق.

 

نطام رتبه بندی ISC

وی درباره نظام رتبه بندی ISC، گفت: به طوری که اشاره کردم ISC  نظام رتبه بندی کشورهای اسلامی است اما در ابتدا به خاطر کسب تجربه، رتبه بندی دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی کشور را آغاز کرد اما رتبه بندی جهان اسلام از سال 2014 آغاز خواهد شد. در ISC نیز توجه به شاخص های پژوهش در باب تولید علم، استنادها، نرخ رشد کارایی و نرخ رشد کیفیت حائز اهمیت است. در ISC به برندگان جوایز، بکارگیری استادان خارجی و نیز جذب دانشجویان خارجی توجه خاص شده است .

 

مهراد خاطرنشان کرد: همچنین شاخص تاثیرات اجتماعی و اقتصادی دانشگاه ها نیز مولفه ای است که در ISC عملکرد دانشگاه ها را از این منظر اندازه گیری می کند. رتبه بندی های QS و THE معیارها و شاخص های کلی تری دارند و در مقام سنجش، تعداد دانشجویان، تنوع هیئت علمی و دانشجویان را اندازه گیری می کند، اما با توجه به اطلاعاتی که به صورت رای گیری از اعضای هیئت علمی و سایر پژوهشگران در سرتاسر جهان دریافت می کند این نظام به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و از این نظر دانش و اطلاعات اشخاصی را مورد استفاده قرار می دهد که درباره دانشگاه ها اظهار نظر می کنند.

 

نظام رتبه بندی لایدن

این مقام مسئول درباره نظام رتبه بندی لایدن، گفت: نظام رتبه بندی لایدن بر روی تولیدات علمی و تاثیر انتشارات علمی از 500 کشور دنیا کار رتبه بندی را انجام می دهد. نظام رتبه بندی Webometrics بر اساس تعداد پیوندهای سایر موسسات و ارگان هایی که در وب سایت دانشگاه ها موجود هستند کار رتبه بندی را انجام می دهد. تنوع دیدگاه و استفاده معیارها و شاخص های متفاوت می تواند کمک کند تا انواع روش های رتبه بندی از نظر توسعه و پیشرفت مدنظر دانشگاه های مختلف قرار گیرد.

 

دانشگاهها چگونه در رتبه بندیها صعود می کنند

مهراد درباره چگونگی صعود دانشگاهها به رتبه های بالا، تاکید کرد: با شناخت روش های نظام های رتبه بندی، دانشگاه های کوچک و بزرگ می توانند فعالیت هایی را تقویت کنند که موجب ارتقاء سطح آنها شود و در نهایت رتبه آنها پیشرفت کند. قدمت یک دانشگاه مسلما مسئله مهمی است چرا که باعث شهرت می شود و پیامد آن افزایش نظرات مثبت را در بر دارد همچنین باعث انتشار تعداد بالای مقالات علمی می شود که در همکاری با آن دانشگاه ها نگاشته می شوند.

 

فعالیت 16000 دانشگاه در جهان

وی با یادآوری این موضوع که تقریبا تعداد 16000 دانشگاه در جهان وجود دارد، اضافه کرد: اکثر رتبه بندی ها تقریبا 400 تا 500 رتبه برتر را نشان می دهند، پس با این حساب دانشگاه های کوچک ولی با عملکرد پژوهشی با کیفیت می توانند به رتبه های بالا صعود کنند، اما گاهی نام بسیاری از آنها در فهرست رتبه بندی ها به چشم نمی خورد. نکته دیگری در اینجا حائز اهمیت است و آن اینکه فلسفه رتبه بندی دانشگاه ها، ایجاد رقابت برای قرار گرفتن در رتبه های بالا است .

 

به گفته مهراد، دانشگاه و در این مورد دانشگاه های کوچک که ممکن است از توانایی های علمی کمتری برخوردار باشند باید با یک برنامه ریزی سنجیده و استراتژی مشخص راه ترقی را برای آینده قابل پیش بینی طراحی کنند. بدون طرح تفصیلی آموزشی و تحقیقاتی نمی توان رشدی را برای دانشگاه ها متصور بود. با وجود این وقتی به نتایج رتبه بندی های بین المللی و ISC نگاه می کنیم مشاهده می کنیم دانشگاه ها بدون توجه به تفاوت های احتمالی موجود در رتبه بندی های سالیانه شرکت می کنند و دانشگاهی از این نظر دلخور و ناامید نیست. در بعضی موارد، دانشگاه ها جهت شناخت وضعیت خود به داده های خام رتبه بندی احتیاج دارند که در این مورد همکاری های لازم به عمل می آید.

 

تاثیر رتبه بندی برای انتخاب یک دانشگاه

سرپرست پایگاه استنادی جهان اسلام در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه رتبه یک دانشگاه برای انتخاب جهت تحصیل اهمیت دارد، اظهار داشت: پاسخ به این سوال بستگی به دانشجو دارد. از دید من بهترین راه این است که دانشجویان به دنبال دانشگاهی باشند که شهرت بالایی در رشته ای علمی و جذابیت برنامه های آموزشی و تحقیقاتی دارند. شهرت و رتبه لزوما دو مقوله یکسان نیستند، به خصوص اینکه در سطح برنامه و رشته های دانشگاهی اینگونه است.

 

وی ادامه داد: رتبه کلی یک دانشگاه نمی تواند به تنهایی جزییات دقیقی از یک دانشگاه را فراهم کند. در حال حاضر، تعدادی از رتبه بندی ها برنامه محور و رشته محور هستند اما ممکن است برای یک دانشجوی کارشناسی نکات دیگری نیز در یک رتبه بندی اهمیت داشته باشد. برای مثال، برای ورود به دانشگاه هایی با رتبه بندی بالا رقابت زیادی وجود دارد و این مسئله باعث می شود که متقاضیان نخبه خواهان پذیرفته شدن در این دانشگاه ها باشند که این یک امتیاز بزرگ است.

مهراد افزود: مطالعات زیادی در زمان های مختلف صورت گرفته که نشان دهنده اهمیت توانایی های فردی و تلاش برای کسب موفقیت بیشتر است که این ممکن است تا حدودی با نام دانشگاه های بزرگ جهان به عنوان یک" برند " در تضاد باشد. برای مثال ممکن است راندمان دانشجویانی که دانش آموخته دانشگاههای نه چندان معتبر هستند، به اندازه میزان موفقیت دانشجویانی که به دنبال دستاوردهای آکادمیک برای ورود به دانشگاه های معتبر هستند، یکسان باشد. صحت این مسئله که مدرک در بعضی امور کارساز است می تواند قابل قبول باشد اما در نهایت این توانایی هر فرد می باشد که ضامن موفقیت او است .

 

سرپرست ISC درباره خصوصیات دانشگاههایی که دانشجویان در جهان به دنبال آن هستند، گفت: یک دید منطقی برای پشتیبانی از این مدعا وجود دارد و آن هم دانشجویان بین المللی مستعد و والدین این دانشجویان که به ارزش گرایی معتقدند. مولفه های ارزش گذاری شامل فراگیری زبان، دانش و دورنمای شغلی است. برای انتخاب یک دانشگاه خواسته های دانشجو به صورت چشمگیری متفاوت است. اما از طریق آمارهای متفاوت بر این واقف هستیم که اکثر دانشجویان تحت تاثیر دوستان و والدین خود دانشگاه مقصد را انتخاب می کنند، هر چند که فهرست جداول نظام های مختلف رتبه بندی برای دانشجویان برتر در انتخاب دانشگاه های معتبر و تراز اول جهان اثر بسزایی دارد .

 

 
مطالب بیشتر...

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی
بورس های تحصیلی و کارآموزی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1403© : ایران کنفرانس