کل

اطلاعیه وزارت علوم درباره بورسیه 3000 دانشجوی دکتری (93/3/8)

ایران کنفرانس

اطلاعیه وزارت علوم درباره بورسیه 3000 دانشجوی دکتری

روابط عمومی وزارت علوم در اطلاعیه ای درباره بورسیه خارج روال 3000 دانشجوی دکتری اعلام کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به برخورد قاطع با موارد غیر قانونی تاکید دارند.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، متن اطلاعیه وزارت علوم به شرح زیر است:

"

انتشار رسانه ای بعضی تخلفات صورت گرفته در حوزه بورس که با هدف جلوگیری از بروز حاشیه های احتمالی و در جهت اطلاع رسانی و شفاف سازی و همچنین، حمایت از افراد ساعی و توانمندی که بر اساس آیین نامه های مربوط، مشغول به تحصیل شده بودند، صورت گرفت، با حاشیه‌ها و عکس العمل‌هایی همراه بود.

همان طور که در مصاحبه های مکرر جناب آقای دکتر صدیقی رئیس محترم سازمان امور دانشجویان ، بارها و بارها ذکر شده است، اگرچه وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری با روند حاکم بر اعطای بورس و ادامه تحصیل در مقطع دکترای داخل و خارج از این طریق موافق نیست، ولی با التزام به تعهدات گذشته، تا پایان سال 92 کلیه در خواستها را در همان چارچوب گذشته مورد بررسی و اقدام قرار داده است.

در مصاحبه مطبوعاتی جناب آقای دکتر صدیقی با صراحت و شفافیت بیان شد که از جمع 3002 نفر بورسیه اعلام شده، 933 نفر مربیان دانشگاههای کشور هستند و 185 نفر هم با استفاده از آیین نامه ایثارگران بورسیه شده اند و 1884 نفر هم دارای قبولی برای خارج از کشور بوده اند که بورس خود را به داخل تبدیل کرده‌اند.

همه این افراد در حال حاضر مشغول به تحصیل هستند و معاونت دانشجویی بر اساس تعهدات قبل ، شهریه آنها را به دانشگاهها پرداخت کرده است.

براساس گزارش ارائه شده توسط رئیس محترم سازمان امور دانشجویان به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، نمایندگان محترم نیز به برخورد قاطع با موارد غیر قانونی تاکید داشتند.

به هر حال وزارت علوم با احترام و التزام کامل به تعهدات گذشته، در مواردی که تخلف صورت گرفته باشد، برخورد قانونی لازم را انجام خواهد داد.

لازم به ذکر است که حدود یک‌سوم این افراد در حال حاضر هیئت علمی دانشگاه‌های کشور هستند که به انضمام 185 نفر استفاده کننده از آیین‌نامه ایثارگران دارای محل خدمت مشخص در دانشگاه‌ها هستند و یک‌سوم از 1884 نفر هم در حال حاضر جایابی شده‌اند و بقیه افرادی هم که براساس آیین‌نامه مشغول به تحصیل هستند وزارت علوم از هر گونه کمک و مساعدت برای جایابی آنها مضایقه نخواهند کرد.

جا دارد هم از عملکرد رسانه‌هایی که بدون توجه به آمار و ارقام، با حاشیه‌سازی موجبات آزردگی کلیه بورسیه‌ شدگان را فراهم آوردند و هم از عکس‌العمل‌های شتاب‌زده و هیجانی برخی دیگر از رسانه‌ها و افراد، عمیقاً احساس تأسف کنیم. عکس‌العمل‌هایی که حاصل آن نام بردن از افرادی است که هرگز پرونده‌ای در حوزه بورس نداشته‌اند."

 

آغاز آزمون ارشد آزاد از پنجشنبه با رقابت نیم‌میلیون داوطلب (93/3/7)

ایران کنفرانس

آغاز آزمون ارشد آزاد از پنجشنبه با رقابت نیم‌میلیون داوطلب

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد گفت: آزمون سراسری کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی از روز پنجشنبه هشتم خردادماه تا روز شنبه ۱۰ خردادماه با رقابت ۵۵۰ هزار داوطلب در دو نوبت صبح و عصر برگزار می شود.

ناصر اقبالی در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا با اعلام این خبر افزود: هر داوطلب می بایست با توجه به زمان برگزاری آزمون خود در حوزه امتحانی که از قبل مشخص گردیده، حضور به هم رسانند. ساعت آغاز آزمون های صبح 8:00 و آزمون های بعدازظهر 16:00 عصر خواهد بود.

وی افزود: داوطلبان می بایست یکساعت قبل از برگزاری هر نوبت از آزمون در حوزه امتحانی حضور به هم رسانند.

اقبالی تأکید کرد: به همراه داشتن کارت ورود به جلسه، اصل شناسنامه و یا اصل کارت ملی در حوزه امتحانی ضروری است.

رییس مرکز آزمون تأکید کرد: داوطلبان به هنگام استقرار در صندلی خود شماره کارت ورود به جلسه و شماره پاسخنامه خود را بررسی کنند و در صورت وجود هرگونه مغایرت به مسئولین مربوطه اطلاع دهند.

اقبالی در ادامه توصیه کرد: به همراه داشتن هرگونه وسایل الکترونیکی نظیر ماشین حساب، تلفن همراه، دستگاههای حافظه دار و ارتباطی و مشابه آن در جلسه آزمون ارشد ممنوع است.

اقبالی گفت : داوطلبان در نظر داشته باشند از زمانی که کارت ورود به جلسه خود را دریافت می کنند، می بایست شماره داوطلبی خود را یادداشت نموده و آن را تاپایان زمان اعلام نتایج نگهداری کنند تا برای دریافت کارنامه از پایگاه اینترنتی مرکزآزمون دچار مشکل نشوند.

وی در ادامه افزود: از آنجاییکه سوالات اکثر مجموعه های این آزمون به صورت تستی برگزار می شود، داوطلبان می بایست با توجه به ردیف هر سوال، پاسخ را با مداد سیاه معمولی بطور یکنواخت و پررنگ علامتگذاری کنند. در مورد برخی از مجموعه های گروه هنر که سوالات آن به صورت تستی و تشریحی می باشد، داوطلبان لازم است وسایل مورد نیاز آزمون تشریحی را که در برگ ورود به جلسه آنها قید گردیده است به همراه داشته باشند.

اقبالی توصیه کرد: در سوالات تستی هر پاسخ صحیح یک نمره مثبت و هر پاسخ غلط   نمره منفی منظور می شود. بنابراین بهتر است داوطلبان بطور حدسی و تصادفی پاسخ نداده و فقط به سوالاتی که از جواب آن مطمئن هستند، پاسخ دهند.

رئیس مرکز آزمون ،گفت : داوطلبان می توانند در صورت مواجه شدن با هر سؤال یا ابهامی ، سؤال خود را از طریق آدرس الکترونیکی www.pubr-azmoon.com  ارسال نمایند تا کارشناسان مرکز در اسرع وقت به آنها پاسخ گویند .

 

پردازش اطلاعات مورچه‌ها از گوگل قویتر است!

ایران کنفرانس

پردازش اطلاعات مورچه‌ها از گوگل قویتر است!

پژوهش جدید محققان ژاپنی و آلمانی نشان داده مورچه‌های کارگر در مقایسه با گوگل از عملکرد بهتری در پردازش اطلاعات برخوردارند.

به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مورچه‌ها می‌توانند از استراتژی‌های پیچیده حل مشکل استفاده کنند که بطور گسترده به عنوان روشهای بهینه‌سازی قابل اعمال هستند.

پژوهش ریاضیاتی محققان پست و ارتباطات دانشگاه پکن و موسسه پژوهشی تاثیرات آب‌وهوای پوتسدام نشان داد که جستجوگری جمعی مورچه‌ها فراتر از تلاشهای فردی است.

حرکات موجودات در یک نقطه خاص از حالت هرج و مرج درآمده و منظم می‌شود. این کار به یک شیوه بسیار شگفت‌انگیز کارآمد و خود سازمان‌یافته انجام می‌شود.

درک مورچه‌ها می‌تواند به تحلیل پدیده‌های مشابه – مانند چگونگی گردش انسانها در اینترنت – کمک کند.

به گفته محققان، مورچه ها از لانه برخوردارند بنانبراین به یک استراتژی برای انتقال غذاهای بدست آمده به آن نیاز دارند.

محققان ژاپنی و آلمانی همه دانسته‌های خود در مورد جستجوگری مورچه‌ها را در غالب معادلات و الگوریتمهایی درآورده و آنها را به رایانه‌های خود تغذیه کردند.

آنها بر این تصور هستند که سه مرحله حرکت پیچیده برای جستجوی غذا در یک کلونی مورچه وجود دارد: در ابتدا مورچه‌های دیده‌بان به شیوه‌ای ظاهرا بی‌نظم در اطراف گردش می‌کنند. آنها زمانی که خسته می‌شوند به لانه برای خوراک و استراحت برمی‌گردند. با اینحال هنگامی که یکی از آنها در مجاورت کلونی خود مقداری غذا پیدا می‌کند، بخش کوچکی از آن را به لانه بازگردانده و دنباله‌ای از یک ماده عطر از ماده‌ای موسوم به فرومون از خود بجا می‌گذارد.

سایر مورچه‌ها رد بو را گرفته تا میزان بیشتری از آن را به لانه منتقل کنند. اگرچه هماهنگی آنها همچنان ضعیف است چرا که فرمون موجود در این دنباله بسیار ناچیز است.

مورچه‌ها به دلیل تعداد زیادشان از مسیرهای بسیار متفاوتی برای شناسایی غذا، بازگشت به لانه و باقی گذاشتن رد بو در پشت سر خود استفاده می‌کنند. این امر در نهایت منجر به بهینه‌سازی مسیر می‌شود. از آنجایی که فرمونها قابل تبخیر هستند، هر چه دنباله‌ها کوتاهتر باشد، بو قویتر است. از این رو مورچه‌های بیشتری در دنباله‌های کوتاهتر حرکت می‌منند و نشانگرهای بودار بیشتری برجا می‌گذارند.

این کار یک تاثیر کارآمد خود تقویت‌کننده ایحاد می‌کند و مورچه‌ها زمان و انرژی بسیار کمتری را نسبت به حالت جستجوگری بی‌نظم مستمر صرف خواهند کرد.

 

انجماد بیماران، شگرد دانشمندان برای نجات از مرگ

ایران کنفرانس

انجماد بیماران، شگرد دانشمندان برای نجات از مرگ

یک تیم علمی در تلاش برای نجات جان 10 بیمار با قرار دادن آنها در موقعیتی معلق هستند که در آن، بیماران نه زنده‌اند و نه مرده.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جراحان بیمارستان «پرسبایتریان UPMC» پترزبورگ 10 بیمار را به گونه‌ای سرد خواهند کرد که گلبول‌های خونشان برای بقا به اکسیژن کمتری نیاز داشته باشد. زمانی که بدن در این وضعیت قرار می‌گیرد، تیم علمی برای ترمیم مشکلات ساختاری آن که ناشی از تیغ یا گلوله است، تلاش خواهد کرد.

این آزمایش اواخر ماه جاری میلادی انجام می‌شود و پزشکان برای یافتن بیمار مناسب در حال آماده‌باش به سر می‌برند. در واقع، آن‌ها در حال اجرای کمپینی برای یافتن بیماران بالقوه‌ای هستند که با شرایط مطلوب آن‌ها تناسب داشته باشد.

در این آزمایش تمامی خون بیماران با محلول سالین سرد جایگزین خواهد شد و این بدین معناست که بدن‌ آن‌ها به سرعت تا 10 درجه سانتی‌گراد خنک و تقریبا تمامی فعالیت سلولی‌شان متوقف می‌شود.

پیتر ری از دانشگاه آریزونا و یکی از اعضای تیم علمی، در این باره گفت: چنانچه بیماری دو ساعت پس از مرگ نزد ما آورده شود، نمی‌توانیم وی را به زندگی بازگردانیم اما چنانچه این بیمار در حال مرگ باشد و او را در وضعیت تعلیق قرار دهیم، شانس برگرداندنش به زندگی پس از ترمیم مشکلات ساختاری وجود دارد.

دانشمندان از مدت‌ها پیش می‌دانستند که خنک‌کردن بدن افراد دارای آسیب‌دیدگی‌های شدید دارای مزایایی است. زمانی که بدن در دمای عادی قرار دارد، سلول‌ها به تجهیز اکسیژن قوی نیاز دارند و این بدین معناست که در صورت توقف ضربان قلب، شخص به سرعت می‌میرد. اما چنانچه دمای بدن کاهش یافته باشد، اکسیژن کمتری لازم است و این امر زمان لازم را به پزشکان برای حفظ جان وی می‌دهد.

پیش‌تر، خنک‌کردن بدن در طول تعدادی از عمل‌های جراحی به کار رفته بود، اما آزمایش جدید شامل گردش خون از خلال یک سیستم در حال خنک‌شدن است. شیوه پیشین در شرایط اضطراری پیشنهاد نمی‌شد زیرا خنک‌کردن بدن زمان‌بر بود. در نتیجه پزشکان در مطالعه جدید شیوه‌ای را برای خنک‌کردن بسیار سریع‌تر بدن با استفاده از محلول سالین سرد یافتند.

در سال 2002، محققان دانشگاه میشیگان روش جدید را روی خوک‌ها آزمایش کردند و نتیجه رضایت‌بخش بود؛ پزشکان هم‌اکنون به دنبال آزمودن این روش روی بدن انسان هستند. با این حال، آن‌ها به بیمار مطلوب نیاز دارند. بیمار باید شخصی باشد که قلبش در نتیجه یک آسیب‌دیدگی متوقف شده باشد و با استفاده از شیوه‌های معمول نتوان وی را با موفقیت احیا کرد.

 

5 دانشگاه ایرانی در جدیدترین رتبه بندی جهان (93/3/7)

 

5 دانشگاه ایرانی در جدیدترین رتبه بندی جهان

 

5 دانشگاه ایرانی در یک نظام رتبه بندی جهانی که برای اولین بار نتایج آن اعلام می شود، حضور دارند این رتبه بندی شاخصهای آموزشی، پژوهشی، بین المللی و تعاملات منطقه ای را می سنجد.

به گزارش ایران کنفرانس و به نقل از اداره روابط عمومی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ، ، سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: پروژه رتبه بندی U-Multirank ، حاصل همکاری بین چندین سازمان از جمله موسسه علوم و فناوری دانشگاه لایدن (هلند)، و مرکز توسعه آموزش عالی در آلمان و بخش کتاب سنجی دانشگاه لایدن، به منظور توسعه یک نظام رتبه بندی چند بعدی تهیه و ارائه شده است.

وی افزود: برای اولین بار نتایج این رتبه بندی، که بیش از 850 دانشگاه و موسسه آموزش عالی از 74 کشور در سطح جهان را در بر می گیرد، منتشر شده است.

رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری اظهار داشت: این رتبه بندی یک ابزار جدید و شفاف بین المللی است که چند بعدی، چند سطحی و کاربر محور است و به دلیل این ویژگی ها با سایر نظام های رتبه بندی آموزش عالی موجود متفاوت است و پاسخگوی نیاز مخاطبان و ذینفعان مختلف آموزش عالی از جمله اساتید، دانشجویان، مدیران، سیاست گذاران در سطوح مختلف، حمایت کنندگان مالی، رهبران تجاری، پژوهشگران و عموم مردم است.

مهراد گفت: هدف از این پروژه، توسعه یک نظام رتبه بندی با در نظر گرفتن همه ابعاد و طبیعت ناهمگون دانشگاه های جهان است. این پروژه نه فقط با تمرکز بر پژوهش بلکه به ارزیابی دانشگاه ها در 5 حوزه آموزش و یادگیری، پژوهش، انتقال دانش، تعامل منطقه ای و بین المللی سازی می پردازد که شامل یک رتبه بندی چند بعدی و 4 رتبه بندی در رشته های مهندسی مکانیک، مهندسی برق، کسب و کار و فیزیک است.

وی در ارتباط با پوشش دانشگاهی خاطرنشان ساخت: پوشش دانشگاهی این نظام رتبه بندی شامل دانشگاه های داخل اتحادیه اروپا و خارج از اتحادیه اروپا از جمله دانشگاههای آمریکا ، آسیا، آفریقا و استرالیا است.

سرپرست ISC در مورد منبع داده ها در این نظام رتبه بندی گفت: منابع گردآوری داده در این نظام رتبه بندی شامل پایگاه های Scopus , web of science  ، اطلاعات ارسالی توسط موسسات، نظر سنجی از دانشجویان و در صورت نیاز پایگاه های پروانه ثبت اختراع است. منظور از نتایج نظرسنجی در این جا، نظرسنجی درباره شاخص شهرت به کار رفته توسط تایمز و QS نیست.

مهراد اعلام کرد: شاخص های این نظام رتبه بندی در قالب 5 بعد کلی شامل آموزش و یادگیری، پژوهش، انتقال دانش، تعامل منطقه ای، گرایش بین المللی می شود.

وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت حضور 5 دانشگاه کشورمان در اولین رتبه بندی U-Multirank سال 2014 است که این دانشگاهها عبارتند از : دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه علوم پزشکی تهران.

مهراد افزود: نتایج U-Multirank در 3 قالب رتبه بندی نظرسنجی دانشجویی، رتبه بندی مقایسه ای و رتبه بندی در یک نگاه ارائه شده است.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت: در قسمت نظرسنجی دانشجویی 12 دانشگاه از آفریقا، 136 دانشگاه از آسیا، 488 دانشگاه از اروپا، 18 دانشگاه از آمریکای جنوبی، 148 دانشگاه از آمریکای شمالی و 27 دانشگاه از اقیانوسیه حضور داشته اند. دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه تهران 5 دانشگاه از ایرانی هستند که در این رتبه بندی حضور داشته اند.

مهراد در پایان خاطرنشان کرد: در قسمت مقایسه ای 12 دانشگاه از آفریقا، 140 دانشگاه از آسیا، 513 دانشگاه از اروپا، 20 دانشگاه از آمریکای جنوبی، 151 دانشگاه از آمریکای شمالی و 27 دانشگاه از اقیانوسیه حضور دارند. در این قسمت نیز 4 دانشگاه از ایران حضور داشته اند که این دانشگاه ها عبارتند از دانشگاه تهران، دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه علوم پزشکی تهران.

 
مطالب بیشتر...

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی
بورس های تحصیلی و کارآموزی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1403© : ایران کنفرانس