کنفرانس ملی معماری، شهرسازی، هنر، طراحی صنعتی، ساخت و فناوری حکمت بنیان

کل

رییس دانشگاه آزاد به انتقادات افزایش شهریه پاسخ داد (93/6/30)

ایران کنفرانس

رییس دانشگاه آزاد به انتقادات افزایش شهریه پاسخ داد

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، حمید میرزاده توضیح داد: مطابق اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصمیمات راجع به افزایش شهریه دانشگاه براساس تصویب هیأت امنای دانشگاه صورت می پذیرد که وزرای محترم علوم و نیز بهداشت به عنوان اعضای اصلی در آن عضویت و حضور دارند.

در ادامه آمده است: حضور اعضای مذکور نشان از اثرگذاری وزارتخانه های متولی حوزه آموزش عالی در تصمیمات کلان دانشگاه است. تصمیمات اتخاذی با درنظر گرفتن صرفه و صلاح توأمان دانشگاه و نیز مصالح و منافع دانشجویان، اساتید و کارکنان و پس از بررسی های کارشناسی و بحث و تبادل نظر و در چارچوب مقررات ناظر به دانشگاه صورت می گیرد اتخاذ می شود.

میرزاده می افزاید: تنها منبع تأمین هزینه های دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین نهاد متولی آموزش عالی غیردولتی و غیروابسته به بودجه دولتی، که سهم قابل توجه آن در توسعه آموزش و پژوهش کشور و کاهش تصدی گری دولت در این عرصه غیرقابل انکار است، شهریه است.

'مجموع میزان افزایش شهریه مصوب هیأت امنای دانشگاه کمتر از میزان افزایشی است که براساس بخشنامه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سطح سایر دانشگاه های شهریه ای صورت پذیرفته است. افزایش شهریه دانشگاه آزاد اسلامی حداقلی و به میزان 15 درصد و پس از 3 سال افزایش بسیار اندک و پایین تر از میزان تورم صورت پذیرفته است. '

رییس دانشگاه آزاد می افزاید: براساس شاخص های موجود نرخ تورم سالیانه در کشور خصوصاً در سنوات اخیر قابل توجه و برعملکرد همه نهادها و بنگاه ها و دستگاه ها اثرگذار بوده و چنانچه برابر روند و قاعده هر ساله به میزان متعارف افزایش می یافت امروز دانشگاه 171 واحد زیانده نداشت.

براساس گزارش دانشگاه آزاد ، عدم افزایش شهریه دانشگاه در سال 1392 باعث شد که طرح های عمرانی دانشگاه در اقصی نقاط کشور متوقف و هزاران میلیارد ضرر و زیان (حداقل 7500 میلیارد ریال) برای راه اندازی مجدد طرح ها و قریب 11000 میلیارد ریال کسری بودجه به دانشگاه وارد و دانشگاه ناچار شد از منابع بانکی تسهیلات اخذ نموده و متعاقباً نسبت به پرداخت سود بانکی آن اقدام نماید.

میرزاده می افزاید : برای ورودی های جدید دانشگاه به استناد بخشنامه شماره 2/22/31098 مورخ 93/2/27 دفتر گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری«افزایش شهریه تا میزان 25 درصد نسبت به شهریه سال گذشته در کلیه مقاطع تحصیلی دوره های نوبت دوم، مؤسسات غیردولتی ـ غیرانتفاعی و مؤسسات غیردولتی ـ غیرانتفاعی الکترونیکی و دانشگاه های دولتی مجری دوره های الکترونیکی به استثنای مقطع دکتری می باشد» که دانشگاه آزاد اسلامی علیرغم این بخشنامه تنها 15% شهریه دانشجویان ورودی های جدید را در رشته های غیرپزشکی افزایش داده است.

همچنین تصریح شده ، در مورد دانشجویان سال های قبل نیز براساس بخشنامه شماره 2/22/81854 مورخ 93/5/13 افزایش 25 درصدی شهریه متغیر برای کلیه مقاطع تا مقطع کارشناسی ارشد اعلام شده است که با یک تخمین سریع مشاهده می شود افزایش 15درصد در کل شهریه که توسط دانشگاه آزاد اسلامی صورت پذیرفته است نه تنها نسبت به افزایش 25 درصدی وزارت علوم بیشتر نیست بلکه در اغلب رشته مقاطع میزان شهریه کمتر خواهد بود.

رییس دانشگاه آزاد در ادامه گزارش خود درباره افزایش شهریه آورده است: به راستی این همه فضاسازی رسانه ای برای چیست؟ در ایران قریب به 2600 دانشگاه وجود دارد که غالباً شهریه خود را تا سقف 25 درصد افزایش داده اند. آیا عده ای با غوغاسالاری و جوسازی آن هم فقط برعلیه دانشگاه آزاد اسلامی در آستانه سال تحصیلی جدید اهداف دیگری را دنبال نمی کنند؟


** موضوع افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی

رییس دانشگاه آزاد در مورد افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت : مطابق سوابق موجود در سال 92 از تعداد 336 رشته محل مصوب مقطع دکترای تخصصی تعداد 9171 نفر پذیرفته شده است که از این تعداد، 6978 نفر ثبت نام نموده اند.

وی افزود: با عنایت به توافقنامه های مورخ 1393/4/3 و 1393/6/17 دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تجمیع 41 واحد و پردیس علوم و تحقیقات با واحدهای دانشگاهی و مصوبات جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 93 در تعداد 1256 رشته محل مصوب دکترای تخصصی ظرفیت پذیرش دانشجو به 12هزار نفر افزایش یافته است که بر این اساس تنها 1/7 برابر نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و افزایش چند برابری صحت ندارد. ضمن اینکه افت ثبت نام در دانشگاه آزاد اسلامی در سالهای گذشته حداقل 30 درصد نسبت به پذیرش اعلام شده بوده است.

میرزاده می افزاید: با بررسی تعداد دانشجوی ثبت نامی در هر رشته محل در مقطع دکترای تخصصی مشخص می شود تعداد پذیرش دانشجو در هر رشته محل از 21 نفر در سال 92 به 10 نفر در سال 93 کاهش یافته است. به این ترتیب برخلاف برخی اظهارات، این اقدام باعث افزایش هزینه های آموزشی دانشگاه بدلیل کاهش تعداد دانشجو در هر کلاس شده که تنها مزیت این اقدام افزایش کیفیت آموزشی است.

' به عبارت دیگر با توزیع دانشجویان و تمرکززدایی با استفاده از توان علمی در واحدهای سراسر کشور کیفیت آموزشی افزایش و درآمد دانشگاه در هر رشته محل مقطع دکترای تخصصی کاهش می یابد.'

میرزاده عنوان می کند: افزایش پذیرش دانشجو در این طرح حاصل توزیع کلی رشته های دکتری تخصصی در سراسر کشور براساس هم افزایی توانایی های علمی واحدهای دانشگاهی و جذب 6000 عضو هیأت علمی جدید با مرتبه استادیاری و رسیدن به بیش از 18هزار عضو هیأت علمی تمام وقت استادیار و بالاتر و 7000بورسیه دکترای تخصصی تا پایان سال 93 می باشد.

رییس دانشگاه آزاد عنوان کرد : تجمیع واحدها و شعب علوم و تحقیقات و ساماندهی رشته محل های دکترای تخصصی در راستای پاسخ به تقاضای فراوان مردم و مسئولین محترم و رویکرد توسعه عدالت آموزشی، بومی گزینی و فراهم آوردن امکان ادامه تحصیل متقاضیان در داخل کشور و دستیابی به اهداف سند چشم انداز 1404 نظام مقدس اسلامی و تحقق سهم 20 درصدی تحصیلات تکمیلی دانشگاهها مطابق اهداف برنامه پنجم توسعه کشور است ضمن اینکه مکرراً مقام معظم رهبری بر توسعه علمی و توسعه تحصیلات تکمیلی تأکید فرموده اند.

وی در پایان افزود: ضمن تأکید براین نکته که مدیریت دانشگاه آزاد فارغ از جریان سازی های سیاسی و انتقادات غیرمنصفانه است آمادگی خود را جهت پذیرش نقدهای سازنده و کارشناسی اعلام کرده و در این میان تعامل سازنده با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی را که بنا به فرمایش جاودانه رهبر کبیر انقلاب در رأس امور قرار دارد همواره سرلوحه دستور کار خود قرار داده ایم.

 

گوگل آسانسور فضایی و شهرهای جادویی می‌سازد

ایران کنفرانس

گوگل آسانسور فضایی و شهرهای جادویی می‌سازد

بزرگترین موتور سرچ دنیا علاوه بر پروژه های اینترنتی به ساخت اتومبیل های بدون سرنشین یا پروژه های سلامتی نیز روی آورده است اما اکنون خبری مبنی بر ساخت فرودگاه مدرن و شهرهای جادویی از سوی این موتور سرچ اینترنتی منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر،  گوگل را بیشتر با عنوان یک موتور سرچ قدرتمند می شناسیم که اطلاعات وسیعی را به زبان های مختلف در اختیار کاربران قرار می دهد. اما دیگر زمان آن به پایان رسیده که گوگل را فقط به عنوان یک موتور سرچ اینترنتی بشناسیم، اکنون گوگل به ساخت خودروهای بدون سرنشین، پروژه های سلامتی و تحقیقاتی و حتی ساخت شهرهایی جادویی و فرودگاه های مدرن روی آورده است.

مقامات گوگل در سال های اخیر به اثبات رسانده اند که به دنبال احقاق اهداف متفاوت دیگری نیز هستند. لری پیج به همراه سرگئی برین، موتور جستجوی اینترنتی گوگل را بنا نهادند. در سال 2011 میلادی و پس از استعفای اریک اشمیت، پیج به عنوان مدیر عامل اجرایی گوگل انتخاب شد. لری پیج سال گذشته و در مصاحبه های خود از اجرای پروژه جدیدی با عنوان Google 2.0 برای مرتفع کردن نیازهای بشریت در مسیر زندگی خبر داده بود که ساخت شهرهای هوشمند و فرودگاه های مدرن تنها بخشی از این پروژه بودند.

این پروژه به دو بخش Google X و Google Y تقسیم می شود. مسئولیت پروژه Google X برعهده Sergey Brin بوده اما بخش دوم نیازمند طرح های بلند مدت است. مقامات گوگل در اخبار متفاوتی اعلام کردند که با اجرای چنین طرح ها و پروژه هایی به دنبال درآمد زایی یا افزایش سرمایه نیستند بلکه به دنبال محقق شدن طرح ها و پروژه های خود هستند.

یکی دیگر از پروژه های آتی گوگل ساخت آسانسور فضایی است که فضانوردان از زمین با کمک یک آسانسور به فضا رفته و به تحقیقات خود بپردازند. اما در پایان باید گفت، هیچ یک از طرح ها و پروژه های ذکر شده بعید و دور از دسترس به نظر نمی رسند.

آخرین بروزرسانی (يكشنبه ، 30 شهریور 1393 ، 12:50)

 

آغاز تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد از 27 مهر (93/6/29)

ایران کنفرانس

آغاز تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد از 27 مهر

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد سال 93 از روز یکشنبه 27 مهرماه آغاز می شود.

دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: اطلاعیه سازمان سنجش درباره اعلام ظرفیت پذیرش در کد رشته محل های جدید و همچنین تکمیل ظرفیت برخی از کدرشته محل های تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی آزمون کارشناسی ارشد سال 93 از روز یکشنبه 27 مهرماه 93 بر روی سایت سنجش قرار می گیرد.

وی افزود: همچنین این اطلاعیه در روز دوشنبه 28 مهرماه در نشریه پیک سنجش به چاپ می رسد.

توکلی خاطرنشان کرد: داوطلبانی که در این آزمون ثبت نام و شرکت کرده اند بر اساس ضوابط مندرج در دفترچه شماره 2 انتخاب رشته تحصیلی آزمون و همچنین مندرجات اطلاعیه تکمیل ظرفیت می توانند از از روز یکشنبه 27 مهرماه تا پنج شنبه اول آبان ماه نسبت به انتخاب رشته در این آزمون اقدام کنند.

 

نتایج سری دوم انتخاب رشته ارشد آزاد اعلام شد (93/6/29)

ایران کنفرانس

نتایج سری دوم انتخاب رشته ارشد آزاد اعلام شد

فهرست اسامی پذیرفته شدگان در مرحله دوم انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای مقطع کارشناسی ارشد، اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نتایج نهایی انتخاب رشته دوم در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اعلام شد.

داوطلبان می توانند به سامانه معاونت سنجش و پذیرش به نشانی اینترنتی www.azmoon.com مراجعه کنند.

افرادي كه در مرحله تكميل ظرفيت پذيرفته شوند مي توانند از بين قبولي مرحله اول و مرحله دوم (تكميل ظرفيت) يكي را انتخاب كرده و در روز يكشنبه 30 شهریورماه به واحد مورد نظر برای ثبت نام مراجعه کنند.

پذيرفته شدگان لازم است براي مراجعه جهت ثبت نام مداركي شامل اصل و كپي مدرك كارشناسي به همراه ريز نمرات دوره كارشناسي، اصل و كپي كارت ملي، اصل و كپي شناسنامه، شش قطعه عكس 4 × 3 با پشت زمينه سفيد (براي مشمولين 12 قطعه عكس)، مدركي كه نظام وظيفه برادران را مشخص مي كند را به همراه داشته باشند.

پذيرفته شدگاني كه به دلايلي قادر به ارائه اصل مدرك كارشناسي (ليسانس) خود نمي باشند بايد اصل گواهي تأييد شده دال بر فراغت از تحصيل را كه توسط دانشگاه محل تحصيل با قيد معدل صادر شده باشد، به همراه ريز نمرات تأييد شده ارائه کنند.

 

ابلاغ سیاست های کلی «علم و فناوری» (93/6/29)

ایران کنفرانس

ابلاغ سیاست های کلی «علم و فناوری»

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن سیاستهای کلی علم و فناوری که به رؤسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شده، به این شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم

سیاست های کلی علم و فناوری (نظام آموزش عالی، تحقیقات و فناوری)


1- جهاد مستمر علمی با هدف کسب مرجعیت علمی و فناوری در جهان با تأکید بر:

1-1- تولید علم و توسعه نوآوری و نظریه پردازی.

2-1- ارتقاء جایگاه جهانی کشور در علم و فناوری و تبدیل ایران به قطب علمی و فناوری جهان اسلام.

3-1- توسعه علوم پایه و تحقیقات بنیادی.

4-1- تحول و ارتقاء علوم انسانی بویژه تعمیق شناخت معارف دینی و مبانی انقلاب اسلامی با: تقویت جایگاه و منزلت این علوم، جذب افراد مستعد و با انگیزه، اصلاح و بازنگری در متون، برنامه ها و روش های آموزشی و ارتقاء کمی و کیفی مراکز و فعالیت های پژوهشی مربوط.

5-1- دستیابی به علوم و فناوری های پیشرفته با سیاستگذاری و برنامه ریزی ویژه.

2- بهینه سازی عملکرد و ساختار نظام آموزشی و تحقیقاتی کشور به منظور دستیابی به اهداف سند چشم انداز و شکوفایی علمی با تأ کید بر:

1-2- مدیریت دانش و پژوهش و انسجام بخشی در سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت راهبردی در حوزه علم و فناوری و ارتقاء مستمر شاخص ها و روزآمدسازی نقشه جامع علمی کشور با توجه به تحولات علمی و فنی در منطقه و جهان.

2-2- اصلاح نظام پذیرش دانشجو و توجه ویژه به استعداد و علاقمندی دانشجویان در انتخاب رشته تحصیلی و افزایش ورود دانشجویان به دوره های تحصیلات تکمیلی.

3-2- ساماندهی و تقویت نظام های نظارت، ارزیابی، اعتبارسنجی و رتبه بندی در حوزه های علم و فناوری.

4-2- ساماندهی نظام ملی آمار و اطلاعات علمی، پژوهشی و فناوری جامع و کارآمد.

5-2- حمایت از تأسیس و توسعه شهرک ها و پارک های علم و فناوری.

6-2- توزیع عادلانه فرصت ها و امکانات تحصیل و تحقیق در آموزش عالی در سراسر کشور.

7-2- شناسایی نخبگان، پرورش استعدادهای درخشان و حفظ و جذب سرمایه های انسانی.

8-2- افزایش بودجه تحقیق و پژوهش به حداقل 4% تولید ناخالص داخلی تا پایان سال 1404 با تأکید بر مصرف بهینه منابع و ارتقاء بهره وری.

3- حاکمیت مبانی، ارزش ها، اخلاق و موازین اسلامی در نظام آموزش عالی، تحقیقات و فناوری و تحقق دانشگاه اسلامی با تأکید بر:

1-3- اهتمام به نظام تعلیم و تربیت اسلامی و اصل پرورش در کنار آموزش و پژوهش و ارتقاء سلامت روحی و معنوی دانش پژوهان و آگاهی ها و نشاط سیاسی آنان.

2-3- تربیت اساتید و دانشجویان مؤمن به اسلام، برخوردار از مکارم اخلاقی، عامل به احکام اسلامی، متعهد به انقلاب اسلامی و علاقمند به اعتلای کشور.

3-3- حفظ موازین اسلامی و ارزش های فرهنگی و اجتماعی در استفاده از علم و فناوری.

4- تقویت عزم ملی و افزایش درک اجتماعی نسبت به اهمیت توسعه علم و فناوری:

1-4- تقویت و گسترش گفتمان تولید علم و جنبش نرم افزاری در کشور.

2-4- ارتقاء روحیه نشاط، امید، خودباوری، نوآوری نظام مند، شجاعت علمی و کار جمعی و وجدان کاری.

3-4- تشکیل کرسی های نظریه پردازی و تقویت فرهنگ کسب و کار دانش بنیان و تبادل آراء و تضارب افکار، آزاداندیشی علمی.

4-4- ارتقاء منزلت و بهبود معیشت استادان، محققان و دانش پژوهان و اشتغال دانش آموختگان.

5-4- احیاء تاریخ علمی و فرهنگی مسلمانان و ایران و الگوسازی از مفاخر و چهره های موفق عرصه علم و فناوری.

6-4- گسترش حمایت های هدفمند مادی و معنوی از نخبگان و نوآوران و فعالیت های عرصه علم و فناوری.

5- ایجاد تحول در ارتباط میان نظام آموزش عالی، تحقیقات و فناوری با سایر بخش ها با تأکید بر:

1-5- افزایش سهم علم و فناوری در اقتصاد و درآمد ملی، ازدیاد توان ملی و ارتقاء کارآمدی.

2-5- حمایت مادی و معنوی از فرآیند تبدیل ایده به محصول و افزایش سهم تولید محصولات و خدمات مبتنی بر دانش پیشرفته و فناوری داخلی در تولید ناخالص داخلی با هدف دستیابی به سهم 50 درصد.

3-5- تحکیم و تعمیق پیوند حوزه و دانشگاه و تقویت همکاری های مستمر راهبردی.

4-5- تنظیم رابطه متقابل تحصیل با اشتغال و متناسب سازی سطوح و رشته های تحصیلی با نقشه جامع علمی کشور و نیازهای تولید و اشتغال.

5-5- تعیین اولویت ها در آموزش و پژوهش با توجه به مزیت ها، ظرفیت ها و نیازهای کشور و الزامات نیل به جایگاه اول علمی و فناوری در منطقه.

6-5- حمایت از مالکیت فکری و معنوی و تکمیل زیرساخت ها و قوانین و مقررات مربوط.

7-5- افزایش نقش و مشارکت بخش های غیردولتی در حوزه علم و فناوری و ارتقاء سهم وقف و امور خیریه در این حوزه.

8- 5- توسعه و تقویت شبکه های ارتباطات ملی و فراملی میان دانشگاه ها، مراکز علمی، دانشمندان و پژوهشگران و بنگاه های توسعه فناوری و نوآوری داخلی و خارجی و گسترش همکاری ها در سطوح دولتی و نهادهای مردمی با اولویت کشورهای اسلامی.

6– گسترش همکاری و تعامل فعال، سازنده و الهام بخش در حوزه علم و فناوری با سایر کشورها و مراکز علمی و فنی معتبر منطقه ای و جهانی بویژه جهان اسلام همراه با تحکیم استقلال کشور، با تأکید بر:

1-6- توسعه صنایع و خدمات مبتنی بر علوم و فناوری های جدید و حمایت از تولید و صادرات محصولات دانش بنیان و متکی بر فناوری های بومی بویژه در حوزه های دارای مزیت و ظرفیت، با اصلاح امر واردات و صادرات کشور.

2-6- اهتمام بر انتقال فناوری و کسب دانش طراحی و ساخت برای تولید محصولات در داخل کشور با استفاده از ظرفیت بازار ملی در مصرف کالاهای وارداتی.

3-6- استفاده از ظرفیت های علمی و فنی ایرانیان مقیم خارج و جذب متخصصان و محققان برجسته سایر کشورها بویژه کشورهای اسلامی حسب نیاز.

4-6- تبدیل ایران به مرکز ثبت مقالات علمی و جذب نتایج پژوهش های محققان، نخبگان علمی و نوآوران سایر کشورها بویژه جهان اسلام.

آخرین بروزرسانی (شنبه ، 29 شهریور 1393 ، 09:47)

 
مطالب بیشتر...

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس