کنفرانس ملی معماری، شهرسازی، هنر، طراحی صنعتی، ساخت و فناوری حکمت بنیان

هشتمین کنگره بین المللی توسعه کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری ایران

دهمین کنگره سالانه بین المللی عمران، معماری و توسعه شهری

سن جذب اعضای هیات علمی به ۴۰ سال کاهش یافت (1403/5/3)

ایران کنفرانس

سن جذب اعضای هیات علمی به ۴۰ سال کاهش یافت

آیین نامه استخدامی اعضای هیات علمی به دانشگاه ها ابلاغ شد در این آیین نامه دارا بودن حداکثر سن برای دارندگان مدرک تحصیلی دکتری تخصصی ۴۰سال تمام عنوان شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین نامه استخدامی اعضای هیأت علمی به دانشگاه‌ها ابلاغ شد فصل دوم این آئین نامه به جذب و استخدام اعضای هیأت علمی اختصاص دارد که به شرح زیر است:

مؤسسه هر ساله پس از کسب مجوزهای استخدامی از وزارت موضوع استخدام اعضای هیأت علمی را با رعایت سند آمایش آموزش عالی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و برنامه راهبری در هیأت امنا مطرح می‌کند.

در مؤسسات مأموریت گرا استخدام در رشته‌های غیر مرتبط ممنوع است.

استخدام در مؤسسه بر اساس سهمیه ابلاغی از سوی وزارت در قالب سازمان تفصیلی مصوب بر اساس نیاز سازمانی موافقت بالاترین مقام اجرایی مؤسسه، در مرتبه علمی استادیار و پس از تصویب هیأت امنا و تأیید هیأت اجرایی جذب و احراز صلاحیت‌های لازم توسط مراجع ذی صلاح از طریق فراخوان جذب یا فراخوان بورس و با توجه به اصل ضرورت احراز شایستگی متقاضیان ورود به خدمت انجام می‌پذیرد.

به منظور حفظ هرم علمی از تاریخ اجرای این آئین نامه استخدام عضو در مرتبه مربی آموزشیار پژوهشیار و مربی ممنوع است، صرفاً برای برخی از رشته‌های فاقد دوره دکتری و یا فاقد رشته هم نام در سایر دانشگاه‌ها در مرتبه علمی مربی با ذکر دلایل و مستندات پس از تأیید هیأت امنا امکان پذیر است.

جذب هیأت علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای فقط در مرتبه مربی

دانشگاه فنی حرفه‌ای تنها در مرتبه مربی با مدرک کارشناسی ارشد می‌تواند جذب هیأت علمی داشته باشد.

جذب هیأت علمی در دانشگاه علمی کاربردی مطلقاً ممنوع است.

دانشگاه پیام نور صرفاً در رشته‌های نظری قابلیت جذب هیأت علمی بر اساس سند آمایش آموزش عالی و اساسنامه مصوب توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی را دارا است.

شرایط عمومی متقاضیان جذب

تابعیت جمهوری اسلامی ایران و عدم تغییر یا کسب تابعیت مضاعف در زمان استخدام و طول دوران خدمت.

التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اعتقاد به ولایت فقیه

اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان پذیرفته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

عدم سابقه عضویت یا وابستگی یا حمایت از گروه‌های سیاسی و غیر سیاسی معارض و معاند با نظام اسلامی ایران

عدم فعالیت علیه نظام جمهوری اسلامی شرکت در تجمعات و اغتشاشات علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و یا امضای بیانیه‌های ضد جمهوری اسلامی ایران.

نداشتن سابقه سو در کمیته انضباطی دانشجویی حراست مؤسسه بطور مستند در وزارت عتف در دوران تحصیل.

رعایت پوشش کامل و حجاب و عفاف اسلامی و قوانین و مقررات ذی ربط.

عدم اشتهار به فسق و فجور و عمل به مناهی اخلاقی و اعمال و رفتار خلاف حیثیت و شرافت و شئون شغلی.

نداشتن سو پیشینه کیفری مؤثر.

عدم محکومیت به محرومیت از خدمات دائمی دولتی بر اساس رأی قطعی صادره از سوی مراجع ذی صلاح.

عدم اعتیاد و اشتهار به خرید و فروش و یا مصرف مواد مخدر، مشروبات الکلی و نظایر آن.

دارا بودن مدرک پایان خدمت وظیفه عمومی و یا معافیت قانونی دائم برای آقایان (غیر از معافیت اعصاب و روان).

برخورداری از سلامت و توانایی روانی و جسمانی متناسب با خدمت مورد نظر.

دارا بودن مدرک معتبر تحصیلی دکتری تخصصی یا سطح چهار حوزوی برای مرتبه استادیاری و دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد برای مرتبه مربی (صرفاً برای برخی از رشته‌های فاقد دوره دکتری و یا فاقد رشته هم نام در سایر دانشگاه‌ها).

سن جذب برای عضویت در هیأت علمی ۴۰ سال شد

براساس این آئین نامه دارا بودن حداکثر سن برای دارندگان مدرک تحصیلی دکتری تخصصی ۴۰ سال تمام و برای دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد صرفاً برای برخی از رشته‌های فاقد دوره دکتری و یا فاقد رشته همنام در سایر دانشگاه‌ها ۳۵ سال تمام اعلام شده است.

(درحالی سن جذب اعضای هیأت علمی ۴۰ سال عنوان شده است که هیات‌عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی شورای عالی انقلاب فرهنگی در دویست و نود و دومین جلسه هیأت عالی جذب در سال ۱۴۰۱، افزایش سن عضویت هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را به ۴۵ سال مصوب کرد).

خبرگان بدون مدرک دانشگاهی با احراز شرایط لازم در چارچوب ضوابط و مقررات مربوط از شمول بندهای «ن» و «س» این ماده مستثنی هستند.

در صورت نیاز مؤسسه به خدمات متقاضیان با مدرک تحصیلی دکتری تخصصی و خبرگان بدون مدرک دانشگاهی سن بالای ۴۰ سال که به تشخیص هیأت ممیزه ذی ربط دارای برجستگی علمی خاص هستند، این متقاضیان با تصویب هیأت امنا از شمول مفاد بند «س» این ماده مستثنی هستند.

در راستای حمایت از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت جذب خانم متأهل در شهر و یا شهرستان غیر محل استقرار همسر با موافقت هیأت امنا مؤسسه مقدور است.

متقاضیان ورود به خدمت جهت تصدی عضویت در هیأت علمی مؤسسه می‌بایست علاوه بر شرایط عمومی موضوع ماده ۴۰ این آئین نامه متناسب با مرتبه مورد تقاضای مندرج در ردیف‌های ۲۰ و ۱۳۰ جدول موضوع ماده ۱۹ این آئین نامه می‌بایست از آشنایی کافی با یک زبان خارجی برای متقاضیان ورود به خدمت در مرتبه مربی و تسلط کافی به یک زبان خارجی برای متقاضیان ورود به خدمت در مرتبه استادیار با تشخیص هیأت اجرایی جذب مؤسسه و به تشخیص مراجع ذی صلاح برخوردار باشند.

مرجع استعلام و تشخیص شرایط عمومی و اختصاصی موضوع مواد ۴ و ۱۵ این آئین نامه حسب مورد، مبادی قانونی ذی صلاح از جمله هیأت اجرایی جذب مؤسسه و هیأت مرکزی جذب وزارت است.

استخدام در مؤسسه پس از احراز شرایط عمومی و اختصاصی به صورت تمام وقت و در قالب یکی از اشکال ذیل با رعایت ضوابط و مقررات این آئین نامه انجام می‌پذیرد:

استخدام پیمانی برای تصدی پست‌های سازمانی به موجب قرارداد سالانه که تمدید آن منوط به داشتن شرایط عمومی ماده ۴ با تأیید هیأت اجرایی جذب مؤسسه و کسب حداقل امتیاز لازم بر اساس امتیازات مندرج در دستورالعمل اعطای ترفیع سالیانه اعضای هیأت علمی آموزشی و پژوهشی مصوب هیئت امنا است.

استخدام رسمی آزمایشی برای تصدی پستهای سازمانی به موجب حکم استخدام رسمی قطعی برای تصدی پست‌های سازمانی به موجب حکم.

در شرایط خاص هیأت اجرایی می‌تواند وضعیت عضو پیمانی که موفق به کسب ترفیع سالانه نشده را بررسی و در مورد تمدید قرارداد پیمانی وی حداکثر برای مدت یک سال تصمیم بگیرد.

تمدید قرارداد بورسیه‌هایی که بر اساس ضوابط و مقررات وزارت به صورت پیمانی جایابی و استخدام شده اند تا پایان دوره تعهد مشروط به داشتن شرایط علمی و عمومی به تشخیص مراجع ذیصلاح، رعایت تکالیف قانونی مقرر در این آئین نامه و داشتن شرایط عمومی ماده (۴) و دریافت پایه استحقاقی سالیانه بر اساس کسب حداقل امتیاز لازم مندرج در دستورالعمل اعطای ترفیع سالیانه اعضای هیأت علمی الزامی است.

در مواردی که عدم کسب نصاب امتیاز آموزشی و اجرایی بر اساس دستور العمل اعطای ترفیع سالیانه اعضای هیأت علمی آموزشی و پژوهشی مصوب هیأت امناء ناشی از عدم واگذاری فعالیت از سوی گروه و علی رغم آمادگی عضو خارج از اراده عضو باشد تمدید قرارداد با تأیید هیئت رئیسه مؤسسه مشروط به جبران امتیاز لازم مربوطه از طریق بروندادهای پژوهشی بلامانع است.

استخدام ایثارگران و نخبگان با رعایت شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در این آئین نامه با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه با تصویب هیأت اجرایی جذب خواهد بود.

بکارگیری اتباع خارجی با رعایت شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در این آئین نامه و رعایت قوانین و مقررات مربوطه از جمله آئین نامه نحوه تأمین اعضای هیأت علمی خارجی مورد نیاز مؤسسات آموزشی و پژوهشی و تأیید صلاحیت‌های علمی و عمومی از مراجع ذی صلاح و کسب مجوز از هیأت امنا امکان پذیر است.

 

کنفرانس بین‌المللی کرامت انسانی

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1403© : ایران کنفرانس