معرفی بانک اطلاعات نشریات کشور - مگ ایران

ایران کنفرانس

معرفی بانک اطلاعات نشریات کشور - مگ ایران

در کشور ما نشریات متعددی به چاپ می رسند که عموما به دلایل مختلف برای مخاطبین شناخته شده نیستند و حتی متخصصین آن رشته نیز از انتشار آنها بی اطلاع می باشند. همچنین بسیاری از علاقمندان و پژوهشگران نیازمند جستجو  و مطالعه مقالات و مطالب مندرج در شماره های مختلف نشریات هستند که پاسخ آنها جز با استفاده از فن آوری اطلاعات مقدور نیست.

هدف از طراحی این سایت، ایجاد مرجعی کامل و کارآمد از نشریات کشور در اینترنت، به منظور رفع نیاز محققین و علاقمندان و معرفی عناوین متنوع و بعضا مهجور نشریات و بسترسازی برای حضور موثر این رسانه دیرپا در صنعت نو پای اطلاع رسانی کشور است.

در این راستا فعالیت سایت از سال ۱۳۸۰ آغاز گردید و ضمن مکاتبه و رایزنی های مکرر با مدیران نشریات، تاکنون موفق به پوشش و ارایه خدمات به بیش از ۱۵۰۰ نشریه در حال انتشار شده است. این خدمات شامل درج شناسنامه نشریه، طرح روی جلد و فهرست مطالب هر شماره و اقلام مقاله شناختی آنها با استفاده از مندرجات نشریه می‌باشد. این خدمات فقط با ارسال یک نسخه از هر شماره به نشریات ارایه می شود و کاربران می توانند با استفاده از فهرست الفبایی، فهرست موضوعی و جستجو به نشریات مورد نظر خود دست یابند.

همچنین نشریات می‌توانند متن کامل و یا گزیده مقالات خود را در این سایت در دسترس کاربران ساکن در داخل و خارج کشور قرار دهند. (مدیران نشریات جهت دریافت اطلاعات بیشتر به صفحه خدمات به نشریات مراجعه نمایند.)

امکانات دیگری چون اشتراک آنلاین نسخه چاپی نشریات همراه با پرداخت الکترونیک، ایجاد فهرست های مورد علاقه توسط اعضا، دریافت خبرنامه های مختلف از انتشار نشریات و بخش ویژه گردآوری و آرشیو اخبار مطبوعاتی کشور این سایت را به پایگاهی با تعامل مثبت با کاربرانش مبدل ساخته است.

قابلیّتها و ویژگی ها:

فهرست مجلات

این بخش به چهار قسمت: فهرست موضوعی، فهرست الفبایی، مجلات پژوهشی و نشریات دانشگاهی تقسیم می‌شود. به عنوان نمونه، کاربر با ورود به قسمت موضوعی می‌تواند بر اساس موضوع مد نظر خویش، مجلات موجود را بیابد. در قسمت الفبایی می‌توان با استفاده از حرف اول مجله دلخواه، آن را یافته و استفاده نمود.

معرفی مجلات

این بخش، شناسنامه‌ای از مجلات موجود در پایگاه را به کاربر ارائه می‌نماید. هنگامی که کاربر نشریه‌ای را برای مشاهده انتخاب یا جستجو می‌کند، شناسنامه‌ای از آن مجله چون: مدیر مسئول، سردبیر، محل انتشار، دوره انتشار، نشانی و تلفن دفتر نشریه و قیمت نشریه را می‌تواند مشاهده نماید. از دیگر قابلیت‌های این بخش، اشتراک مجلات است که کاربر با ورود به این قسمت می‌تواند مجله‌ای را که مورد علاقه‌اش می‌باشد و می‌خواهد نسخه چاپی مجله به صورت منظم برای وی ارسال گردد، از طریق این قابلیت، فرم اشتراک را تکمیل نموده و مشترک آن مجله ‌شود.

مشاهده مقالات

با ورود به این بخش که اصلی‌ترین قسمت پایگاه مگ ایران محسوب می‌شود، می‌توان مقاله مورد نظر را جستجو نمود. کاربر در صورت عضویت می‌تواند متن مقاله را به صورت pdf یا html مشاهده یا دانلود کند.

دسترسی به منابع به صورت  IP Bassed

در این پایگاه،‌ فهرست مطالب و چکیده بیش از ۱۵۰۰ عنوان نشریه علمی و تخصصی کشور درج شده تا مراجعه کننده به‌راحتی بتواند در میان مطالب مستند و قابل استفاده جستجو کند و مرجع مقالات مورد نیاز خود را بیابد. علاوه بر مجلات عضو، نسخه الکترونیکی متن بیش از ۴۰۰ هزار مقاله از حدود ۹۰۰ نشریه نیز از طریق این پایگاه‌ قابل مطالعه است. افراد حقیقی برای استفاده از مطالب پایگاه‌ لازم است عضو پایگاه‌ شده و حق عضویت سالانه پایگاه‌ برای فعال شدن اشتراک طلایی را پرداخت نمایند.

راهنما

از دیگر بخش‌های این پایگاه، قسمت «راهنما» است که اطلاعاتی در مورد قسمت‌هایی چون: درباره پایگاه، جستجوی نشریات، خرید اشتراک طلایی، نحوه دسترسی به متن، نحوه پرداخت به سایت و خدمات RSS را ارائه می‌کند

جستجو

بخش «جستجو» به کاربر کمک می‌نماید که سریع‌تر به مطالب، عنوان، نشریات و شناسنامه نشریات مورد نظر خویش دست یابد.

بریده جراید

در این قسمت می‌توان با معرفی پست الکترونیکی خود، از خدمات آن استفاده کرد. در حال حاضر، متن ۸ روزنامه سراسری و معتبر کشور در پایگاه‌ magiran.com درج می‌گردد تا کاربر بتواند مطالب این روزنامه‌ها را به‌راحتی در یک پایگاه‌ مطالعه نماید و امکان جستجوی متمرکز آنها نیز مقدور شود. پس از عضویت در پایگاه مگ ایران می‌توان کلیدواژگان و عبارات دلخواه را به پایگاه‌ اعلام نمود. هر روز بعد از درج متن روزنامه‌های انتخابی در پایگاه‌، متن کامل آنها جستجو شده و عناوین مقالات و اخباری که حاوی کلمات مورد نظر شما باشند، تنظیم شده و به نشانی ایمیل آن ارسال می‌گردند. کافی است بر روی لینک‌های مندرج در ایمیل دریافتی کلیک کنید تا به پایگاه‌ وارد شده و متن مطلب مورد نظر خود را مشاهده نمایید.

نشریات مورد علاقه من

این بخش جهت صرفه‌جویی در وقت مخاطب ایجاد شده است. کاربر به کمک این امکان می‌تواند در وقت بسیار کوتاه به مطالب خویش دست یابد. برای این منظور، پس از عضویت در پایگاه،‌ با شناسه و رمز خود به پایگاه‌ وارد شوید و مجلات مورد نظر را جستجو نموده و به صفحه فهرست هر یک بروید. در ستون سمت چپ فهرست، کلید «ثبت در فهرست علایق» را فشار دهید تا مجله در این فهرست درج شود.

این سایت کاملا مستقل و خصوصی است و به هیچ اداره، سازمان، نهاد و شرکت دولتی و غیردولتی وابسته نیست.

آدرس سایت:   http://www.magiran.com

آخرین بروزرسانی (جمعه ، 10 اسفند 1397 ، 08:04)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس