ابلاغ ۲ مجوز جدید جذب به دانشگاهها (1402/8/22)

ایران کنفرانس

ابلاغ ۲ مجوز جدید جذب به دانشگاهها

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم از ابلاغ دو مجوز جدید جذب به دانشگاه ها خبرداد و گفت: با مجوز جدید مشکل دانشگاههای غیرانتفاعی در جذب برطرف می شود.

محمد خلج امیر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به ابلاغ دو مجوز جدید جذب به دانشگاه‌ها گفت: قبلاً دو مجوز از هیأت عالی جذب دریافت کرده بودیم که به دانشگاه‌ها ابلاغ کردیم.

وی ادامه داد: در فرایند جذب اعضای هیأت علمی معمولاً سه نفر در هر کد رشته محل به عنوان رقیب برای پذیرش به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند و از میان این سه نفر یک نفر به عنوان عضو هیأت علمی پذیرش می‌شود، براساس مجوز مرکز جذب دو نفر رقیب دیگر که در اولویت جذب قرار نمی‌گیرند اگر حد نصاب‌های حداقلی علمی و عمومی را داشته و تحقیقات و استعلامات آنها مثبت باشد، دانشگاه‌های دولتی می‌توانند از این افراد به عنوان حق التدریس استفاده کنند، اکنون این شرایط آماده شده و اسامی این افراد در سامانه جذب موجود و دانشگاه‌ها می‌توانند این افراد را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: مجوز دیگری که از هیأت عالی جذب دریافت کرده ایم این است که دانشگاه‌های غیر انتفاعی غیردولتی می‌توانند از بین افراد مذکور کسانی را که تمایل دارند به عنوان هیأت علمی پیمانی جذب کنند.

رئیس مرکز جذب هیأت علمی وزارت علوم افزود: دانشگاه‌های غیردولتی غیرانتفاعی در حال حاضر با معضلات کمبود استاد مواجه هستند و تا عضو هیأت علمی جذب نکنند نمی‌توانند دانشجو پذیرش کنند، بنابراین با این روش جدید می‌توانند هیأت علمی جذب کنند و مشکل آنها حل شود.

به گزارش مهر، پیش از این علی آهون منش رئیس سابق اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی اعلام و گلایه کرده بود: یکی از مشکلات مؤسسات غیرانتفاعی فرایند طولانی جذب هیأت علمی است. صلاحیت علمی و اخلاقی اجتماعی متقاضیان هیأت علمی، در هیأت‌های اجرایی جذب دانشگاه‌های مادر تعیین می‌شود.

وی عنوان کرده بود: جلسات هیأت‌های مذکور در دانشگاه‌های مادر بسیار با تأخیر برگزار می‌شود، روند آن این است که نهایت بین ۳ تا ۶ ماه پرونده متقاضی جذب در این هیأت‌ها تعیین تکلیف شود ولی معمولاً پروسه بررسی پرونده متقاضیان در این کمیته‌ها یک تا ۲ سال طول می‌کشد.

وی یادآورشده بود: بنابراین پرونده‌ای از هیأت‌های اجرایی مرکز جذب دانشگاه‌ها به مرکز جذب وزارت علوم ارسال نمی‌شود که وزارت علوم به آن رسیدگی کند و این مشکل اساسی در هیأت‌های اجرایی جذب دانشگاه‌ها است.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس