دانشگاه ها از امسال ملزم به جذب اعضای هیات علمی براساس آمایش شدند (1402/7/4)

ایران کنفرانس

دانشگاه ها از امسال ملزم به جذب اعضای هیات علمی براساس آمایش شدند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی کی‌نژاد، رئیس هیات عالی جذب اعضای هیات‌علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر جذب اعضای هیات‌ علمی بر اساس آمایش سرزمینی، اظهار کرد: همه دانشگاه‌های کشور باید جذب اعضای هیات‌علمی را بر اساس آمایش سرزمینی در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به رشد فزایند اعضای هیات‌علمی در کشور طی ۲۵ سال اخیر، گفت: میزان اعضای هیات‌علمی در کشور از ۲۵ هزار نفر در سال ۱۳۷۸ با یک حرکت جهادی و بسیجی به حدود یک‌صد هزار نفر رسیده است.

رئیس هیات عالی جذب اعضای هیات‌علمی بر ضرورت تسریع در تعیین تکلیف پرونده اعضا در فراخوان‌های جذب تأکید کرد و افزود: باید با افزایش تعداد جلسات هیات اجرایی جذب در دانشگاه‌ها، میزان ماندگاری پرونده‌ها را کاهش داد.

کی‌نژاد بر لزوم نگه داشت نخبگان علمی در دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید پرونده نخبگان علمی جهت عضویت به‌عنوان هیات‌علمی سریعاً تعیین تکلیف شود.

وی وظیفه هیات اجرایی جذب را انتخاب اصلاح‌ترین افراد دانست و افزود: باید فرصت جذب اعضای هیات‌علمی را به افراد اصلح سپرد و اگر در یک‌رشته‌ای فر موردنیاز یافت نشد، باید آن سهمیه را حفظ و در فراخوان‌های بعدی از آن بهره گرفت.

رئیس هیات عالی جذب اعضای هیات‌علمی با تصریح بر اینکه نخبگان سرمایه‌های نظام هستند، گفت: هیات جذب باید به‌گونه‌ای رفتار کند که نخبگان در کشور جذب شوند و فرار مغزها به خارج به حداقل برسد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس