احیای بورس بلندمدت در دکتری/ راه اندازی ۱۳ بورس جدید (1402/4/18)

ایران کنفرانس

احیای بورس بلندمدت در دکتری/ راه اندازی ۱۳ بورس جدید

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت:باید در زمینه بورسیه‌ها شرایط جدیدی را ایجاد کنیم و بورس بلند مدت دکتری همچنان باید برقرار باشد.

هاشم داداش پور در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت راه اندازی دوباره بورس بلندمدت دکتری خارج از کشور گفت: ما در این زمینه تحولی ایجاد کرده ایم که در آینده بسیار نزدیک خواهم گفت که به موضوع بورسیه‌ها چطور نگاه می‌کنیم، اما آنچه مشخص است باید در زمینه بورسیه‌ها شرایط جدیدی را ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: قبلاً برای کمبود هیات علمی در همه رشته‌ها مجبور بودیم بورس بلند مدت ایجاد کنیم الان بخشی از نیازها تغییر کرده، نیازها از بورس بلند مدت به رشته‌هایی در فناوری‌های راهبردی و بین رشته ای تغییر کرده که دانشگاه‌های ما به آن نیاز دارند ولی ظرفیت علمی لازم را هنوز نتوانسته ایم در آن حوزه‌ها فعال کنیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: به عبارت دیگر بورس همچنان باید برقرار باشد و در پاسخ به نیازهای نوپدید کشور شکل بگیرد علاوه بر اینها بورس‌های دیگری نیز داریم مثلاً دانشجویی تمایل دارد از الان اطمینان پیدا کند که در جایی می‌تواند به کار گرفته شود مثل بورس صنعت، بورس مشاغل.

وی ادامه داد: ما باید بتوانیم در این عرصه، اقدام متحولی انجام دهیم و دانشجویان را از الان در صنعت و مشاغل دیگر مشغول کنیم. از سوی دیگر متاسفانه دانشجویان یا دانش آموزان از علوم پایه استقبال نمی‌کنند و این عدم استقبال نگرانی ما را تشدید کرده که در آینده در حوزه علوم بنیادین دست مان خالی باشد.

داداش پور افزود: به عنوان بخشی از حاکمیت موظف هستیم فکر کنیم چگونه بورسی را طراحی کنیم که نخبگان جامعه به جای اینکه به علاقه علمی خودشان در حوزه علوم پایه بپردازند به خاطر شرایط خاص اقتصادی مجبور شوند به رشته‌هایی که علاقه ندارند اما جزو رشته‌های پرطرفدار و پرتقاضا است کوچ کنند. حاکمیت برای این حوزه حتماً باید برنامه داشته باشد در غیر این صورت در آینده‌ای که دور نخواهد بود در حوزه علوم بنیادین دچار چالش‌های جدی خواهیم شد.

آخرین وضعیت راه اندازی ۱۳ بورس تحصیلی در رشته های اولویت دار

وی درباره آخرین وضعیت راه اندازی ۱۳ بورس تحصیلی در رشته های اولویت دار نیز گفت: بر اساس همین مسائلی که مطرح کردیم بورس ۱۳ گانه ای تدوین کرده ایم که می‌تواند تمام نیازها و مسائل کشور در حوزه بورس را حل کند.

رئیس سازمان امور دانشجویان درباره اینکه این ۱۳ بورس تحصیلی در کدام مقاطع راه اندازی خواهد شد افزود: در دوره کارشناسی تا دوره دکتری، بسته به اینکه ما چه نیاز و مساله‌ای را هدف می‌گیریم راه اندازی می شود.به عنوان مثال در حال نهایی کردن بورس‌هایی هستیم که قرار است این بورس ها از اول علوم پایه را در دستور کار خود قرار دهد و از همان اول کمک هزینه های تحصیلی را برای دانشجویانی که از رتبه‌های خاصی برخوردارند اختصاص دهد. این بورس از علوم نوپدید گرفته تا بورس هنر و تمام حوزه‌هایی که به نحوی مساله اصلی کشور هستند را در بر می گیرد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس