جزئیات افزایش حقوق کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد (1402/3/1)

ایران کنفرانس

جزئیات افزایش حقوق کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی جزئیات افزایش حقوق کارکنان و اعضای هیأت علمی این دانشگاه را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر داریوش جاوید با بیان اینکه چهل و نهمین جلسه هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، گفت: یکی از دستورهای این جلسه، افزایش حقوق کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بود که لازم است از عنایات و نگاه والدانه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و تمامی اعضای هیأت امنا تشکر کنم که با نگاه ویژه، پیشنهاد میزان افزایش حقوق در سال ۱۴۰۲ را مورد تأیید قرار دادند.

دکتر جاوید با اشاره به یکی از مصوبات هیأت امنا درخصوص صندوق پس‌انداز کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تاکنون هر ماه ۶ درصد از حقوق و مزایای کارکنان و اعضای هیأت علمی و ۴ درصد از حساب دانشگاه آزاد اسلامی به حساب صندوق پس‌انداز دانشگاه آزاد اسلامی واریز می‌شد. براساس مصوبه روز گذشته هیأت امنا؛ مقرر شد در سال ۱۴۰۲، این ۶ درصد از اقلام حکمی کارکنان و اعضای هیأت علمی کسر نشود و به همراه ۴ درصد حساب سازمان، تحت عنوان «فوق‌العاده حمایت از صندوق پس‌انداز» به احکام حکمی کارکنان و اعضای هیأت علمی اضافه شود.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص مانده حساب صندوق پس‌انداز کارکنان و اعضای هیأت علمی تا پایان اسفندماه ۱۴۰۱، تصریح کرد: براساس طرح ساخت مسکن برای کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه، مقرر شد مانده صندوق پس‌انداز کارکنان و اعضای هیأت علمی (در صورت عضویت همکاران در طرح مسکن) به عنوان آورده اعضا در طرح مسکن در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: صندوق پس‌انداز کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی فعلاً و به صورت موقت، با مانده گذشته خود (در صورت امکان و توانایی پرداخت وام) به کارکنان و اعضای هیأت علمی تسهیلات پرداخت خواهد کرد.

جاوید با اشاره به یکی دیگر از مصوبات جلسه روز گذشته هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تاکنون دو آیتم حکمی در احکام کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تحت عنوان «بدی آب‌وهوا» و «ارزیابی خاص عملکرد» وجود داشت که مقرر شد این دو با یکدیگر ادغام شده و تحت یک عنوان در احکام دیده شود. بدون شک ادغام این دو باعث کسر هیچ مبلغی از همکاران سراسر کشور نخواهد شد.

وی اظهار داشت: براساس تفاهم‌نامه‌ای که دانشگاه آزاد اسلامی با صندوق های سرمایه‌گذاری منعقد خواهد کرد، کارکنان و اعضای هیأت علمی در صورت تمایل، با معرفی دانشگاه می‌توانند مبالغ ۶ درصد و ۴ درصد صندوق را در یکی از صندوق‌های طرف تفاهم‌نامه، سرمایه‌گذاری کنند و از سود مطلوب آن برخوردار شوند.

افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی

وی در ادامه با اشاره به جزئیات افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در سال جدید، حق تأهل کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی با افزایش ۲۵ درصدی (از حدود ۸۰۰ هزار تومان به حدود یک میلیون تومان)، حق اولاد با افزایش ۱۰۰ درصدی (از ۲۴۰ هزار تومان به ۴۸۰ هزار تومان)، کمک هزینه خانوار با افزایش ۲۹/۵ درصد (از ۸۵۰ هزار تومان به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان) و حق مسکن با افزایش ۳۸/۵ درصد (از ۶۵۰ هزار تومان به ۹۰۰ هزار تومان) مواجه شده است.

جاوید خاطرنشان کرد: حق سرپرستی حدود ۲۰ درصد افزایش و سایر اقلام حکمی حدود ۲۲ درصد افزایش پیدا خواهد کرد. بدین ترتیب افزایش حقوق سال ۱۴۰۲ شامل تمامی اقلام حکم کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی و حداقل ۲۷ درصد و حداکثر ۶۵ درصد (با میانگین ۳۰ درصد) خواهد بود.

افزایش حداقل حقوق کارکنان در دانشگاه آزاد اسلامی

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به دیگر مصوبات جلسه روز گذشته هیأت امنا گفت: تاکنون حداقل حقوق کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی با حداقل حقوق تأمین اجتماعی برابر بود اما براساس مصوبه روز گذشته هیأت امنا، امسال در دانشگاه آزاد اسلامی حداقل حقوق برای کارکنان با هر مدرک تحصیلی و هر شغلی (بدون تأهل و داشتن فرزند) ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود. برای کارکنان متأهل حداقل حقوق ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و برای کارکنان متأهل و دارای یک فرزند، ۱۰ میلیون تومان خواهد بود. این افراد در سال جدید بیش از ۵۰ درصد افزایش حقوق خواهند داشت.

افزایش دستمزد اضافه کاری و کارآیی

وی با اشاره به افزایش اضافه کاری کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی افزود: با اعمال تغییراتی در فرمول محاسبه اضافه کاری سال ۱۴۰۲ (اعمال ۲۵ درصد حق سرپرستی یا مسئولیت) حداقل اضافه کاری کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی ۲۰ هزار تومان و حداکثر ۵۰ هزار تومان خواهد بود.

جاوید به افزایش کارآیی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: کارآیی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی تابع دو عامل عملکرد واحد و نسبت کارمند به دانشجو است. این رقم در گذشته معادل ۲۰ درصد بود که در سال جاری بین ۱۰ تا ۵۰ درصد متغیر خواهد شد.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه پیش از این آیتم ایاب و ذهاب کارکنان در تمام شهرها ثابت و حدود ۳۰۰ هزار تومان بود، گفت: مقرر شد در سال جاری این آیتم با توجه به جمعیت و مساحت شهرها متغیر باشد. بر این اساس؛ شهرها در چهار سطح رتبه‌بندی شدند و آیتم ایاب و ذهاب در فیش حقوقی به ترتیب معادل ۴۰۰ هزار تومان، ۴۷۰ هزار تومان، ۵۴۰ هزار تومان و ۶۰۰ هزار تومان باشد. بدین ترتیب آیتم ایاب و ذهاب حتی در پایین‌ترین سطح شهرها نیز رشد مطلوبی نسبت به سال‌های پیش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: براساس مصوبه هیأت امنا؛ میانگین اقلام حکمی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی بدون در نظر گرفتن کارآیی، ایاب و ذهاب و سایر مزایای انگیزشی، عددی بین ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۳ میلیون تومان خواهد بود.

افزایش حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر جاوید با بیان اینکه در اقلام حکمی اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی آیتمی تحت عنوان «سرآمد علمی» اضافه خواهد شد، گفت: طی بخشنامه‌ای که در سال ۱۴۰۰ توسط معاونت وقت توسعه و مدیریت منابع ابلاغ شد، مقرر شده بود که اعضای هیأت علمی براساس شاخص‌های تعریف‌شده تا ۵ میلیون تومان سرآمد علمی دریافت کنند که براساس مصوبه روز گذشته هیأت امنا، این عدد در سال جدید تا ۷ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند. البته این اقلام متناسب با شاخص‌های بخشنامه به اعضای هیأت علمی تعلق خواهد گرفت.

وی به جزئیات افزایش حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: در سال جدید، حق تأهل اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با افزایش ۲۵ درصدی (از حدود ۸۰۰ هزار تومان به حدود یک میلیون تومان)، حق اولاد با افزایش ۱۰۰ درصدی (از ۲۴۰ هزار تومان به ۴۸۰ هزار تومان)، کمک هزینه خانوار با افزایش ۲۹/۵ درصد (از ۸۵۰ هزار تومان به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان) و حق مسکن با افزایش ۳۸/۵ درصد (از ۶۵۰ هزار تومان به ۹۰۰ هزار تومان) مواجه شده است.

جاوید ادامه داد: حق سرپرستی برای آن دسته اعضای هیأت علمی که پست‌های اجرایی دارند، حدود ۲۰ درصد افزایش و سایر اقلام حکمی ازجمله حق مرتبه علمی حدود ۲۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد. بدین ترتیب افزایش حقوق تمامی اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی حداقل ۵/۲۶ درصد و حداکثر ۳۹ درصد (با میانگین ۳۰ درصد) خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: حق پایه‌های سنواتی اعضای هیأت علمی که در سال گذشته اصلاح شد نیز مشمول افزایش حقوق خواهد بود.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی در پایان با بیان اینکه رئیس، اعضای هیأت رئیسه و اعضای هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با نگاه والدانه به دنبال رفع دغدغه‌های اقتصادی کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه هستند، گفت: برنامه دانشگاه آزاد اسلامی گام برداشتن در راستای رفاه کارکنان و اعضای هیأت علمی است به طوری که در سه سال گذشته شیب افزایش حقوق به صورت مطلوبی رشد پیدا کرده و همه اهتمام خود را در راستای بهبود شرایط معیشتی خانواده دانشگاه آزاد اسلامی به کار خواهیم بست.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس