زمان اعلام نتایج کنکورهای ارشد و دکتری سال ۱۴۰۲ اعلام شد (1401/12/7)

ایران کنفرانس

زمان اعلام نتایج کنکورهای ارشد و دکتری سال ۱۴۰۲ اعلام شد

معاون فنی و آماری سازمان سنجش زمان اعلام نتایج اولیه، انتخاب رشته و نتایج نهایی کنکورهای ارشد و دکتری سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر احسان جمالی امروز در نشست خبری سازمان سنجش با اشاره به برگزاری کنکورهای ارشد و دکتری سال ۱۴۰۲ در روزهای ۱۱ و ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۱ گفت: با توجه به اینکه آزمون دکتری دارای مصاحبه است و باید زمان بندی آن به دانشگاه ها اعلام شود، نتایج اولیه آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۱۴۰۲ اوایل اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ اعلام می شود.

وی افزود: در نیمه اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ انتخاب رشته آزمون دکتری صورت می گیرد و در هفته اول خردادماه ۱۴۰۲ اسامی چندبرابر ظرفیت اعلام خواهد شد. بر همین اساس مصاحبه های آزمون دکتری سال ۱۴۰۲ در نیمه دوم خردادماه آغاز می شود و تا مردادماه ادامه دارد و در نهایت نتایج نهایی آزمون دکتری سال ۱۴۰۲ در اواخر مردادماه ۱۴۰۲ اعلام می شود.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش درباره اعلام نتایج اولیه و نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ گفت: فرآیندهای اجرایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ بعد از آزمون دکتری آغاز می شود و اوایل خردادماه ۱۴۰۲ نتایج اولیه اعلام می شود و داوطلبان مجاز می توانند در اواسط خردادماه ۱۴۰۲ انتخاب رشته خود را انجام دهند.

وی افزود: نتایج اولیه رشته های دارای شرایط خاص و مصاحبه دار و آزمون عملی در اواخر خرداد اعلام می شود و مصاحبه ها و آزمون عملی این رشته ها در تیر و مردادماه انجام خواهد شد و نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ در هفته اول شهریورماه ۱۴۰۲ منتشر می شود.

جمالی درباره جزئیات سامانه طراحان سوال آزمون های کشوری گفت: برای طراحی سوال از دانش فنی اساتید دانشگاهها، معلمان، معلمان بازنشسته و دانشجویان و تمامی صاحبنظران در داخل و خارج از کشور استفاده می شود. سامانه طراحان سوال از امروز ۶ اسفند ۱۴۰۱ در سایت سازمان سنجش فعال شده است و همه این افراد می توانند در سامانه پروفایل بسازند.

وی گفت: پس از احراز هویت پروفایل های کاربری، تمامی افرادی که تایید شده اند می توانند سوالاتی که طراحی کرده اند را بر اساس دستورالعمل در سامانه بارگذاری کنند و حتی می توانند درخواست کنند که سوالات دیگر طراحان را داوری کنند.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش افزود: در گام اول برای سه آزمون کشوری امکان طراحی سوال وجود دارد و در آینده نزدیک سیستم طراحی سوال برای آزمون های فنی حرفه ای، کاردانی ها و علمی و کاربردی و همچنین آزمون های اختصاصی استخدامی فعال می شود.

وی گفت: به این ترتیب به راحتی از دورترین نقاط ایران و یا سایر کشورها امکان دریافت سوال برای تکمیل بانک سوالات آزمون ها بوجود آمده است تا به این ترتیب بانک غنی از سوال ایجاد شود و زمینه برای برگزاری آزمون های الکترونیک فراهم شود.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس