مجوز جذب اعضای هیات علمی بدون آمایش صادر نمی شود (1401/11/27)

ایران کنفرانس

مجوز جذب اعضای هیات علمی بدون آمایش صادر نمی شود

رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد: مجوزهایی که برای جذب اعضای هیات علمی ارائه می شود، براساس آمایش است، نباید جذبی خارج از آمایش صورت گیرد.

محمدعلی کی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به سند آمایش آموزش عالی گفت: آمایش آموزش عالی یکی از مصوبات بسیار خوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است و ما اثرات این آمایش را سال های بعد خواهیم دید.

وی ادامه داد: در حال حاضر می دانید که برخی از دانشگاه های ما صندلی خالی زیادی دارند، که یکی از دلایل آن این است که بدون لحاظ ظرفیت های منطقه و نیازهای موجود دانشجو پذیرش کرده اند که براساس آن تعدادی دانشگاه و موسسه تاسیس شده است.

رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: براساس آمار یک الی دو سال قبل، حدود ۶۳۰ هزار صندلی خالی وجود داشت که احتمال می دهیم این تعداد زیادتر شده باشد.

وی ادامه داد: آمایش آموزش عالی یکی از ارکان جذب اعضای هیات علمی دانشگاه ها است. هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال گذشته اعلام کرده است که جذب اعضای هیات علمی باید براساس آمایش صورت می گیرد و اکنون نیز مجوزهایی که برای جذب ارائه می شود، براساس آمایش است.

کی نژاد افزود: هیات عالی جذب نیز مرتب و از نزدیک جذب اعضای هیات علمی براساس آمایش آموزش عالی را بررسی می کند و مصر است جذبی خارج از آمایش صورت نگیرد.

وی تاکید کرد: حتی در رابطه با جذب نخبگان در مصوبه نخبگان نیز ما تاکید داریم که باید جذب براساس آمایش صورت گیرد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس