جزئیات اعطای تسهیلات وام فرزندآوری و حمایت از خانواده کارکنان دانشگاه آزاد (1401/10/28)

ایران کنفرانس

جزئیات اعطای تسهیلات وام فرزندآوری و حمایت از خانواده کارکنان دانشگاه آزاد

مشاور ریاست و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها «دستورالعمل حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دانشگاه آزاد اسلامی» را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر علی سروری مجد مشاور ریاست و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها «دستورالعمل حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دانشگاه آزاد اسلامی» را به رؤسای استان‌ها و واحدهای ویژه دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

دستورالعمل حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تحقق سند تحول و تعالی دانشگاه از بسته کاری «ارتقای تربیت اخلاقی، معنوی و هویتی» با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و خانواده‌محوری از طریق اجرای راه‌کنش «تقویت ارتباط اثربخش و تعامل با خانواده دانشگاهیان از منظر حمایتی و بهره‌گیری از فرصت‌های اثرگذاری فرهنگی و تسهیل ازدواج دانشجویی» و با استناد به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوبه مجلس شورای اسلامی ابلاغ شده است.

این دستورالعمل که به تفصیل در اختیار واحدهای دانشگاهی قرار گرفته، به مواد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوبه مجلس شورای اسلامی و لزوم اجرایی کردن این مواد اشاره کرده است.

در این دستورالعمل آمده است: در اجرای ماده ۸ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مقرر شد حق مسکن متناسب با افزایش حق مسکن ابلاغی توسط دولت محترم علاوه بر حق اولاد، به ازای فرزند دوم به بالا تا زمان تعلق مسکن به اعضای هیات علمی و کارکنان افزایش ‌یابد و صندوق رفاه دانشگاه با تعامل با صندوق رفاه بانک‌ها جهت ارائه تسهیلات ودیعه مسکن در صورت تامین اعتبار پیش‌بینی شده توسط دولت در بخش مسکن اقدام کند.

در اجرای ماده ۱۵ قانون؛ به بانوان عضو هیات علمی در سال تولد فرزنداشان یک پایه استحقاقی بدون طی مراحل اخذ پایه و ضوابط لازم اعطا می‌شود. در صورت فراخوان جذب نیروی انسانی جذب و استخدام فرزندان پرسنل و اعضای هیأت علمی شاغل به کار و بازنشسته اولویت دارد و تخفیف‌های مناسب جهت تحصیل فرزندان کارکنان و اعضای هیأت علمی در مدارس سما اختصاص می‌یابد.

در ادامه این دستورالعمل آمده است: در اجرای ماده ۱۷ قانون؛ مدت مرخصی زایمان کارکنان خانم و اعضای هیأت علمی خانم به ۱۲ ماه برای تولد دوقلوها یا بیشتر منوط به قوانین اجرایی دولت افزایش می یابد و به جهت رفع دغدغه مادران، بازپرداخت۲۰ ماهه بدهی ایجادشده در دوره مرخصی استعلاجی زایمان بابت اقساط وام‌های داخلی دانشگاه پس از بازگشت به کار اقدام می‌شود. همچنین اعطای دورکاری به درخواست مادران باردار عضو هیأت علمی و پرسنل، حداقل به مدت چهارماه در دوران بارداری در مشاغلی که امکان دورکاری در آنها فراهم است در اولویت قرار گیرد.

در این دستورالعمل تأکید شده است: در صورت استعلام و تأیید سازمان تأمین اجتماعی، مادران شاغلی که از زمان لازم‌الاجرا شدن این قانون فرزند یا فرزندانی به دنیا آورند، به ازای هر فرزند، می‌توانند از یک سال کاهش در سن بازنشستگی برخوردار شوند و برای فرزند سوم و بیشتر میزان کاهش یک و نیمسال به ازای هر فرزند خواهد بود.

در بخش دیگری از این دستورالعمل آمده است: مقرر شد ۷ روز مرخصی تشویقی به کارکنان مرد که صاحب فرزند شوند، اعطا شود، ساعت کاری برای والدین دارای فرزند معلول یک ساعت در روز کاهش ‌یابد، ساعت کاری برای همکاران دارای همسر معلول یک ساعت در روز کاهش ‌یابد و یک هفته مرخصی تشویقی برای ازدواج پرسنل و اعضای هیات علمی و همچنین فوت بستگان درجه یک. (اصلاح بخشنامه) اعطا شود.

در این دستورالعمل آمده است: در اجرای ماده ۱۷ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت؛ پوشش بیمه تکمیلی برای زایمان طبیعی و هزینه درمان ناباروری (عمل IVF و داروهای موردنیاز) افزایش می‌یابد و پوشش بیمه تکمیلی شامل بازنشستگان و خانواده آنان نیز خواهد شد.

همچنین در اجرای ماده ۲۰ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت؛ مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال به عنوان تسهیلات وام ازدواج با شرایط وام ضروری (در صورت ازدواج همکاران از درون دانشگاه «آقا و خانم هر دو از پرسنل دانشگاه باشند» مبلغ وام به هر یک از زوجین به صورت جداگانه پرداخت شود. هرکدام ۴۰ میلیون تومان) پرداخت می‌شود و در صورت استعلام و تأیید تأمین اجتماعی جهت ترغیب ازدواج کارکنان با همکاران دانشگاه، به هر یک از زوجین حق تاهل جداگانه پرداخت شود.

همچنین پرداخت مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال به عنوان تسهیلات وام فرزندآوری با شرایط وام ضروری پرداخت می شود. برای فرزندان دوقلو یا بیشتر به ازای هرکدام ۲۵۰ میلیون ریال پرداخت می شود. قانون مادر مهربان به بانوان عضو هیات علمی دارای فرزند زیر شش سال به صورت کسر ۵۰ درصد از موظفی حضور در هفته تعمیم می‌یابد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس