توقف ثبت‌نام داوطلبان آزمون آیلتس موقت است (1401/10/22)

ایران کنفرانس

توقف ثبت‌نام داوطلبان آزمون آیلتس «موقت» است

رئیس مرکز المپیاد دانشجویی و امور آزمون‌های بین‌الملل سازمان سنجش آموزش کشور بر بازنگری مقررات، توسعه مراکز برگزاری و رفع مشکلات موجود آزمون آیلتس تأکید کرد و گفت: با تمهیدات پیش‌بینی شده هیچ مشکلی برای شرکت داوطلبان در آزمون آیلتس وجود نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا و به نقل از سازمان سنجش آموزش کشور؛ دکتر غلامرضا یادگارزاده با بیان اینکه آزمون آیلتس توسط سه مرکز اصلی و تحت نظارت سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌‏شود، توضیح داد: براساس مصوبه ۷۹۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه ساماندهی، صدور مجوز و نظارت بر آزمون‌های بین‌المللی از جمله آیلتس بر عهده سازمان سنجش آموزش کشور است و این سازمان بر اساس این مصوبه، قانون تسهیل رقابت و منع انحصار و همچنین اصل ۴۴ قانون اساسی موظف است زمینه‌های رفع انحصار و تسهیل رقابت مؤسسات متقاضی اجرای آزمون را فراهم کرده و نظارت مؤثر بر روند اجرایی آزمون‌های بین‌المللی داشته باشد و این موضوع در سال جاری به صورت جدی مورد توجه قرار گرفت.

رئیس مرکز المپیاد دانشجویی و امور آزمون‌های بین‌الملل سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اقدامات متعدد صورت گرفته برای ساماندهی صدور مجوز مؤسسات متقاضی برگزاری آزمون آیلتس، افزود: درخواست و صدور مجوز از طریق درگاه ملی مجوزها، نظارت بر فرایندهای اجرایی آزمون‌های بین‌المللی و همچنین مذاکره با مؤسسات صاحب امتیاز آزمون در خارج از کشور جهت عمل به وظایف قانونی در دستور کار قرار داشته است.

دکتر یادگارزاده اظهار کرد: سازمان سنجش آموزش کشور در مورد آزمون آیلتس برای ساماندهی و نظارت بر وضع موجود اجرای آزمون، مدیریت روابط بین موسسه صاحب امتیاز آزمون و مراکز و آفسایت‌های مجری آزمون، صیانت از حقوق داوطلبان، تضمین سلامت آزمون و همچنین رفع انحصار و تسهیل رقابت تلاش می‌کند و با هماهنگی نهادهای نظارتی ضمن پایش منظم آزمون در سطح کشور اقدامات لازم درخصوص بازنگری در آیین‌نامه‌ها و مقررات مربوط به آزمون آیلتس را به انجام رسانده است.

رئیس مرکز المپیاد دانشجویی و امور آزمون‌های بین‌الملل سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: نظارت و تذکر به مراکز برگزاری آزمون، پیگیری قانونی موارد تقلب و افشای سؤال، مذاکره با موسسه IDP  و تلاش برای عمل به مفاد قانون منع انحصار و تسهیل رقابت به منظور پایان دادن به مشکلات و حواشی آزمون آیلتس صورت گرفته است و ثبت‌نام داوطلبان آزمون آیلتس از اول اسفند ماه ۱۴۰۱ به صورت موقت متوقف شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، وی با بیان اینکه اینکه بازنگری مقررات، توسعه مراکز برگزاری آزمون و رفع مشکلات موجود به صورت جدی در حال پیگیری است، گفت: آزمون‏‌های ثبت‌نام شده تا پایان بهمن ماه مطابق برنامه‌ریزی قبلی برگزار می‌شود و امیدواریم قبل از موعد ثبت‌نام جدید اقدامات پیش‌بینی شده به نتیجه برسد. البته در هر صورت با تمهیدات پیش بینی شده هیچ مشکلی برای شرکت داوطلبان در آزمون آیلتس وجود نخواهد داشت.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس