اعلام ضوابط تدریس دانشجویان دکتری غیر هیأت علمی دانشگاه آزاد (1401/10/18)

ایران کنفرانس

اعلام ضوابط تدریس دانشجویان دکتری غیر هیأت علمی دانشگاه آزاد

دستورالعمل تدریس دانشجویان دکتری تخصصی غیر عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر محمد علی‌اکبری معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی «دستورالعمل ضوابط تدریس دانشجویان دوره دکتری تخصصی غیر عضو هیأت علمی» را به دبیران هیأت امنای استان ها، رؤسای واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کردند.

این دستورالعمل در راستای اجرایی کردن راه‌کنش «اصلاح و کارآمدسازی نظام جذب، ارزیابی و جبران خدمات اعضای هیأت علمی با بهره‌گیری از ظرفیت الگوی شبکه‌ای دانشگاه» و تحقق اقدام «طراحی و پیاده‌سازی نظام ارزیابی عملکرد آموزشی اعضای هیأت علمی برمبنای بازدهی و میزان موفقیت دانشجویان در مراحل بعدی تحصیل، کارآمادگی و اشتغال» سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شده است.

براساس بندهای این دستورالعمل؛ دانشجویان دوره دکتری تخصصی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی می توانند تا قبل از دریافت گواهینامه تدریس، در مقاطع کاردانی و کارشناسی تدریس کنند و پس از دریافت گواهینامه تدریس، دانشجوی دوره دکتری تخصصی می تواند درس اصلی و جبرانی در مقطع کارشناسی ارشد را تدریس کرده و مشاور پایان‌نامه دانشجویان کارشناسی ارشد باشد.

در این دستورالعمل تأکید شده است: دانشجوی دوره دکتری تخصصی متقاضی تدریس باید همانند سایر مدرسین مدعو در کارگروه بررسی صلاحیت عمومی واحد دانشگاهی مورد ارزیابی قرار گرفته و پس از دریافت موافقت، همانند سایر مدرسین حق‌التدریس باید مراحل دریافت کد شناسه تدریس را طی کند. همچنین دانشجوی دوره دکتری تخصصی موظف است تحت نظر مدیر گروه آموزشی طرح درس در نظر گرفته شده جهت تدریس را تهیه و به دانشگاه ارائه کند.

تدریس دانشجویان دوره دکتری تخصصی برای دروس پایه در گروه فنی مهندسی، علوم پایه و کشاورزی ممنوع است. همچنین لازم است دروس تخصیص داده شده برای تدریس را در مقاطع قبلی گذرانده باشد. حداکثر ساعات مجاز تدریس دانشجویان دوره دکتری تخصصی در هر نیمسال معادل سقف مجاز تدریس اعضای هیأت علمی با مرتبه علمی «مربی» است.

گواهینامه تدریس دانشجوی دوره دکتری تخصصی در صورت دارا بودن شرایط زیر با تأیید شورای آموزشی استان مربوطه صادر خواهد شد:

۱. تدریس در سه نیمسال تحصیلی با رعایت حداقل و حداکثر ساعت تدریس
۲.گذراندن ۴۰ ساعت دوره های توانمندسازی با هماهنگی معاونت های موضوعی در سه نیمسال
۳.دریافت معدل کل ۱۸ از ارزشیابی حداقل ۱۵۰ دانشجو طی سه نیمسال
۴.رعایت انضباط آموزشی در تشکیل کلاس‌، ارائه طرح درس و ثبت بموقع نمرات با تأیید مدیرگروه و معاونت آموزشی واحد دانشگاهی
۵. حفظ شئونات اسلامی در دانشگاه با تأیید مجموعه ذیربط

بدیهی است گواهی صادرشده از هر استان، برای سایر استان ها نیز معتبر است.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس