توقف پرداخت تسهیلات وام مسکن اعضای هیات علمی توسط برخی از بانک‌ها (1401/5/16)

ایران کنفرانس

توقف پرداخت تسهیلات وام مسکن اعضای هیات علمی توسط برخی از بانک‌ها

مشاور ستاد امور رفاهی وزارت علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به توقف پرداخت تسهیلات وام مسکن اعضای هیأت علمی توسط برخی از بانک‌ها بدون اطلاع قبلی، از رایزنی برای حل این مشکل خبر داد.

همایون حسینیان در گفتگو با خبرنگار مهر با تأیید توقف معرفی، وام مسکن اعضای هیأت علمی با اشاره به دلایل آن گفت: حجم درخواست وام مسکن اعضای هیأت علمی زیاده بوده، برخی از بانک‌های طرف تعهد، توانایی پرداخت نداشتند.

وی ادامه داد: برخی از بانک‌ها نیز بدون اطلاع قبلی پرداخت تسهیلات وام مسکن اعضای هیأت علمی را متوقف کرده‌اند، بنابراین بزودی جلسه‌ای با مسئولان مربوطه بانک مرکزی در این خصوص خواهیم داشت، تا مشکل بررسی و حل شود.

مشاور ستاد امور رفاهی وزارت علوم تحقیقات و فناوری افزود: بر همین اساس، ارائه معرفی نامه برای دریافت وام مسکن اعضای هیأت علمی را تا اطلاع ثانوی حدود ۱۵ تا ۲۰ روز متوقف کرده‌ایم تا نتیجه مشخص شود و سپس مجدد ارائه معرفی نامه برای دریافت وام مسکن اعضای هیأت علمی را آغاز کنیم.

حسینیان افزود: این مشکل البته کشوری نیست و فقط در برخی از استان‌ها پرداخت وام با مشکل مواجه شده است، اعضای هیأت علمی که در این خصوص با مشکل مواجه شده‌اند، موضوع را اعلام کردند و ما از استان‌های مربوطه موضوع را پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه دوباره بعد از حل مشکلات ارائه معرفی نامه برای دریافت وام مسکن اعضای هیأت علمی آغاز می‌شود، افزود: درصدد هستیم تا درخواست افزایش وام تسهیلات خرید مسکن اعضای هیأت علمی با درصد پایین را نیز ارائه کنیم. در حال حاضر سقف دریافت تسهیلات خرید مسکن ۶ میلیارد ریال است.

مشاور ستاد امور رفاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در حال حاضر ۶۰۰ میلیون تومان واقعاً پاسخگوی تسهیلات خرید مسکن نیست، این وام کمتر از نصف کمک برای تأمین مسکن اعضای هیأت علمی است، بنابراین باید کاری کنیم حداقل میزان وام مسکن را افزایش دهیم که کمک بهتری برای تأمین مسکن اعضای هیأت علمی باشد.

به گزارش مهر، اخیراً برخی از اعضای هیأت علمی از توقف ارائه معرفی وام مسکن اعضای هیئت علمی توسط وزارت علوم خبر داده و خواستار اعلام دلایل آن بودند. سالانه هفت الی هشت هزار نفر از اساتید دانشگاه‌ها از تسهیلات وام خرید و ودیعه مسکن استفاده می‌کنند که امسال با درخواست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و موافقت بانک مرکزی؛ سقف دریافت تسهیلات خرید مسکن اعضای هیأت علمی به ۶ میلیارد ریال و ودیعه به دو میلیارد و چهارصد میلیون ریال افزایش یافت.

سال ۱۴۰۰ تسهیلات مسکن اعضای هیأت علمی تا سقف ۵ میلیارد ریال افزایش داشت و همچنین تسهیلات جدیدی تا سقف ۲ میلیارد ریال جهت ودیعه مسکن برای اعضای هیأت علمی در نظر گرفته شده بود.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس