بکارگیری متقاضیان جذب هیات علمی قبل از تایید مرکز جذب وزارت علوم ممنوع شد (1400/10/17)

ایران کنفرانس

بکارگیری متقاضیان جذب قبل از تایید مرکز جذب وزارت علوم ممنوع شد

رئیس مرکز جذب وزارت علوم با ارسال نامه ای به روسای دانشگاه ها خواستار ارسال نتایج نهایی انتخاب شوندگان فراخوان جذب آبان ۱۴۰۰ تا ۱۵ اسفند به دبیرخانه هیات مرکزی جذب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خلج امیر حسینی رئیس مرکز جذب وزارت علوم در نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی خواستار ارسال نتایج نهایی انتخاب‌شوندگان فراخوان جذب آبان ۱۴۰۰ حداکثر تا ۱۵ اسفند به دبیرخانه هیأت مرکزی جذب شد.

در این نامه تاکید شده است تأخیر در این امر باعث حذف یا نقصان در فرآیند جذب آن دانشگاه در فراخوان بعدی خواهد شد و تا قبل از تأیید نهایی انتخاب‌شوندگان در هیأت مرکزی جذب از به‌کارگیری آن‌ها در فرایند آموزشی و پژوهشی دانشگاه تحت هر عنوان از قبیل حق‌التدریسی و پیمانی مشروط خودداری شود.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

به حول قوه الهی بخش اول مربوط به فراخوان جذب اعضای هیأت‌علمی در آبان ۱۴۰۰ (شامل مراحل اعلام نیاز، تخصیص ظرفیت، تطبیق نیاز و ثبت‌نام) به‌خوبی انجام شد و عده کثیری از متقاضیان ثبت‌نام نمودند حال نوبت به اجرای بخش دوم و حیاتی این فراخوان رسیده‌است که زحمت اصلی آن بعهده جناب‌عالی و همکاران دانشگاهی است این بخش شامل مراحل اساسی زیر است:

۱. غربالگری اولیه بر اساس معیارهای معدل، نوع دانشگاه، انطباق رشته، شرایط سنی وضعیت استخدامی و شرایط اختصاصی.

۲. انجام مصاحبه‌های علمی و عمومی به‌صورت موازی و تقریباً هم‌زمان و صرفاً توسط کارگروه‌های قانونی مربوطه (دو کارگروه صلاحیت علمی و عمومی مطابق مصوبه هفدهمین جلسه هیأت عالی و نیز مصوبه جلسه ۲۰۹ هیأت عالی جذب مبنی‌بر منع ارجاع به گروه‌ها و دانشکده‌ها).

۳. تصمیم‌گیری در مورد گزینه‌های برتر هر رشته تخصصی توسط هیأت اجرایی جذب دانشگاه با توجه به سوابق آموزشی‌پژوهشی و فرهنگی آن‌ها و نیز نظرات و نمرات کارگروه‌های صلاحیت علمی و عمومی در مورد آن‌ها با ملاحظه مقررات بالاخص مشمولین بند پ ماده ۹۰ قانون برنامه ششم توسعه بر اساس مصوبه‌های جلسه ۲۲۷ مورخ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ هیئت عالی جذب.

انتظار می‌رود تمامی مراحل فوق‌الذکر با دقت کافی و وافی انجام شوند به‌طوری‌که نتیجه آن جذب افرادی شایسته دانشگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد. افرادی که شخصیت علمی و فرهنگی آن‌ها شباهتی ولو حداقلی با بزرگانی همچون شهیدان مطهری و چمران در عرصه‌های علوم انسانی و علوم تجربی داشته باشد. شهیدانی که دانشمند؛ فرهیخته، متخصص، پژوهشگر و سخت‌کوش و درعین‌حال متدین انقلابی و ولایت‌مدار، شجاع و دارای غیرت ملی بودند.

در این راستا رعایت دو اصل قانون و عدالت و پرهیز از هرگونه ملاحظات و مناسبات دنیوی ضروری است. امید است همگی ما در این آزمایش بزرگ نزد خداوند متعال، مقام‌معظم رهبری و شهدای انقلاب اسلامی روسفید بیرون آییم.

علیهذا طبق جدول فراخوان اخیر تقاضا می‌گردد نتیجه نتایج نهایی انتخاب‌شوندگان حداکثر تا تاریخ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ به دبیرخانه هیأت مرکزی جذب اعلام گردد، یادآور می‌شود تأخیر در این امر باعث حذف یا نقصان در فرآیند جذب آن دانشگاه در فراخوان بعدی خواهد شد.

ضمناً مقتضی است تا قبل‌از تأیید نهایی انتخاب‌شوندگان در هیأت مرکزی جذب، از به‌کارگیری آن‌ها در فرایند آموزشی و پژوهشی دانشگاه تحت هر عنوان از قبیل حق‌التدریسی و پیمانی مشروط خودداری شود.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس