فرایند بازنشستگی اعضای هیات علمی که رکود علمی دارند (98/7/17)

ایران کنفرانس

فرایند بازنشستگی اعضای هیات علمی که رکود علمی دارند

قائم مقام وزیر علوم با اشاره به رکود علمی اساتید گفت: فردی که ۳ سال نتواند پایه استحقاقی سالانه را کسب کند؛ مشمول رکود علمی شده و می تواند بازنشسته شود.

عبدالرضا باقری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره چگونگی رسیدگی به وضعیت رکود علمی اساتید دانشگاهی گفت: در آیین نامه استخدامی اعضای هیئت علمی آمده است فردی که ۳ سال نتواند پایه استحقاقی سالانه را کسب کند؛ مشمول رکود علمی شده و می تواند بازنشسته شود.

وی افزود: هرگاه رئیس دانشگاه به نحوی از رکود علمی و عدم کفایت و صلاحیت هر یک از اعضای رسمی دانشگاه برای اجرای وظایف آموزشی، پژوهشی و یا فرهنگی محوله مطلع شود، کمیسیونی مرکب از سه نفر از اعضای هیأت علمی (ترجیحا با مرتبه استادی) که صلاحیت رسیدگی در مورد کارهای آموزشی و پژوهشی و فرهنگی عضو را دارند تشکیل خواهد داد تا تحقیق به عمل آورده و گزارش کامل و موجهی به رئیس دانشگاه ارائه دهند.

قائم مقام وزیر علوم افزود: تشکیل جلسات و گزارش کمیسیون مذکور به طور محرمانه خواهد بود و در صورتی که این گزارش حاکی از رکود علمی عضو یا عدم کفایت یا صلاحیت او برای اجرای وظایف محوله باشد، رئیس دانشگاه مراتب را جهت رسیدگی و اتخاذ تصمیم به هیأت ممیزه دانشگاه ارجاع می کند.

وی ادامه داد: همچنین عضو رسمی که در طول یک سال حداقل امتیازات لازم را برای دریافت یک پایه ترفیع استحقاقی کسب نکند، با پیشنهاد کمیته ترفیعات و تأیید هیأت رئیسه دانشگاه تعداد واحد حق التدریس یا ساعت حق التحقیق وی حسب مورد برای سال‌های دوم و سوم حذف خواهد شد و در صورت استمرار این وضعیت، ضمن حذف واحد حق التدریس یا ساعت حق التحقیق، پرونده وی جهت بررسی و اخذ تصمیم به کمیسیون رکود علمی ارسال می شود.

آخرین بروزرسانی (چهارشنبه ، 17 مهر 1398 ، 14:29)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس