معاونت‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی ادغام می‌شوند (97/9/24)

ایران کنفرانس

معاونت‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی ادغام می‌شوند

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ادغام معاونت‌های آموزشی و پژوهشی از مهم‌ترین تغییرات ساختاری در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، بیژن رنجبر در نشست مطبوعاتی که هم‌اکنون در ساختمان رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در حال برگزاری است با اشاره به اهمیت هفته پژوهش اظهار کرد: آذرماه بهار دانش و فناوری است، اين ماه بسيار اهمیت دارد چراكه یک سال زحمت و تلاش در حوزه فناوری، در این ماه ارزيابی می‌شود.

وی با بیان اینکه هفته اول دی‌ماه نیز جزء تقویم برگزاری مراسم هفته پژوهش تلقی می‌شود، افزود: شعار هفته پژوهش تحت عنوان پژوهش هدفمند، فناوری ارزش‌آفرین در خدمت تولید ملی نام‌گذاری شده است. براساس این شعار، روزهای هفته نیز از همین امروز نام‌گذاری شده که به‌ترتیب امروز با نام «پژوهش، فناوری، مدرسه و دانشگاه» نامیده شده، فردا نیز روز «پژوهش، فناوری و رسانه» دوشنبه «پژوهش، فناوری و چالش‌های ملی»، سه‌شنبه روز «پژوهش، فناوری، علوم انسانی و هنر»، چهارشنبه نیز «پژوهش، فناوری، مسئولیت‌های اجتماعی» و نهایتاً پنج‌شنبه «پژوهش، فناوری و تعاملات بین‌المللی» نامیده شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه باید پژوهش و فناوری در اقتصاد كشور تأثير بگذارد و تنها به بزرگداشت و هفته پژوهش اكتفا نشود، گفت: این اعتقاد در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد که به‌دنبال هدفمندی پژوهش و تأثیرگذاری دانشگاه در اقتصاد ملی بوده و باید فناوری و پژوهش‌های دانشگاهی بر روی معیشت و رفاه اجتماعی مردم تأثیرگذار باشد و نباید تنها به شعارهای روز و هفته و روزمرگی اکتفا کرد.

رنجبر عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با پرهیز از هرگونه صورت‌گرایی و رفتار سطحی در راهبری پژوهش و فناوری، چالش‌های کشور را شناسایی و به‌دنبال اثرگذاری پایدار و اشتغال دانش‌بنیان است و این نه‌تنها شعار نیست بلکه برای تمامی اینها نقشه راه تدارک دیده‌ شده است.

ادغام معاونت‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در ساختار جدید

وی با اشاره به تغییر ساختار سازمانی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: معتقدم دانشگاه آزاد اسلامی با ساختار کنونی نمی‌تواند به مقاصد عالی خود دست یابد و درجا خواهد زد، زیرا با ساختار فعلی، دانشگاه به‌صورت آموزش‌محور و کلاس‌محور مدیریت می‌شود و ادامه راه با ساختار کنونی اتفاق خاصی را رقم نخواهد زد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه کلیات تغییر ساختار معاونت‌های دانشگاه آزاد اسلامی مصوب شده است ادامه داد: موضوع  ادغام معاونت‌های آموزشی و پژوهشی در رأس تغییرات مطرح است که با این اقدام به‌عنوان یک الگو در آموزش عالی کشور مطرح خواهیم شد.

رنجبر اظهار کرد: طرح مذکور سال‌ها در مرکز تحقیقات استراتژیک زیر نظر دکتر ولایتی بحث و بررسی شده است و اکنون بعد از چندین سال کار کارشناسی بر روی اسناد و چشم‌انداز علمی کشور، ساختار دانشگاه آزاد اسلامی را به‌روز و پویا خواهد کرد.

وی گفت: هدف دانشگاه آزاد اسلامی این است که روش‌های نوآورانه مبتنی بر فرمایشات مقام معظم رهبری برای الگوسازی و کارآمدی پژوهش در حوزه آموزش عالی و حتی دانش‌آموزی دنبال شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه این دانشگاه باید به حوزه‌های تحصیلات تکمیلی توجه جدی کند، خاطرنشان کرد: نگاه صرف آموزشی به تحصیلات تکمیلی آفت تحولات و تحرکات جدید پژوهشی دانشگاه آزاد است.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس