معیار دانشجویان خارجی برای تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا (94/8/7)

ایران کنفرانس

معیار دانشجویان خارجی برای تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا

در گزارش اخیر ورد اجوکیشن سرویس میزان اهمیت فاکتورهایی نظیر اعتبار دانشگاه، آینده شغلی، هزینه تحصیل، مکان و نوع دانشگاه‌های آمریکا برای دانشجویان چینی و هندی بررسی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، ورد اجوکیشن سرویس یا WES که یک سازمان خصوصی برای ارزیابی اعتبار دانشگاه‌ها آمریکا و کاناداست و اطلاعات مفیدی در اختیار دانشجویان سایر کشورها که قصد دارند در این کشورها تحصیل کنند قرار می‌دهد، در گزارشی به بررسی دلایل دانشجویان چینی و هندی از انتخاب آمریکا برای ادامه تحصیل پرداخته است.

در این گزارش عنوان شده است که برای بیشتر از نصف دانشجویان چینی در مقاطع تحصیلات تکمیلی، اعتبار دانشگاه‌های آمریکایی مهمترین فاکتوری بود که باعث شد این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند در حالی‌ که این مسئله تنها برای کمتر از یک‌چهارم دانشجویان هندی در اولویت بود.

همچنین برای 58 درصد از دانشجویان هندی و 42 درصد از دانشجویان چینی آینده شغلی مهم بود. زیرا دانشجویان این دانشگاه‌ها می‌توانند بعد از اتمام تحصیل خود شغل و حقوق مناسبی به‌دست آورند.

هزینه‌های تحصیلی برای چینی‌ها در انتخاب دانشگاه چندان مهم نبود و تنها 3 درصد عنوان کردند که این یک شاخص مهم برای آنهاست. در حالی‌که برای 14 درصد از هندی‌ها این موضوع بسیار مهم بود که چقدر باید برای تحصیل کردن در دانشگاه‌ هزینه کنند.

این میزان برای دانشجویان خاورمیانه 13 درصد و برای دانشجویان آمریکای لاتین 15درصد بود.

فاکتور دیگر به صرفه بودن تحصیل در دانشگاه بود. برای بیش از نیمی از دانشجویان هندی در مقاطع تحصیلات تکمیلی مهم است که در ازای هزینه‌ای که برای تحصیل صرف می‌کنند آینده خوبی داشته باشند. در نتیجه معیارهایی نظیر آینده شغلی، درآمد خوب، شهرت و اعتبار آکادمیک جز اولویت‌های آنها است.

این گزارش عنوان می‌کند که برای اکثر افرادی که قصد دارند در آمریکا تحصیل کنند، مکان جغرافیایی دانشگاه عامل مهمی نبود. البته برای 24 درصد از دانشجویانی که از خاورمیانه به آمریکا مهاجرت می‌کنند مکان دانشگاه عامل مهمی به شمار می‌رفت زیرا دانشجویان کشورهای مختلف علایق متفاوتی در انتخاب دانشگاه‌ها دارند و معیارهایشان برای انتخاب نوع دانشگاه و محل دانشگاه، با توجه به منطقه و کشوری که از آن آمده‌اند متفاوت است.

با توجه به اطلاعات به دست آمده مشخص شد دانشجویان تحصیلات تکمیلی که از اروپا به این کشور مهاجرت می‌کنند بیشتر تمایل دارند در دانشگاه‌های خصوصی تحصیل کنند، اما دانشجویانی که از آفریقای جنوبی مهاجرت کرده‌اند بیشتر تمایل دارند در دانشگاه‌های دولتی تحصیل کنند.

همچینین آمریکای لاتینی‌ها تمایل دارند در دانشگاه‌ها و موسسات جامع و کلانشهرها را تحصیل کنند و آن‌ دسته‌ای که نمی‌توانند وارد این دانشگاه‌های شوند دانشگاه‌های کوچک را برمی‌گزینند. تنها دانشجویان خاورمیانه‌ای هستند که تمایل دارند دانشگاه‌های متوسط را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس