ظرفیت پذیرش بدون آزمون دانشجویان نمونه/ اولویت استخدام با نخبگان (94/5/27)

ایران کنفرانس

ظرفیت پذیرش بدون آزمون دانشجویان نمونه/ اولویت استخدام با نخبگان

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امسال به دانشگاهها ابلاغ شده است که دانشگاههای تیپ یک ۲۰ درصد و دانشگاههای تیپ دو ۱۰ درصد نخبگان را بدون آزمون در مقاطع بالاتر پذیرش کنند.

به گزارش خبرنگار مهر ، دکتر محمد فرهادی در مراسم تقدیر از دانشجویان نمونه کشوری سال ۹۳ که با حضور معاون اول رئیس جمهور در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: توجه به دانشجویان تحصیلات تکمیلی و کیفیت دوره های آموزشی در دستور کار وزارت علوم قرار دارد. در برنامه دکتر روحانی و همچنین سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در بحث توسعه علم و فناوری نیز به مسئله کیفیت در آموزش عالی توجه ویژه ای شده است و در برنامه وزارت علوم نیز قرار دارد.

وی افزود: دانشگاههای ما باید به سمت دانشگاه نسل سوم و کارآفرین حرکت کنند در حال حاضر رشته های تحصیلی دانشگاهها در حال بازنگری است تا کارآمدتر شوند. رشته های عملی ما، رشته های فنی مهندسی ما باید بتوانند کارآموزی و کارورزی داشته باشند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: تا پایان تابستان امسال حدود ۳۰۰ رشته تحصیلی بازنگری می شود. گروههای مختلف بر روی این مسئله در حال فعالیت هستند که این رشته ها بیشتر جنبه عملی داشته باشند.

وی با اشاره به ادامه تحصیل دانشجویان استعداد درخشان گفت: امسال به دانشگاهها ابلاغ کرده ایم که ۲۰ درصد نخبگان در دانشگاههای تپ یک بدون آزمون در مقاطع بالاتر پذیرش شوند و همچنین ۱۰ درصد دانشجویان نخبه در دانشگاهها تیپ ۲ بدون آزمون در مقاطع بالاتر پذیرش شوند.

فرهادی افزود: در حال حاضر ۲۹ هزار نفر در مرکز جذب اعضای هیئت علمی ثبت نام کرده اند که وزارت علوم فقط ۲ هزار نفر از آنها را جذب خواهد کرد ولی با این وجود نخبگان در اولویت استخدام هیئت علمی وزارت علوم قرار دارند که این مسئله به زودی به دانشگاهها ابلاغ خواهد شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به تسهیلاتی که به نخبگان ارائه می شود اشاره کرد و گفت: ۱۰۰ درصد هزینه فرصت مطالعاتی شش ماهه نخبگان توسط وزارت علوم پرداخت می شود.

وی همچنین با اشاره به سند آمایش آموزش عالی تصریح کرد: وزارت علوم تا پایان تابستان سند را ارائه خواهد کرد.

فرهادی در پایان یادآور شد: آئین نامه ارتقاء اعضای هیئت علمی تغییرات قابل توجهی داشته و در این تغییرات به بحث پژوهش و فناوری توجه ویژه ای شده است که به زودی ابلاغ خواهد شد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس