حذف کد رشته محل های فاقد مجوز دانشگاه آزاد از دفترچه کنکور سال95-94(94/4/2)

ایران کنفرانس

حذف کد رشته محل های فاقد مجوز دانشگاه آزاد از دفترچه کنکور سال 95-94

شورای گسترش آموزش عالی تصویب کرد کلیه کد رشته هایی که نتوانسته اند مجوز لازم را از شورای گسترش آموزش عالی اخذ نمایند، می بایست از دفترچه آزمون پذیرش دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۹۵-۹۴ حذف شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم تصویب کرد که پذیرش دانشجو در پژوهشگاه مهندسی بحران های طبیعی شاخص پژوه(خصوصی) متوقف شده و نسبت به انتقال  آن پژوهشگاه به خارج از دانشگاه اصفهان در چارچوب ضوابط و مقررات در اسرع وقت اقدام شود.

پذیرش غیرقانونی دانشجو در پژوهشگاه شاخص پژوه

همچنین کمیته‌ای متشکل از نمایندگان حوزه‌های سازمان امور دانشجویان، معاونت پژوهش و فناوری، سازمان سنجش آموزش کشور و مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی تحت نظر معاونت آموزشی تشکیل و نسبت به تعیین تکلیف دانشجویان مورد تایید سازمان سنجش آموزش کشور در آن پژوهشگاه اقدام لازم به عمل آید.

با توجه به مشکلات متعدد مطروحه در گزارش مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی موضوع توقف کلیه فعالیت های آموزشی و پژوهشی و انحلال آن پژوهشگاه در چارچوب ضوابط و مقررات بررسی و مورد تصمیم گیری قرار گیرد.

اعلام ظرفیت های پذیرش دانشگاه آزاد

همچنین، این شورا براساس ماده ۱۷ اساسنامه اصلاحی دانشگاه آزاد اسلامی با ظرفیت پذیرش دانشجو در آن دانشگاه در هر کد رشته محل در مقطع کارشناسی حداکثر ۶۰ نفر ، در هر کد رشته محل در مقطع کارشناسی ارشد حداکثر ۲۰ نفر و در هرکد رشته محل در مقطع دکتری تخصصی حداکثر ۷ نفر برای سال تحصیلی ۹۵-۹۴ موافقت به عمل آورد.

حذف کد رشته های غیر مجوز دار دانشگاه آزاد از دفترچه کنکور

شورای گسترش آموزش عالی تصویب کرد کلیه کد رشته هایی که نتوانسته اند مجوز لازم را از شورای گسترش آموزش عالی اخذ کنند، می بایست از دفترچه آزمون پذیرش دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۹۵-۹۴ حذف شوند.

پایان ماموریت کمیته ۵ نفره رسیدگی به پرونده های فاقد مجوز دانشگاه آزاد

با توجه به اینکه مأموریت کمیته ۵ نفره رسیدگی به پرونده های فاقد مجوز دانشگاه آزاد اسلامی تا پایان اردیبهشت ۹۴ بوده است، با توجه به اتمام دوره مأموریت، وظیفه این کمیته پایان یافته تلقی می شود.

لذا از این پس پرونده های جدید دریافت شده از طریق سامانه دفتر گسترش آموزش عالی طبق روال سایر دانشگاه ها توسط گروه های تخصصی شورا مورد بررسی و تصمیم گیری قرار خواهد گرفت.

الزام دانشگاه آزاد به دریافت مجوز شورای گسترش برای راه اندازی هرگونه رشته محل جدید

براساس تصویب این شورا ، از این پس هرگونه ایجاد رشته محل جدید و پذیرش دانشجو در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، برابر ضوابط و مصوبات شورای گسترش آموزش عالی و پس از تأیید این شورا اعلام و اجرا گردد و هرگونه جذب و پذیرش دانشجو در رشته های غیرمصوب، غیرقانونی است و دانشگاه آزاد اسلامی موظف است براساس ماده ۳ اساسنامه اصلاحی آن دانشگاه مصوب ۶۸۲ جلسه مورخ ۲۶/۱۱/۸۹ شورای عالی انقلاب فرهنگی، کلیه تصمیمات موضوع این بند را به شورای گسترش آموزش عالی اعلام کنند.

موافقت با تأسیس واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

شورای گسترش آموزش عالی با تأسیس واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی مستقر در شهر تهران موافقت قطعی  نمود و تصویب کرد  پذیرش دانشجو به شیوه الکترونیکی(مجازی)در دانشگاه آزاد اسلامی طبق ضوابط و مقررات و منحصراً در واحد مزبور امکان پذیر است و  مجوز پذیرش دانشجو در هر رشته   باید بطور جداگانه از شورای گسترش آموزش عالی اخذ شود.

پذیرش غیرقانونی دانشجو در شعبات دانشگاه غیردولتی عدالت

شورای گسترش آموزش عالی  باتوجه به عدم اخذ مجوز ایجاد شعبه توسط دانشگاه غیردولتی عدالت از این شورا، تأسیس شعبه در دبی، پردیس بین المللی جنوب، واحد خواهران و سایر شعبات توسط این دانشگاه  و هرگونه پذیرش دانشجو در شعب فاقد مجوز (اعم از رشته های مصوب شورای گسترش آموزش عالی) را فاقد وجاهت قانونی اعلام  و مسئولیت آن را  به عهده مسئولان آن دانشگاه دانست.

اعلام ظرفیت پذیرش ۴ رشته کارشناسی ارشد دانشگاه عدالت

همچنین این شورا با پذیرش دانشجو در۴ رشته مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه غیردولتی عدالت مصوب شورای گسترش آموزش عالی شامل علوم اقتصادی، حقوق جزا و جرم شناسی ، حقوق خصوصی و- الهیات و معارف اسلامی - فقه و مبانی حقوق اسلامی، موافقت کرد.

براساس این گزارش، مجموعا۸۰ نفر از طریق آزمون سازمان سنجش آموزش کشور و آزمون اختصاصی دراین چهار رشته پذیرش خواهند شد که حداکثر ۲۰ نفر در هر کد رشته پذیرش خواهند شد .

اعلام ظرفیت دکتری ۴ رشته دانشگاه عدالت

همچنین شورای گسترش موافقت کرد که در مقطع دکتری دانشگاه غیردولتی عدالت در ۴ رشته علوم اقتصادی، حقوق جزا و جرم شناسی ،حقوق خصوصی، و الهیات و معارف - فقه و مبانی حقوق اسلامی  مجموعاً ۲۸ نفراز طریق آزمون نیمه متمرکز دکتری تخصصی و آزمون اختصاصی؛ پذیرش شوند، که جمعاً حداکثر ۷نفر در هرکد رشته صرفاً برای واحد تهران پذیرش خواهند شد، و شورای گسترش تاکید کرد، داوطلبان آزمون اختصاصی آن دانشگاه منحصر به طلاب حوزه های علمیه است.

تاسیس ۸ رشته تحصیلی جدید در دانشگاه علوم انتظامی امین

بر اساس این گزارش ، همچنین شورای گسترش آموزش عالی  با ایجاد رشته های پیشگیری از جرم ، علوم و فنون مرزبانی ، علوم امنیت و اطلاعات انتظامی ، مبارزه با مواد مخدر ، عملیات ویژه انتظامی ، مدیریت عملیات راهور ، کشف جرایم و حفاظت اطلاعات در مقطع کارشناسی  ارشد در دانشگاه علوم انتظامی امین موافقت قطعی به عمل آورد.

ارتقای سه آموزشکده فنی حرفه ای به دانشکده

این شورا با توجه به گزارش مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی با ارتقای آموزشکده فنی و حرفه ای پسران شماره یک مشهد (شهید محمد منتظری) به دانشکده فنی و حرفه ای پسران شماره یک مشهد (شهید محمد منتظری) ، آموزشکده فنی و حرفه ای پسران شماره یک ارومیه (شهید قاضی طباطبایی) به دانشکده فنی و حرفه ای پسران شماره یک ارومیه (شهید قاضی طباطبایی) و آموزشکده فنی و حرفه ای پسران شماره یک کرمان (شهید چمران) به دانشکده فنی و حرفه ای پسران شماره یک کرمان(شهید چمران) موافقت کرد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس