آغاز انتخاب رشته آزمون ارشد از ۲۸ اردیبهشت (94/2/23)

ایران کنفرانس

آغاز انتخاب رشته آزمون ارشد از ۲۸ اردیبهشت

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۴ می توانند از روز دوشنبه ۲۸ اردیبهشت تا پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته‌های تحصیلی اینترنتی اقدام کنند.

 

داوطلبانی كه بر اساس مفاد كارنامه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در این آزمون شده‌اند، لازم است نسبت به دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره ۲) و همچنین تكمیل فرم انتخاب رشته‌های اینترنتی خود در موعد مقرر اقدام کنند.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره ۲) آزمون شامل شرایط، ضوابط و ظرفیت پذیرش رشته‌ها، از روز چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قابل دریافت خواهد بود.

به داوطلبان مجاز به انتخاب رشته‌ توصیه می‌شود ابتدا نسبت به تهیه و مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره ۲) اقدام کرده و كدرشته محل‌های مورد نظر خود را استخراج و به ترتیب علاقه مرتب کرده و پس از آن در فرم پیش‌نویس درج کنند و پس از اطمینان از صحت رشته محل‌های انتخابی خود، از روز دوشنبه ۲۸ اردیبهشت تا پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت برای انتخاب رشته با وارد كردن اطلاعات كارت اعتباری، شماره شناسنامه و یا كد رهگیری كه در پایان ثبت‌نام اولیه توسط سیستم به داوطلب داده شده است (درج این اطلاعات برای ورود به برنامه انتخاب رشته اینترنتی ضروری است) نسبت به ثبت كد رشته محلهای انتخابی و تكمیل فرم مذكور اقدام کنند.

پس از تایید نهایی رشته‌های انتخابی توسط داوطلب، رسید ۱۵ رقمی توسط سیستم در اختیار داوطلب قرار داده خواهد شد و در غیر این صورت انتخاب رشته آنان تكمیل نشده است.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته قبل از اقدام به تكمیل فرم انتخاب رشته (در محیط اینترنتی) بندهای ۱ و ۲ را مشاهده می کنند كه در صورت علامتگذاری در یكی از این موارد به آنها اجازه انتخاب رشته داده می‌شود. بدیهی است هر زمان‌ مشخص‌ شود كه‌ داوطلب‌ حقایقی را عمداً یا سهواً كتمان‌ کرده‌، در هر مرحله ‌(پذیرفته‌شدن‌، حین‌ تحصیل‌ ‌و ...) كه باشد، از این آزمون‌ و آزمون‌ سال‌ بعد محروم‌ خواهد شد و حق هرگونه اعتراضی از وی سلب می‌شود.

بند یک : «اطلاعات فوق (معدل كاردانی و كارشناسی، رشته و محل تحصیل دوره كارشناسی) مورد تأیید است.»

بند دو : «اطلاعات فوق (معدل كاردانی و كارشناسی، رشته و محل تحصیل دوره كارشناسی) مورد تأیید نبوده و دارای مغایرت است

تبصره: در صورتی كه داوطلبان بند دوم را علامتگذاری کنند به آنها منحصراً یك بار اجازه اصلاح و ویرایش معدل و دانشگاه محل تحصیل داده خواهد شد و پس از ویرایش این موارد و تأیید آنها، اجازه انتخاب رشته به آنان داده می شود.

تذكر: داوطلبانی كه در ردیف پذیرفته شدگان نهایی قرار بگیرند و به هنگام ثبت‌نام در موسسه محل قبولی، دارای مغایرت معدل باشند با توجه به مصوبات و دستورالعمل‌های مربوط از آنان ثبت‌نام مشروط بعمل خواهد آمد. پس لازم است داوطلبان معدل خود را براساس مفاد بند «تذكرات خیلی مهم در رابطه با معدل» مندرج در صفحه ۲ دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره ۲) این آزمون مورد بررسی قرار دهند تا بین معدل اعلام شده به این سازمان و معدلی كه به هنگام قبولی ارائه خواهند کرد، مغایرتی نداشته باشند.

داوطلبان كدرشته امتحانی ۱۱۵۲ (مجموعه مدرسی معارف اسلامی) كه مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، با توجه به اینکه شرط ورود داوطلبان متقاضی در كدرشته امتحانی مذكور به دانشگاه علاوه بر كسب نمره علمی لازم، احراز  شرایط عمومی رشته مدرسی معارف اسلامی و نتیجه مصاحبه‌ معاونت امور دفاتر، اساتید و مبلغان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها است، لازم است علاوه بر دارا بودن شرایط فوق و همچنین شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنما حداكثر تا ۷ روز پس از اعلام نتایج اولیه، برای طی مراحل پذیرش به سایت معاونت امور دفاتر، اساتید و مبلغان به نشانی:  www.asatid.org مراجعه و ضمن ثبت نام در این سامانه، منتظر اعلام زمان مصاحبه از سوی معاونت مذكور باشند.

عدم ثبت نام در این سامانه به منزله انصراف از تحصیل در این رشته تلقی می شود. در گزینش نهایی وضعیت علمی داوطلبانی كه مبادرت به تكمیل فرم انتخاب رشته‌های تحصیلی اینترنتی خود در موعد مقرر نکنند و یا نتیجه مراحل مذكور از سوی معاونت فوق‌الذكر به صورت منفی به این سازمان اعلام شود، مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

سیستم انتخاب رشته، تا حدود زیادی هوشمند پیش‌بینی شده كه در حد امكان خطاهای احتمالی داوطلبان را در زمان انتخاب رشته اینترنتی به آنان تذكر دهد. (به عنوان مثال: انتخاب كد رشته محلی كه داوطلب در آزمون آن شركت نكرده و یا اینكه در گرایشی از گرایشهای رشته امتحانی خود مجاز به انتخاب رشته نشده است و ....)، لذا لازم است داوطلبان نسبت به رفع خطاهای داده شده اقدام کنند.

داوطلبان متقاضی رشته‌ محل‌های بورسیه دارای شرایط خاص ضمن مطالعه دقیق شرایط و ضوابط این گونه رشته‌ها، توجه داشته باشند منحصراً مجاز به انتخاب حداكثر ۲ كد رشته محل از این نوع كد رشته محلها هستند و لازم به توضیح است كه تاریخ دقیق اعلام اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت و برنامه زمانی مصاحبه و سایر مراحل گزینش از طریق نشریه پیك سنجش و پایگاه اطلاع رسانی این سازمان در تاریخ‌ ۱۱ خردادماه به اطلاع كلیه داوطلبان خواهد رسید.

داوطلبان متقاضی كد رشته‌های امتحانی ۱۱۳۱-۱۱۳۹- ۱۱۴۸ (رشته مدیریت امور شهری)-۱۳۵۰-۱۳۵۱-۱۳۵۲-۱۳۵۶-۱۳۵۷-۱۳۵۸-۱۳۶۰ و ۱۳۶۴ كه مجاز به انتخاب رشته شده باشند لازم است برای اطلاع از تاریخ مصاحبه و برگزاری آزمونهای علمی، تشریحی، پروژه و یا عملی به اطلاعیه‌های این سازمان كه در تاریخ ۱۱ و ۱۸ خردادماه از طریق نشریه پیك سنجش و پایگاه اطلاع رسانی این سازمان منتشر می‌شود، توجه داشته باشند.

آزمون پروژه عملی رشته طراحی صنعتی برای داوطلبان متقاضی كد رشته‌ امتحانی ۱۳۶۲ (طراحی صنعتی) كه مجاز به انتخاب رشته شده اند، در روز جمعه ۸ خردادماه منحصراً در شهر تهران برگزار می شود. اطلاعیه‌ تكمیلی درخصوص نحوه دریافت كارت، مدارك لازم و محل برگزاری آزمون پروژه مورد نظر در روز دوشنبه ۴ خرداد از طریق نشریه پیك سنجش و پایگاه اطلاع رسانی این سازمان منتشر می‌شود.

پاسخنامه امتحانی داوطلبان به همراه كلید تصحیح پاسخنامه آزمون در روز یكشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه بر روی سایت سازمان قرار خواهد گرفت . ضمناً چنانچه داوطلبان پس از مشاهده كارنامه نتایج اولیه آزمون، درخصوص مندرجات كارنامه (به غیر از معدل كاردانی و كارشناسی، نام رشته تحصیلی و یا نام محل اخذ مدرك كارشناسی) خود سوالی دارند، ضمن توجه به توضیحات مربوط به كارنامه كه در دفترچه راهنمای انتخاب رشته و در سایت این سازمان درج گردیده است، لازم است حداكثر تا تاریخ ۲۲ خرداد ماه از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی  با روابط عمومی این سازمان مكاتبه کنند. به مكاتباتی كه پس از مهلت تعیین شده واصل شود، هیچگونه ترتیب اثری داده نخواهد شد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس