ایجاد2هزار فرصت شغلی برای متقاضیان استادی (93/11/12)

ایران کنفرانس

ایجاد2هزار فرصت شغلی برای متقاضیان استادی

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری اعلام کرد: در دوره جدید فراخوان جذب ۲ هزار و ۲۹۲ فرصت شغلی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمدرضا رضوان طلب امروز در نشستی در وزارت علوم اعلام کرد: از امروز ثبت نام فراخوان بهمن ماه مرکز جذب از ساعت ۱۲:۰۰ آغاز می شود، دانشگاه ها در این دوره به تعداد ۸ هزار و ۱۰۸ نفر اعلام نیاز کردند که با بررسی هایی که صورت گرفت، مشخص شد 2 هزار و ۲۹۲ نیازشان معتبر است یعنی در واقع در این دوره ۲ هزار و ۲۹۲ فرصت شغلی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

وی ادامه داد: متقاضیان تا آخر بهمن ماه فرصت دارند به آدرس سایت مرکز جذب به نشانی http://farakhan.mjazb.ir مراجعه و ثبت نام کنند و نتایج طی چهار ماه آینده اعلام می شود.

رضوان طلب با اشاره به اقدامات تحولی و مهم مرکز جذب طی یکسال گذشته گفت: در این دوره ۱۲ فعالیت در مرکز جذب صورت گرفت و ترکیب مرکز جذب نظم و اسنجام خاصی گرفت.

کاهش رسیدگی به پرونده های جذب

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری از دیگر فعالیت هایی که طی یکسال گذشته توسط مرکز جذب صورت گرفته است، به سرعت بخشیدن به روند رسیدگی پرونده ها اشاره کرد و ادامه داد: در گذشته میانگین روند رسیدگی به پرونده ها ۱۸۹روز بود که در دوره ما به ۲۸ روز کاهش یافته است.

وی یادآور شد: از دیگر فعالیت هایی که صورت گرفت، اهتمام به امر آموزش و توجیه کارشناسان و همکاران مرکز جذب بود. در حال حاضر ۱۱۰ دانشگاه دارای هیات اجرایی جذب هستند که تمام این افراد در حین کار آموزش دیده اند.

تمام مراحل جذب الکترونیکی شد

رضوان طلب در ادامه به الکترونیکی کردن روند رسیدگی به پرونده ها اشاره کرد و افزود: از سال ۸۹ که فراخوان مرکز جذب آغاز شده است در مرحله اول فراخوان الکترونیکی بود و بعدها مراحل بعدی کار به صورت فیزیکی انجام می شد که ما نرم افزار جدیدی را تهیه کردیم که تمام مراحل جذب به صورت الکترونیکی انجام می شود.

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در ادامه از تهیه کتاب قانون جذب خبر داد و گفت: تمام مقررات مصوب مرکز جذب این وزارتخانه به صورت پراکنده بود که در این کتاب در ۴۰۰ صفحه جمع‌آوری شده است.

وی در ادامه از دیگر فعالیت هایی که در این حوزه طی یکسال گذشته انجام شده به تغییر نظام رسیدگی به پرونده‌ها بر اساس کارشناسی واحد خبر داد و تصریح کرد: در گذشته مراجعه‌کنندگان برای اینکه از روند پرونده خود مطلع باشند، دچار سردرگمی می شدند ولی اکنون هر پرونده یک کارشناس واحد دارد و به راحتی افراد می دانند که باید از چه کسی روند پرونده خود را جویا شوند.

ارزیابی و نظارت از 42 دانشگاه در یک سال گذشته

رضوان طلب به تقویت نظام نظارت و بازرسی اشاره کرد و توضیح داد: طی یکسال گذشته ۴۲ دانشگاه به صورت مستقیم، نظارت و ارزیابی شده اند.

احیای سیستم شکایات

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری به احیای سیستم رسیدگی به شکایات اشاره کرد و افزود: با اینکه در قانون بخش رسیدگی به شکایات آمده بود، ولی عملا محقق نمی شد. فردی که پذیرش آن با عدم اولویت مواجه شده بود، به سختی می توانست کسب اطلاع کند و عملا امکان شکایت برای وی محقق نبود که ما در این مدت این فرصت را فراهم کردیم و باید نتیجه پرونده فرد به وی ارائه شود تا امکان دفاع داشته باشد. متقاضی یک بار در هیات اجرایی، یکبار در هیات مرکزی و یکبار در هیات علمی امکان شکایت به نتیجه پرونده را دارد.

وی از دیگر کارهایی که در این مدت صورت گرفته، ایجاد نظام آراستگی و چابک سازی بدنه کارمندی اشاره کرد و گفت: همچنین در این مدت اهتمام ما بر ایجاد سیستم پاسخگویی بوده که تعدادی از پرسنل برای اینکار در نظر گرفته شده اند و تمام گفتگوها و پاسخ هایی که این افراد ارائه می کنند، ضبط می شود.

رضوان طلب در ادامه به برخی از انتقاداتی که در زمینه متمرکز شدن جذب اعضای هیات علمی مطرح شده است، اشاره کرد و مزایای متمرکز شدن جذب را برشمرد و گفت: یکی از مزایای تمرکز جذب اعضای هیات علمی این است که محدودیت ایجاد نکرده است همچنین موجب شده در توزیع فرصت ها، عدالت ایجاد شود و گزینه ها برای انتخاب اصلح افزایش یابد و همچنین یکپارچگی و هماهنگی در سیستم مرکز جذب ایجاد شود و همچنین حساسیت های منطقه ای و بومی حذف شود.

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در ادامه افزود: تاکنون یک نفر نتوانسته است خارج از فراخوان وارد سیستم مرکز جذب شود. ما طی یکسال گذشته هیچ توصیه ای را در این زمینه قبول نکردیم در صحبت هایی که با وزیر علوم وقت داشته ایم، در خصوص نامه هایی که برای مرکز جذب می آید، اعلام کرده اند که نباید هنجارها نادیده گرفته شود و باید همه چیز طبق ضوابط صورت گیرد، این شبکه قابل نفوذ نیست و تمام ورود و خروج ها به سامانه ضبط می شود و نمی توان چیزی را حذف کرد.

کاهش ویران کننده بودجه

رضوان طلب در ادامه به محدودیت هایی که طی یکسال مرکز جذب وزارت علوم به آن اشاره کرد، گفت: طی یکسال کاهش ویران کننده بودجه را داشته ایم به طوری که بودجه سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲، ۹۰ درصد کاهش داشته است و از دیگر محدودیت های ما تعلیق ساختار مرکز جذب اعضای هیات علمی و فضاسازی منفی به عنوان لزوم اعطای استقلال به دانشگاه ها است.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس