اعمال افزایش حقوق کارکنان و هیات علمی دانشگاه آزاد از ابتدای فروردین ۹۴ (93/11/7)

ایران کنفرانس

اعمال افزایش حقوق کارکنان و هیات علمی دانشگاه آزاد از ابتدای فروردین ۹۴

رییس مرکز هیات‌های امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه بودجه سال ۹۴ بعد از تایید کمیسیون دایمی در تاریخ ۶ اسفند۹۳ در دستور کار اجلاس هیات امنای مرکزی برای تصویب نهایی قرار داده خواهد شد، اعلام کرد: دانشگاه آزاد اسلامی اولین دستگاهی خواهد بود که بر مبنای بودجه ۹۴ از روز اول فروردین سال آینده فعالیت‌های آن ادامه خواهد یافت.

دکتر حیدرعلی شایان‌فر در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری آنا، با بیان تشکر از مسوولین سازمان مرکزی دانشگاه آزاد‌، نمایندگان تام الاختیار و دبیران هیات‌های امنای استانی با توجه به حجم بالای کار برای برگزاری جلسات‌، ‌ اظهار داشت: ترکیب هیات‌های ‌امنای استانی شامل 16 نفر از فرهیختگان هر استان می‌باشد.

وی با اشاره به تاریخ برگزاری جلسات هیات‌های امنای استانی 31 استان کشور از تاریخ 13/10/93 تا 30/10/93 ادامه داد: طی این مدت 31 جلسه‌ هیات‌های امنای استانی را برگزار کردیم که خوشبختانه کلیه‌ جلسات به حد نصاب رسید و با حضور شخصیت‌های مهم از جمله معاونین رییس جمهور، وزرا، نمایندگان مجلس، استانداران، ائمه جمعه استان‌ها، نمایندگان وزاری علوم، تحقیقات و فناوری، نمایندگان وزرای بهداشت درمان آموزش پزشکی، نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی و نمایندگان دفتر نهاد مقام معظم رهبری در استان‌ها همراه بود.

رییس مرکز هیات‌های امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی خاطر‌نشان کرد: در این جلسات همچنین 4 نفر از فرهیختگان هر استان به انتخاب ریاست عالیه دانشگاه، دو نفر به انتخاب هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد و دو نفر از روسای واحدهای استانی به انتخاب روسای واحدهای مستقر در هر استان انتخاب می‌شوند، به عنوان مثال: در استان فارس40 سرپرست واحد دانشگاهی وجود دارد که از بین آن‌‌ها دو نفر به عنوان نمایندگان واحدهای استان با برگزاری انتخابات برای حضور در این جلسات انتخاب می‌شوند.

وی با اشاره به عدم ممانعت از حضور سایر واحد‌ها در جلسات هیات‌های امنای استانی تصریح کرد: در صورتی که سایر واحد‌ها موضوعی مرتبط با دستور جلسه هیات امنا داشته باشند، می‌توانند در این جلسات با حق رای شرکت نمایند.

دکتر شایان‌فر با اشاره به مصوبه 721 شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب 2/8/92، اظهار داشت: این مصوبه در جهت تمرکز‌زدایی در تصمیم‌گیری‌های واحد‌های مختلف دانشگاه آزاد بود، و با تصمیم جمع کثیری از نخبگان و فرهیختگان کشور که تعداد آن‌ها 492 نفر است این جلسات در سطح کشور به جای تعداد محدودی در سازمان‌مرکزی آن را عملیاتی نموده‌اند که خوشبختانه 365 نفر از این افراد در 17 روز در جلسات هیات‌های امنای استانی از کل کشور حضور یافتند و این رقم معادل 74/5 درصد این عزیزان را شامل می‌شود. نکته قابل توجه این است که این جلسات را حدود 450 نفر از کار‌شناسان برجسته و فرهیختگان هر استان در غالب اعضای کمیسیون دایمی و کمیته‌های نظارت بر اجرای مصوبات یاری می‌نمایند.

وی با اشاره به ضرورت تشکیل جلسات هیات‌های امنای استانی افزود: همانگونه که از قبل در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی پیش‌بینی شده است، اغلب تصمیم‌گیری‌های کلیدی مرتبط با دانشگاه آزاد در سطح کشور به هیات‌های امنای استانی محول شده است.

دکتر شایان‌فر با اشاره به اختیارات هیات‌های امنای استانی تصریح کرد: از جمله اختیارات هیات‌های امنای استانی تبدیل حکم سرپرستان واحد‌ها به رییس است. بنابر این بین 400 سرپرست واحد در سطح کشور فقط سرپرست 31 واحد (سرپرست بزرگ‌ترین واحد مرکز استان یا دبیر هیات امنای استان) در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم‌گیری و تایید می‌شوند در حالی‌که مابقی سرپرستان (369 نفر) در جلسات هیات‌های امنای 31 استان بررسی می‌شوند و درصورت تایید عملکرد به رییس واحد تبدیل می‌شوند و این اختیاری است که شورای عالی انقلاب فرهنگی به هیات‌های امنای استانی داده است.

وی با اشاره به اینکه روسای دانشگاه‌های دولتی صرفا در شورای عالی انقلاب فرهنگی تایید می‌شوند، افزود: این در حالی است که از بین 400 واحد دانشگاه آزاد فقط 31 سرپرست بزرگ‌ترین واحد مرکز استان (دبیر هیات امنای استان) در شورای عال انقلاب فرهنگی باید تصمیم‌گیری و تایید شوند و این توجه ویژه‌ای است که شورای عالی انقلاب فرهنگی به دانشگاه آزاد داشته است.

رییس مرکز هیات‌های امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: از دیگر اختیارات هیات امنای استانی رسیدگی به امور اداری مالی هر استان، بررسی و تدوین سند چشم‌انداز، برنامه‌های راهبردی دانشگاه آزاد به صورت استانی، آینده‌سازی و کیفیت بخشی به آموزش و پژوهش و حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین، تصمیم‌گیری درباره طرح‌های سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی دانش‌بنیان، طرح‌های فرهنگی ماندگار، فروش و تبدیل اموال مازاد دانشگاه، جذب هیات علمی، توسعه تحصیلات تکمیلی، توسعه حوزه پزشکی، ایجاد رشته‌های جدید و بین رشته‌ای یا چند نظمی، تجمیع واحد‌ها، تعیین تکلیف واحدهای زیان‌ده، نمودار سازمانی و برنامه راهبردی واحد‌ها و استان‌ها، فعال‌سازی و ایجاد پارک‌های علم و فناوری، توسعه مراکز رشد، فعال سازی پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و ورزشی، تایید حسابرس در استان، تایید خزانه‌دار در استان، تعیین اعضای کمیسیون دایمی و کمیته نظارت بر اجرای مصوبات که در مصوبه 721 پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به حضور کلیه اعضا در جلسات هیات‌های امنای استانی افزود: با وجود مشکلات و مشقاتی که در فصل زمستان برای دوستان بزرگوار ما به وجود آمد و با وجود لغو برخی از پرواز‌ها برای احترام به سایر اعضا، بسیاری از عزیزان با اتومبیل خود را از راه‌های دور به جلسات رساندند.

دکتر شایان‌فر با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد زیادی از واحدهای دانشگاه آزاد از حالت زیان‌ده خارج شده‌اند، تاکید داشت: با تجمیع واحدهای علوم و تحقیقات و برخی ادغام‌های دیگر، 472 واحد قبلی به 400 واحد رسیده است و با حذف برخی از مدیران بار مالی دانشگاه کاهش یافته است. در دوران مدیریت دکتر میرزاده 231 واحد زیان‌ده در دانشگاه آزاد وجود داشت که در حال حاضر به 170 واحد کاهش یافته و با پیش‌بینی‌های موجود امید است تا پایان سال این تعداد به 100 واحد کاهش یابد.

رییس مرکز هیات‌های امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی یاد آور شد: با حضور دکتر میرزاده در 31 جلسه هیات امنای استانی راهکارهای لازم درباره بودجه سال 94 را در تمام استان‌ها برای اصلاح عملیاتی کردیم و نمودار سازمانی و ساختار تشکیلاتی واحدهای هر استان و اصلاح برنامه راهبردی استان‌ها را بانجام رساندیم و از دبیران هیات‌های امنای استانی خواسته شد تا یک هفته آینده نتایج اصلاحیه‌ها را به معاونت برنامه‌ریزی ارسال نمایند تا برنامه‌ها و بودجه 94 تلفیق گردد تا در دستور کار کمیسیون دایمی هیات امنای مرکزی دانشگاه قرار داده شود.

وی با اشاره به اینکه بودجه سال 94 بعد از تایید کمیسیون دایمی در تاریخ 6 اسفند93 در دستور کار اجلاس هیات امنای مرکزی برای تصویب نهایی قرار داده خواهد شد، اعلام کرد: با حرکت مثبتی که دانشگاه آزاد با برگزاری جلسات هیات‌های امنای استانی دارد، اولین دستگاهی خواهیم بود که با تعیین بودجه 94 از روز اول فروردین سال آینده بر اساس آن فعالیت‌های واحدهای زیر مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان مرکزی ادامه خواهد یافت.

دکتر شایان‌فر با اشاره به اینکه دولت برای کارکنان خود در سال 94 بر اساس نرخ تورم 15‌درصد افزایش حقوق عمل می نماید، تاکید کرد: افزایش حقوق کارکنان واحد‌ها و سازمان‌مرکزی دانشگاه آزاد از اول فروردین 94 اعمال خواهد شد، اما در دستگاه‌های دولتی این افزایش حقوق در شهریورماه با شش ماه تاخیر عملیاتی می‌شود و دانشگاه آزاد اولین دستگاهی است که از روز اول سال 94 افزایش حقوق کارکنان (بر مبنای نرخ تورم دولت) و اعضای هیات علمی خود را که حدود 25 درصد است عملیاتی می‌نماید.

وی با اشاره به همت دکتر میرزاده، معاونین، نمایندگان تام‌الاختیار و دبیران هیات امنای استانی به عنوان یک مجموعه دلسوز، تصریح کرد: این حرکت دانشگاه آزاد در سال‌های گذشته سابقه نداشته است و تمام تلاش مسوولان دانشگاه بالا بردن کیفیت علمی و آموزشی و پژوهشی در جلسات بود.

دکتر شایان‌فر با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های کلیدی و برنامه‌های راهبردی دانشگاه آزاد توسعه تحصیلات تکمیلی و توسعه شرکت‌های دانش بنیان و حرکت به سمت دانشگاه کارافرین است، در پایان خاطر ‌نشان کرد: برنامه‌های راهبردی دانشگاه در هیات‌های‌ امنای استانی تثبیت و در هیات امنای مرکزی اصلاح و تایید نهایی می‌شود و در حقیقت ارتقای کلیه شاخص‌های کیفی دانشگاه در زمینه‌های مختلف‌ در هیات‌های امنای استانی رقم می‌خورد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس