انتشار دفترچه کنکور دکتری از شنبه/ الزام دانشگاهها به اعمال شیوه نامه (93/9/12)

ایران کنفرانس

انتشار دفترچه کنکور دکتری از شنبه/ الزام دانشگاهها به اعمال شیوه نامه

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از نهایی شدن شیوه نامه بررسی سوابق علمی و پژوهشی در مصاحبه دکتری خبر داد و گفت: تمام دانشگاه ها ملزم هستند امسال براساس این شیوه نامه عمل کنند.

دکتر ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: ثبت نام آزمون دکتری سال ۹۴ روز  ۱۶ آذر انجام شده و دفترچه راهنما از شنبه ۱۵ آذرماه بر روی سایت سنجش قرار می گیرد.

وی با اشاره به تغییرات صورت گرفته در بحث دکتری افزود: امسال دو تغییر داشتیم یکی در رابطه با الزامی شدن شیوه نامه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی درمصاحبه که امسال دانشگاه ها ملزم شده اند براساس این شیوه نامه عمل کنند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: درحال حاضر شیوه نامه مذکور در مرحله نهایی شدن است و تا قبل از آزمون به دانشگاه ها ارسال می شود.

وی ادامه داد: تغییر دوم نیز حد نصاب نمره ای است که دانشگاه‌ها می توانند در مرحله دوم برای همین سوابق علمی پژوهشی داشته  باشند.

خدایی اضافه کرد: بقیه موارد در مورد آزمون دکتری ۹۴ تقریبا ثابت است، مواد امتحانی نیز تغییرات جزئی داشته، درصدهای سال گذشته نیز به قوت خود باقی است.

وی یادآورشد: افراد براساس ۸۰ درصد نمره علمی ۲۰ درصد مجموعه معدل کارشناسی و کارشناسی ارشد به دانشگاه ها معرفی می شوند و بعد از معرفی ما پذیرفته شدگان نهایی براساس ۳۰ درصد نمره آزمون و ۷۰ درصد نمره ای که دانشگاه ها ارایه می دهند پذیرفته می شوند.

رئیس سازمان سنجش خاطرنشان کرد: اجراء و شیوه آزمون همانند سال گذشته است. درصد زبان و استعداد تحصیلی نیز تفاوتی نکرده مانند سال گذشته یک است و ضریب اختصاصی ها نیز ۴ است.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس