افزایش ۸ برابری پذیرش دکترای دانشگاه آزاد فاجعه است + توضیحات دانشگاه آزاد (93/6/22)

ایران کنفرانس

افزایش ۸ برابری پذیرش دکترای دانشگاه آزاد فاجعه است+ توضیحات دانشگاه آزاد

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد بدون ایجاد زیرساخت‌های لازم ظرفیت دوره دکترای خود را هشت برابر کرده است، گفت: این یک فاجعه بزرگ است که وزارت علوم باید جلوی این تخلف را بگیرد.

علیرضا زاکانی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، پیرامون مسائل دانشجویان ایرانی در نروژ گفت: هم وزارت علوم باید در این خصوص نقش‌آفرینی کند و هم وزارت خارجه باید حساسیت خود را نشان دهد و همه دستگاه‌های مسئول در کشور باید مانع از این جفا و برخورد ظالمانه‌ای که کشورهای غربی با دانشجویان ما می‌کنند، شوند.

وی افزود: ان‌شاءالله کمیسیون آموزش نیز با برگزاری جلسه‌ای به این موضوع رسیدگی خواهد کرد البته در داخل کشور نیز اتفاقات عجیب و غریبی در حال رخ دادن است.

زاکانی ادامه داد:‌ در حال حاضر دانشگاه آزاد ظرفیت دکترای خود را هشت برابر کرده است بدون آنکه ظرفیت ارائه خدمات به دانشجویان دکترا را داشته باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این اقدام دانشگاه آزاد ریشه‌کنی علم و عالم و برخورد زشت با محیط‌های علمی و آینده کشور و جوانان است، گفت: این اقدام فاجعه خیلی بزرگی است و ابعاد بسیار زیادی دارد که مجلس به این موضوع ورود خواهد کرد و مانع آن خواهد شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم این موضوع از اخلال در سیستم‌های کامپیوتری دانشگاه آزاد باشد، گفت: دانشگاه آزاد بدون آنکه زیرساخت‌های لازم را ایجاد کرده باشد دارد چند برابر ظرفیت دانشجوی دکترا می‌گیرد.

زاکانی خطاب به وزارت علوم گفت: وزارت علوم باید با توجه به این افزایش ظرفیتی که دانشگاه آزاد اعلام کرده و شورای گسترش این مجوز را به آن نداده باید عملا مانع شود.

وی تصریح کرد: «وقتی ظرفیت اعلام شود و پذیرش صورت گیرد یک حقی ایجاد میشود و یک خلاف در خلافی صورت می‌‌گیرد»

این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار ما از وزارت علوم این است که نگذارد چنین تخلف بزرگی در کشور صورت گیرد البته ما آرزو داریم اگر زیرساخت‌ها و ظرفیت‌ها مهیا بود در تحصیلات تکمیلی رشد پذیرش داشته باشیم اما این موضوع بدون زیر ساخت و مجوز شورای عالی قابل پذیرش نیست.

---------------------

توضیحات معاون دانشگاه آزاد پیرامون پذیرش دانشجویان دکتری/امسال 12هزار نفر پذیرش می‌شوند

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد با ارائه توضیحات در رابطه با پذیرش دانشجویان دکتری در این دانشگاه گفت: سال گذشته حدود 9هزار نفر در مقطع دکتری پذیرش داشتیم که امسال این تعداد به 12هزار نفر رسیده است.

مجتبی علوی فاضل معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، در واکنش به صحبت‌های علیرضا زاکانی نماینده مجلس شورای اسلامی پیرامون پذیرش دانشجویان دکتری در دانشگاه‌ آزاد گفت: سال گذشته 9هزار و 171نفر در مقطع دکتری قبول شده اندکه ثبت‌نام از آنها با مقداری افت انجام شد یعنی 6778 نفر ثبت نام کردند و امسال نیز قرار است 12هزار نفر پذیرش داشته باشیم که امکان افت در زمان ثبت‌نام نیز وجود دارد.

وی با اشاره به طبیعی بودن مقداری افزایش در ظرفیت پذیرش دانشجویان گفت: پس از تجمیع 41 واحد علوم و تحقیقات افزایش 3هزارنفری داشته‌ایم که با وجود تصویب رشته‌های جدید طبیعی است.

علوی فاضل ادامه داد: البته همین میزان افزایش ظرفیت را نیز در راستای عدالت آموزشی و پراکندگی در سطح کشور انجام داده‌ایم.

آخرین بروزرسانی (شنبه ، 22 شهریور 1393 ، 16:05)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس