هفتمین کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیاء و کاربردها برگزار می‌شود

ایران کنفرانس

هفتمین کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیاء و کاربردها  برگزار می‌شود

هفتمین کنفرانس بین المللی اینترنت اشیاء و کاربردها  در روزهای ۳ و ۴ آبان ماه با همکاری گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه فردوسی مشهد و حمایت IEEE بخش ایران، IEEE و پایگاه داده استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد.

بعد از ظهر امروز، ۲ آبان‌ماه، نشست خبری «هفتمین کنفرانس بین المللی اینترنت اشیاء و کاربردها» در دانشگاه اصفهان برگزار شد. در این نشست، محمدعلی نعمت بخش، دبیر «هفتمین کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیا و کاربردها»، اظهار کرد: مفهومی به نام «اینترنت اشیاء» برای نخستین بار در سال ۱۳۸۰ شمسی توسط کویین اشتون از دانشگاه MIT مطرح شد. در سال‌های گذشته، محققین و دانشمندان صنایع سعی کردند این مفهوم را به فناوری تبدیل کنند و در نتیجه آن، تکنولوژی «اینترنت اشیاء» شکل گرفته است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان، ادامه داد: در سال ۲۰۲۲، افزون بر دویست میلیارد دلار در زمینه اینترنت اشیاء در دنیا سرمایه‌گذاری صورت گرفت و در حال حاضر شاهد آن هستیم که این تکنولوژی در صنایع و جامعه مورد استقبال قرار گرفته است.

دبیر «هفتمین کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیا و کاربردها» افزود: یکی از اهداف اینترنت اشیاء، ثبت و تبادل اطلاعات در بستر اینترنت است و در حال حاضر بر طبق آمار موجود، حدود ۱۷ میلیارد دستگاه و شی دارای حسگرهای اینترنت اشیأء در دنیا وجود دارد.

نعمت بخش در خصوص برنامه‌های «هفتمین کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیا و کاربردها» خاطرنشان کرد: در کنفرانس امسال، ۸ کارگروه، سه سخنرانی کلیدی و پنل‌های علمی برگزار و از محصولات دیجیتال رونمایی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، هفتمین دوره از «کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیاء و کاربردها، در روزهای ۳ و ۴ آبان ماه مبتنی بر ۱۴ محور در دانشگاه اصفهان برگزارمی‌شود. محورهای این کنفرانس شامل شبکه‌های اینترنت اشیا (دستگاه‌ها، معماری، پروتکل، ارتباطات و غیره)، محاسبات ابری، مه و لبه در اینترنت اشیا و شهرهای هوشمند، اینترنت اشیا صنعتی و صنعت  ۴.۰، تجزیه و تحلیل داده‌های کلان در اینترنت اشیا، امنیت و حریم خصوصی در اینترنت اشیا، کاربردهای اینترنت اشیا در صنعت برق، بلاکچین و اینترنت اشیا، هوش مصنوعی در اینترنت اشیا، مدیریت و بهره‌وری انرژی در اینترنت اشیا، توسعه محیط‌های شبیه‌ساز، میان‌افزارها، پلتفرم‌ها و برنامه‌های کاربردی اینترنت اشیا، مجازی‌سازی و نرم‌افزارسازی شبکه در اینترنت اشیا، شبکه‌های سلولی نسل پنجم و ششم و اینترنت اشیا،  تحول دیجیتالی و مدل های کسب و کار مبتنی بر اینترنت اشیا، و کاربرد اینترنت اشیا در کشاورزی، سلامت، حمل و نقل می‌شود.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس