برگزاری دومین همایش ملی کارآفرینی و تجاری سازی رشته زبان و ادبیات عربی در دانشگاه سمنان

ایران کنفرانس

برگزاری دومین همایش ملی کارآفرینی و تجاری سازی رشته زبان و ادبیات عربی در دانشگاه سمنان

دومین همایش ملی کارآفرینی و تجاری سازی رشته زبان و ادبیات عربی ۲۰ اردیبهشت‌ با حضور اساتید و پژوهشگران این رشته به صورت حضوری و مجازی در دانشگاه سمنان برگزار می‌شود. دکتر محمدحسین احسانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان با اعلام این خبر ۱۷ اردیبهشت ماه اظهار کرد: دومین همایش ملی کارآفرینی و تجاری سازی رشته زبان و ادبیات عربی به میزبانی گروه زبان و ادبیات عربی دانشگاه سمنان به عنوان دبیرخانه دائمی کارآفرینی و تجاری سازی رشته زبان و ادبیات عربی کشور با همکاری انجمن ایرانی زبان و ادبیات عربی ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود .

وی افزود: توجه به میراث کهن اسلامی ایرانی و ارتباط آن با رشته زبان و ادبیات عربی، تقویت ارتباط دانشجویان و دانش آموختگان این رشته با جامعه و صنعت و معرفی زمینه‌های شغلی جدید برای دانش آموختگان از جمله اهداف برگزاری این همایش ملی است .

دکتر احسانی به محورهای این همایش اشاره کرد و گفت: کاربرد زبان عربی در گردشگری سلامت، نقد آثار ترجمه شده پزشکی از زبان عربی، چالش‌های معادل‌یابی اصطلاحات پزشکی عربی، ابتکارات مؤلفان و مترجمان پزشکی تمدن اسلامی، معرفی نسخه‌های خطی و چاپی عربی پزشکی و طب اسلامی، واژه‌نامه‌نگاری و فرهنگ لغت نویسی پزشکی در حوزه زبان عربی و کاربردهای معاصر زبان عربی در حوزه پزشکی و چشم‌اندازهای آینده از جمله محورهای این همایش است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان تصریح کرد: این همایش ملی ثبت شده در ISC از طریق سایت همایش به آدرس arabic.semnan.ac.ir از پاییز سال گذشته پذیرای مقالات پژوهشگران مختلف از سراسر کشور بوده است.

وی اضافه کرد: طبق هماهنگی به عمل آمده مقالات برگزیده در مجله علمی و بین المللی دراسات فی اللغة العربیة وآدابها و مجله الجمعیة العلمیّة الإیرانیّة للغة العربیة وآدابها به چاپ خواهد رسید.

دکتر احسانی یادآوری کرد: نخستین همایش ملی کارآفرینی و تجاری سازی رشته زبان و ادبیات عربی نیز زمستان ۱۳۹۳ به میزبانی دانشگاه سمنان و با حضور اساتید و پژوهشگران بسیاری از سراسر کشور برگزار شد که در آن گروه زبان و ادبیات عربی این دانشگاه به عنوان دبیرخانه دائمی کارآفرینی و تجاری سازی رشته زبان و ادبیات عربی انتخاب شد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس