سی و هشتمین کنگره رادیولوژی ایران برگزار می‌شود

ایران کنفرانس

سی و هشتمین کنگره رادیولوژی ایران برگزار می‌شود

اهواز- متخصص رادیولوژی و عضو هیئت علمی دانشگاه اهواز از برگزاری سی و هشتمین کنگره رادیولوژی ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی طهماسبی ظهر امروز سه‌شنبه در نشست خبری سی و هشتمین کنگره رادیولوژی ایران اظهار کرد: این کنگره هر ساله از سوی وزارت بهداشت و با همکاری انجمن رادیولوژی ایران برگزار می‌شود که رادیولوژیست‌های کشور، پرتونگاران و گروه‌های پزشکی هسته‌ای در کنگره شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این کنگره مذکور شناسنامه دارد و امتیاز آن از سوی وزارت بهداشت تعیین شده است، عنوان کرد: هر ساله برای متخصصان رادیولوژی که در این کنگره شرکت می‌کنند، ۲۰ امتیاز در نظر گرفته می‌شود و علاوه بر آن برای سایر حوزه‌های رادیولوژی شامل پرتونگاران و پزشکان هسته‌ای نیز امتیاز محاسبه می‌شود که هر ساله قریب پنج هزار نفر در کنگره شرکت می‌کنند.

دبیر سی و هشتمین کنگره رادیولوژی ایران بیان کرد: در این کنگره ۲۷۰ سخنرانی، حدود ۲۵ تا ۳۰ پنل و ۵۰ کارگاه برگزار می‌شود که رادیولوژیست‌ها، متخصصان سایر رشته‌ها و تکنسین‌ها در آن شرکت می‌کنند.

طهماسبی، شعار امسال کنگره رادیولوژی ایران را «رادیولوژی، هنر، دانش و تکنولوژی» خواند و اظهار کرد: رشته رادیولوژی مرتبط با هنر است یعنی شخصی که خلق تصویر و تفسیر می‌کند باید هنرمند بوده و از دانش بالایی برخوردار باشد زیرا باید به همه حیطه‌های پزشکی تسلط داشته باشد.

متخصص رادیولوژی و عضو هیئت علمی دانشگاه اهواز با بیان اینکه در سالیان گذشته پیشرفت‌های شگرفی در بخش رادیولوژی داشته‌ایم، تصریح کرد: در سال‌های گذشته تمامی نوابغ و شاگردهای اول پزشکی عمومی رادیولوژی را به عنوان رشته اول خود انتخاب کرده و وارد این رشته شدند.

دبیر سی و هشتمین کنگره رادیولوژی ایران با اشاره به اینکه در تمام حوزه‌های رادیولوژی سخنرانی، پانل و کارگاه برگزار می‌شود، بیان کرد: این حوزه‌ها سر، گردن، مغز، مسائل تصویری مرتبط با قفسه سینه، پستان، شکم، اندام‌ها و تقریباً همه قسمت‌ها را پوشش می‌دهد که به دلیل حجم زیاد مطالب، هر ساله روی تم خاصی تاکید می‌شود.

طهماسبی با بیان اینکه امسال تصویربرداری بیماری‌های زنان و مامایی، تصویربرداری بیماری‌های ماهیچه‌ای – عضلانی و هیبرید ایمیجینگ به عنوان تم های کنگره انتخاب شده‌اند، اظهار کرد: نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: به سبب اینکه درگیر فیزیک کاری هستیم باید فیزیک حفظ شود، دردهای عضلانی، ناتوانی برای بالا رفتن سن، کمردرد و زانو درد مسائل مبتلابه جامعه هستند که تصویربرداری به‌خصوص تصویربرداری ماسکولان نقش بسیار مهمی دارد و تاکید شده کارگاه‌های بسیاری در این خصوص برگزار شود.

متخصص رادیولوژی و عضو هیئت علمی دانشگاه اهواز گفت: هیبرید ایمیجینگ، تلفیق رادیولوژی با پزشکی هسته‌ای است که نقش بسیار مهمی در تشخیص و پیگیری سرطان دارد به همین خاطر هر دو نقش بسیار مهمی دارند.

به گفته وی؛ کنگره رادیولوژی ایران در دو حوزه بازآموزی و نوآوری کاملاً موازی با هم کار می‌کند.

دبیر سی و هشتمین کنگره رادیولوژی ایران در خصوص اهداف کنگره عنوان کرد: اکثر رادیولوژیست‌ها نیاز دارند بعد از یک سال کاری پوست اندازی کرده و اطلاعاتشان را بروز کرده و با اطلاعات روز دنیا مواجه شوند، به همین خاطر کمیته علمی دانشگاه اهواز در یکسال کار مستمر سخنران‌های قابلی را در سطح کشور و خارج از کشور انتخاب کرده که با شرکت در بازآموزی‌ها خود را در سطح علمی روز دنیا نگه می‌دارند.

حضور دانش بنیان‌ها در کنگره رادیولوژی

طهماسبی گفت: هرساله در کنگره رادیولوژی ایران نوآوری‌هایی انجام می‌شود یعنی روش‌ها و چارت‌های جدید برای شرکت کننده ها بازگویی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رادیولوژی یک بخش پاراکلینیک است، افزود: با پنل هایی که با سایر کمیسیون‌ها داشتیم، سعی کرده‌ایم تا تعاملات بین رشته‌ای را به شکلی مطرح کنیم تا بتوانیم چالش‌هایی را که با گروه‌های دیگر وجود دارد به نوعی پوشش دهیم.

متخصص رادیولوژی و عضو هیئت علمی دانشگاه اهواز، دستیاران را دیگر گروه هدف در کنگره مذکور خواند و بیان کرد: در کشور بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ دستیار رادیولوژیست وجود دارد و در حال حاضر ۳۰۰ نفر دستیار رادیولوژیست در کشور در حال تحصیل در رشته رادیولوژی هستند؛ بنابراین قشر وسیعی نیاز به آموزش دارند.

دبیر سی و هشتمین کنگره رادیولوژی ایران با بیان اینکه در کنار کنگره رادیولوژی نیز کنگره پرتونگاران را داریم، گفت: اینها قشری هستند که به عنوان تکنسین در مراکز کار می‌کنند؛ بنابراین سالن، سخنرانی و کارگاه خاص خود را دارند که با حمایت انجمن رادیولوژی ایران که طیف وسیعی از کارشناسان هستند و نقش مهمی را در تصویربرداری ایفا می‌کنند.

وی، برگزاری نمایشگاه را بخش جنبی کنگره رادیولوژی ایران خواند و اظهار کرد: بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان در کنگره شرکت می‌کنند که آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا را به نمایش می‌گذارند و با توجه به شرایط مملکت سعی می‌کنند به هر طریقی تکنولوژی‌ها را وارد کشور کنند.

به گفته وی؛ علاوه بر رادیولوژیست و کارشناس‌ها، بیمارستان‌های مختلف کشور برای تهیه تجهیزاتشان تعامل داشته و از نمایشگاه بازدید می‌کنند.

طهماسبی بیان کرد: کنگره رادیولوژی ایران از ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت ماه، از ساعت ۸ تا ۱۸ در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس