فراخوان همایش چشم‌انداز منطقه‌ای میراث راه ابریشم

ایران کنفرانس

فراخوان همایش چشم‌انداز منطقه‌ای میراث راه ابریشم

همایش «چشم‌انداز منطقه‌ای میراث راه ابریشم، هم‌زیستی فرهنگ‌ها» به همت پژوهشکده ابنیه و بافت‌های فرهنگی-تاریخی ۱۱ بهمن ۱۴۰۱، در راستای فعالیت پایگاه پژوهشی راه ابریشم برگزارمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، راه ابریشم محدوده گسترده‌ای از سرزمین‌ها و فرهنگ‌ها، از شرق تا غرب را شامل می‌شود که به‌واسطه روابط دور و دراز تاریخی، برخوردار از اشتراکات فرهنگی و تمدنی شده‌اند و میراث بازمانده از همسایگی‌ها، هم‌زبانی‌ها، تبادلات و مراودات انسانی، در شناخت ظرفیت مفهوم و گستره راه ابریشم قابل مطالعه و بازاندیشی است.

این راه که از شرق دور آغاز شده، با گذار از فلات ایران به سرزمین‌های غربی متصل می‌شد، از میان دشت‌ها، صحراها کوه‌ها، جنگل، دریا و رودخانه‌هایی می‌گذشت. در دامن این طبیعت متنوع، شهرها، روستاها، سکونت‌گاه‌های موقت، منزلگاه‌های کاروانی و استحکامات قرار داشتند که به فراخور موقعیت، در تعامل با این رویدادها و جریان حیاتی این راه تاریخی واقع می‌شدند.

راه ابریشم جز اینکه می‌تواند از راه مشاهده و تفکر در میراث و مصادیق فرهنگی و تاریخی نگاه به گذشته را تعمق بخشد، امروز نیز نقش تعیین کننده و استراتژیک در گسترش روابط فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کشورهای واقع در حوزه راه خواهد داشت.

از این رو از همه دانشوران، عالمان، پژوهشگران، دانشجویان و علاقمندان دعوت می‌شود، با ارائۀ آثار علمی، در قالب مقاله، در این همایش شرکت کنند.

مفهوم راه ابریشم و عوامل اثرگذار در شکل‌گیری زیرساخت‌های آن، هم‌زیستی فرهنگ‌ها در راه ابریشم و چشم‌انداز پیشِ‌رو در روابط منطقه‌ای در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، گردشگری، …، میراث شهرها، روستاها، مناظر فرهنگی و میراث‌طبیعی واقع در حوزه راه ابریشم، میراث معماری، بویژه مستحدثات بین‌راهی در حاشیه راه ابریشم، پژوهش‌ها و کاوش‌های باستان‌شناسی و باستان‌سنجیِ مواد فرهنگی در مناطق حوزه راه ابریشم، میراث‌فرهنگی ناملموس (مردم‌شناسی، زبان و گویش، هنر و صناعت و…)، تجارب حفاظت و مرمت آثار تاریخی فرهنگی، فناوری‌های نو در شناسایی و ثبت آثار، محورهای همایش «چشم‌انداز منطقه‌ای میراث راه ابریشم، هم‌زیستی فرهنگ‌ها» را تشکیل می‌دهند.

مهلت ارسال اصل مقاله ۳۰ دی ماه ۱۴۰۱ است و علاقمندان می‌توانند مقالات خود را به ایمیل آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید ارسال و برای اطلاع از شرایط به سایت دبیرخانه همایش به آدرس silkroad.richt.ir (نشانی دبیرخانه تهران، خیابان امام خمینی، خیابان سی تیر، روبروی موزه ملی ایران، پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری) مراجعه و یا با شماره تلفن‌های ۰۲۱۶۶۷۵۸۷۶۰ و ۶۰-۰۲۱۶۶۷۳۶۴۵۲ داخلی (۳۱۲) تماس بگیرند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس