کنفرانس بین‌المللی تحقیقات و نوآوری در کشاورزی ارگانیک برگزار می‌شود

ایران کنفرانس

کنفرانس بین‌المللی تحقیقات و نوآوری در کشاورزی ارگانیک برگزار می‌شود

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) گفت: «کنفرانس بین‌المللی تحقیقات و نوآوری در کشاورزی ارگانیک با حضور پژوهشگران و صاحبنظران داخلی و خارجی، روز سه‌شنبه 11 آبان جاری در این واحد برگزار می‌شود.»

دکتر پیام نجفی در این باره به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: «مواد غذایی ارگانیک به آن دسته از مواد گفته می‌شود که در تولید آنها از مواد شیمیایی و مصنوعی همچون آفت کش‌ها، سموم، نگهدارنده‌ها، کودهای شیمیایی و به طور کلی هر گونه آلاینده است. اما امروزه در بسیاری از کشورهای دنیا، محصولات ارگانیک، دیگر به عنوان کالای لوکس و خاص به حساب نمی‌آیند و در فروشگاه‌ها، انواع محصولات ارگانیک از میوه و سبزی گرفته تا مرغ، تخم‌مرغ و شیر را می‌توان با برچسب ارگانیک و تنها اندکی گران‌تر از انواع معمولی، خریداری کرد.»

نجفی گفت: «یکی از مهم‌ترین مزیت‌های محصولات غذایی ارگانیک وجود طعم و مزه بهتر و طبیعی‌تر و خواص غذایی بیشتر این محصولات نسبت به محصولات تولید شده در سیستم زراعی رایج و محصولات اصلاح شده است. در مواد غذایی ارگانیک آنتی اکسیدان بیشتر یافت می‌گردد. چراکه آفت‌کش‌های مصنوعی تولید این مواد را در گیاهان کاهش داده اما کودهای حیوانی و آلی بکار رفته در کشاورزی ارگانیک تولید آنها را افزایش می‌دهد. محصولات ارگانیک سالم‌تر بوده و به بقایای آفت‌کش‌های شیمیایی کمتر آلوده هستند، این محصولات فاقد افزودنی‌های غذایی بوده و طبعاً سالم‌تر نیز هستند.»

معاون پژوهش و فناوری واحد اصفهان(خوراسگان) افزود: «مواد غذایی ارگانیک خطر بیماری‌ها را کم می‌کند. خیلی از مراکز حفاظت محیط زیست دریافته‌اند که مواد شیمیایی موجود در آفت‌کش‌ها دارای اثرات سرطان‌زایی و بیماری‌زایی هستند. کشاورزی ارگانیک یکی از راه‌های کاهش مصرف سموم شیمیایی و کم کردن این مواد به منابع آب، زمین و هواست. در ایران نیز محصولاتی از قبیل انار، آب انار، پسته‌ وحشی، زعفران، انجیر، گلاب، عسل، چای، برنج، زیتون و برخی از محصولات غذایی دیگر به صورت ارگانیک ارائه شده است.»

نجفی خاطرنشان کرد: «امروزه متخصصان بر این باورند که جنبش کشاورزی ارگانیک نیاز به ورود به مرحله تحولی جدیدی دارد که بر نوآوری و پژوهش استوار است. در بین رشته‌های مختلف علوم کشاورزی، سیستم های کشاورزی پایدار بویژه کشاورزی ارگانیک نیز از جایگاه ویژه و منحصر به فردی برخوردار است. بر این اساس کنفرانس‌های مختلفی در چند سال اخیر در کشور برگزار شده است اما این اولین مرتبه‌ای است که یک کنفرانس بین‌المللی علمی با هدف ارائه آخرین نتایج و یافته‌های پژوهشی و تحقیقاتی برجسته‌ترین محققان و دانشگاهیان دنیا در زمینه تولید محصولات ارگانیک در ایران برگزار می‌شود.»

وی اهداف و زمینه‌های تخصصی کنفرانس بین‌المللی تحقیقات و نوآوری در کشاورزی ارگانیک را؛ تبیین ضرورت انجام تحقیقات و رویکردهای دانش بنیان برای توسعه کشاورزی ارگانیک، تبیین جنبه های اخلاق محور و جامع نگر در سیستم های کشاورزی ارگانیک، معرفی International Society of Organic Agriculture Research-ISOFAR و نقش آن در توسعه علمی جنبش جهانی ارگانیک، تجزیه و تحلیل های اقتصادی برای توسعه بازار محصولات غذایی ارگانیک، جنبه‌های علمی و تحقیقات کاربردی برای تولیدات گیاهی ارگانیک (حاصلخیزی خاک، مدیریت آفات و تولید بذر ارگانیک)، جنبه‌های علمی و تحقیقات کاربردی برای تولید محصولات و فرآورده های دامی ارگانیک و روش‌های دانش‌محور برای ارزیابی جنبه‌های اجتماعی تولید و مصرف محصولات ارگانیک ذکر کرد.

علاقه‌مندان به شرکت در این کنفرانس بین‌المللی می‌توانند برای ثبت نام به سایت اینترنتی این کنفرانس به نشانی www.organic.khuisf.ac.ir مراجعه کنند.

آخرین بروزرسانی (دوشنبه ، 10 آبان 1395 ، 14:17)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس