کنگره های پزشکی، مامایی و پرستاری تولیدمثل و سلول‌های بنیادی رویان برگزار می‌شوند

ایران کنفرانس

کنگره های پزشکی، مامایی و پرستاری تولیدمثل و سلول‌های بنیادی رویان برگزار می‌شوند

شانزدهمین کنگره بین‌المللی پزشکی تولید مثل، یازدهمین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و دهمین سمینار پرستاری و مامایی در پزشکی تولیدمثل رویان، 11 تا 13 شهریورماه جاری در سالن همایش های رازی تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا، دکتر گورابی، رییس جشنواره و کنگره های بین‌المللی تحقیقات رویان گفت: در مهر ماه هر سال فراخوانی در سطح دنیا منتشر می‌شود و از محققان درخواست می‌شود که تحقیقات خود را در حوزه‌های پزشکی تولید مثل، سلول‌های بنیادی و طب ترمیمی برای این جشنواره ارسال کنند.

در این دوره از جشنواره 204 طرح تحقیقاتی از 47 کشور جهان برای شرکت در این جشنواره ارسال شد که بیشترین طرح‌های تحقیقاتی از کشورهای آمریکا، چین، هند، ایتالیا، آلمان و ژاپن بوده است.

گورابی خاطرنشان کرد: از 204 طرح ارسال شده به این جشنواره 108 طرح مربوط به حوزه پزشکی تولیدمثل و 93 طرح مربوط به حوزه سلول‌های بنیادی و طب ترمیمی بوده است.

وی ادامه داد: در این دوره از جشنواره به هفت طرح برتر جایزه‌ی تحقیقاتی رویان اعطا می‌شود که پنج جایزه مربوط به محققان بین‌المللی و دو جایزه مربوط به محققان ملی است.

دکتر فرید دادخواه، دبیر علمی کنگره پزشکی تولید مثل رویان با بیان این که کنگره پزشکی تولیدمثل در 17 محور علمی تعریف شده است، گفت: در این کنگره در خصوص موضوعاتی چون استفاده از متدهای درمان ناباروری، به روز‌رسانی روش‌های درمانی بیماران با پاسخ ضعیف تخمدانی، مکانیسم‌های تعیین جنسیت گناد، فاکتورهای مهم در پیش‌بینی نتایج IUI، آسیب DNA اسپرم و سن زن، دریچه درمانی جدید در درمان واریکوسل و مفاهیم جدید پاتولوژی، مرغ اهلی به عنوان یک مدل برای مطالعات سرطان تخمدان و کاربردهای نوین شبیه سازی در انسان و حیوان بحث و بررسی می‌شود.

به گفته وی سقط مکرر، تشخیص و درمان یافته‌های جدید مولکولی در سقط مکرر خودبخودی، عوامل خطر سقط‌های مکرر، آزمایش ژنتیکی قبل از لانه‌گزینی، مباحث ژنتیک باروری، مباحث کاربرد تصویربرداری در باروری، فرآیند توجیه روش‌های کمک باروری در نظام بهداشتی ایران، تدوین و اعتبارسنجی پرسشنامه، شاخص‌های کیفی برای تمام ابعاد کیفیت مراقبت باروری و بررسی تاثیر آرام سازی و اضطراب زنان نابارور از دیگر محورهای مباحث این کنگره است.

دادخواه تعداد مقالات ارسال شده به این کنگره را 515 مقاله ذکر کرد و ادامه داد:‌ از مجموع مقالات واصله، 315 مقاله مرتبط با شانزدهمین کنگره بین‌المللی پزشکی و بیولوژی باروری و دهمین سمینار پرستاری و مامایی است که 72 مقاله در قالب سخنرانی طی 11 پنل علمی و 194 مقاله نیز در قالب پوستر ارائه می‌شود.

به گفته وی 30 درصد از این مقالات از سوی محققان خارجی بوده که بیشترین آنها از کشور آمریکا با 30 مقاله، چین با 18 مقاله، انگلستان با 17 مقاله، استرالیا با شش مقاله، ژاپن با سه مقاله، کانادا با 14 مقاله و مصر با پنج مقاله است.

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی را از برنامه‌های دیگر این کنگره نام برد و اظهار داشت: کشت جنین جوجه در پوسته‌های اجاره‌ای، کشت PGC جنین جوجه، پیش کنگره حفظ باروری در بیماران مبتلا به سرطان، آنالیز سمن، سونوگرافی کالر داپلر در ارزیابی ناباروری مردان و مراقبتهای پریناتال در روشهای کمک باروری عناوین کارگاه‌های آموزشی جنبی این کنگره را تشکیل می‌دهند.

دکتر یاسر تهمتنی، دبیر علمی یازدهمین کنگره سلول‌های بنیادی رویان هم خاطرنشان کرد: در این کنگره در خصوص تکوین عصب و سلول‌های شبکیه، زیست شناسی پانکراس و دیابت، استفاده از مدل‌های سلولی برای تشخیص بیماری‌ها، تکوین عصب و سلول‌های شبکیه چشم، مهندسی بافت، پرتوانی و سرطان بحث و بررسی خواهد شد.

وی ادامه داد: از 515 مقاله رسیده به دبیرخانه کنگره، 200 مقاله مرتبط با یازدهمین کنگره سلول‌های بنیادی است که از این تعداد هفت مقاله به صورت سخنرانی و 124 مقاله به صورت پوستر پذیرش شدند.

تهمتنی با بیان این که 30 درصد این مقالات خارجی هستند، اظهار داشت: در آستانه برگزاری این کنگره، کارگاه آموزشی جداسازی و تخلیص سلول‌های بنیادی مزانشیمی از منابع مختلف (مغز استخوان، پالپ دندان و بافت چربی) در روز نهم شهریورماه جاری برگزار می شود.

دکتر زهرا عزآبادی، دبیر سمینار پرستاری و مامایی در پزشکی تولید مثل رویان نیز با اشاره به مشکلات بیماران نابارور خاطرنشان کرد:‌ این بیماران دارای مشکلات روحی فراوانی هستند؛ با این حال پزشکان متخصص تنها بر روی بیماری این افراد تمرکز دارد و کمتر به شرایط روحی بیماران توجه می‌کنند.

وی با تاکید بر این که درمانهای ناباروری به صورت گروهی انجام می‌شود، تصریح کرد: در این راستا خدمات گروه پرستاری و ایجاد ارتباط موثر با بیماران می‌تواند گام موثری در درمان بیماران باشد.

عزآبادی برگزاری سمینار پرستاری و مامایی در پزشکی تولید مثل را در این راستا ذکرکرد و گفت:‌ در این سمینار 68 مقاله در حوزه پرستاری و مامایی ارسال شده است که از این تعداد شش مقاله برای ارائه شفاهی و 35 مقاله برای ارائه پوستر انتخاب شده‌اند.

آخرین بروزرسانی (يكشنبه ، 8 شهریور 1394 ، 05:00)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس