آغاز کنفرانس بین‌المللی ریاضی در دانشگاه یزد

ایران کنفرانس

آغاز کنفرانس بین‌المللی ریاضی در دانشگاه یزد

یزدـ کنفرانس بین المللی ریاضی امروز در دانشگاه یزد آغاز شد و ریاضیدانانی از سراسر دنیا برای تبادل دانش خود در این دانشگاه گردهم آمدند.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز دانشگاه یزد محل گردهمایی ریاضیدانان و پژوهشگرانی از کشورهای ایران، چین، استرالیا، کانادا، اسپانیا، کره جنوبی، تایلند، هند و صربستان است و در مدت چهار روز برگزاری کنفرانس، پژوهش ها و یافته های جدید در مورد علم ریاضی بین ریاضیدانان این کشورها تبادل خواهد شد.

این چهل و ششمین کنفرانس بین المللی ریاضی است که در کشورهای مختلف برگزار شده و امسال دانشگاه یزد، میزبانی این کنفرانس را بر عهده گرفته است.

رئیس دانشگاه یزد در مراسم افتتاحیه چهل و ششمین کنفرانس بین المللی ریاضی در سالن آمفی تئاتر دانشگاه یزد اظهار داشت: برگزاری این کنفرانس در دانشگاه یزد، افتخاری بزرگ برای این استان به شمار می رود و با توجه به سابقه چندین ساله دانشکده ریاضی یزد و دانشمندان علم ریاضی که از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند، دانشگاه یزد شایستگی این میزبانی را داشته است.

سابقه ۴۰ ساله دانشکده ریاضی دانشگاه یزد

محمدصالح اولیا بیان کرد: سابقه دانشگاه ریاضی یزد به سال ۵۳ باز می گردد و اکنون این رشته با چهار گرایش تا مقطع دکترا، دانشجویان بسیاری پذیرش کرده و آموزش داده است.

وی ضمن خیرمقدم به ریاضیدانان کشورهای مختلف اظهار امیدواری کرد: دانشگاه یزد بتواند در طول چهار روز برگزاری کنفرانس ریاضی، میزبانی شایسته ای از ریاضیدانان برجسته دنیا به عمل آورد و این کنفرانس فضایی برای کسب علم بیشتر توسط دانشجویان رشته ریاضی در استان یزد باشد.

دبیر چهل و ششمین کنفرانس بین المللی ریاضی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در مجموع هزار و ۱۰۰ عنوان مقاله به دبیرخانه این کنفرانس رسیده است، اظهار داشت: از این تعداد ۷۵۰ مقاله پذیرفته شده که ۴۲۰ مقاله به صورت سخنرانی و ۳۳۰ مقالبه در قالب پوستر ارائه خواهد شد.

قاسم برید لقمانی تصریح کرد: در این کنفرانس ریاضیدانان کشورهای کانادا، ایران، اسپانیا، استرالیا، چین، کره جنوبی، هند، صربستان و تایلند حضور دارند و مقالاتی نیز از این کشورها به دبیرخانه ارسال شده است.

دکترای افتخاری به ریاضیدان برجسته استرالیایی اعطا می شود

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یزد همچنین با اشاره به اجرای برنامه های جنبی در این کنفرانس بیان کرد: در کنفرانس دکترای افتخاری به خانم شریل الیزابت پرگر، ریاضیدان برجسته استرالیایی طی مراسمی اعطا خواهد شد.

رئیس انجمن ریاضی ایران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ترسیم شده در افق ۲۰ ساله، ریاضی ایران باید در اتحادیه بین المللی ریاضی ارتقا جایگاه پیدا کند، اظهار داشت: ایران هم اکنون در رتبه چهارم قرار دارد و به جز ایران ۱۰ کشور دیگر نیز دارای رتبه چهارم هستند.

محمدعلی دهقان بیان کرد: شورای بیست و هشتم انجمن ریاضی ایران تاکنون توانسته بخشی از این برنامه را محقق کند و ایران را از جایگاه پنجم به جایگاه چهارم برساند.

نیاز علم ریاضی به توجه بیشتر

وی همچنین با بیان اینکه عضویت در اتحادیه بین المللی ریاضی یک فرصت بزرگ علمی برای کشور ایجاد می کند، از بی توجهی به علم ریاضی در کشور ابراز نارضایتی کرد و افزود: امیدواریم برگزاری این کنفرانس ها بتواند توجه بیشتری را در کشوری که مهد ریاضی به شمار می رود و دانشمندان بسیاری از ایران در این علم دارای شهرت جهانی هستند، جلب کند.

در مراسم افتتاحیه کنفرانس ریاضی که در سالن آمفی ‌تئاتر دانشگاه یزد برگزار شد، از گلیم فرش پوستر این کنفرانس با حضور رئیس دانشگاه یزد و رئیس انجمن ریاضی ایران رونمایی شد.

در این مراسم همچنین پیام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری توسط رئیس انجمن ریاضی ایران قرائت شد.

آخرین بروزرسانی (پنجشنبه ، 5 شهریور 1394 ، 05:30)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس