همایش ملی فقه و هنر در قم برگزار می‌شود

ایران کنفرانس

همایش ملی فقه و هنر در قم برگزار می‌شود

قم - معاون پژوهش مدرسه اسلامی هنر از برگزاری همایش ملی فقه و هنر در دی‌ماه سال‌جاری در قم خبر داد.

حجت الاسلام مهدی همازاده در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: همایش ملی فقه و هنر با همکاری مدرسه اسلامی هنر قم و با حمایت شورای فرهنگ عمومی، شورای انقلاب فرهنگی و برخی از نهادهای علمی و پژوهشی دی‌ماه سال جاری در قم برگزار می‌شود.

وی به اهداف برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: ایجاد جرقه‌ای در فضای علمی و فقهی حوزه برای رفتن به سمت اجتهاد تخصصی در زمینه هنر یکی از اهداف برگزاری این همایش است.

دبیر اجرایی همایش ملی فقه و هنر ادامه داد: آنچه در زمینه مباحث هنری در حوزه رواج دارد یک سلسله مباحثی است که در کتاب مکاسب به آن اشاره شده و یک حاشیه‌های جزئی نیز برای آن نوشته شده است اما در عرصه جدید هنر دچار تحولاتی شده و با موضوعاتی مرتبط شده که نیازمند بررسی است.

وی افزود: موضوعات روز در زمینه هنر و همچنین تحول در موضوعاتی که در گذشته در این باب وجود داشته است نیز از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

حجت الاسلام همازاده با اشاره به اینکه فراخوان ارسال مقاله که ویژه اساتید و تحصیل‌کردگان شاخه‌های مختلف حقوق در دانشگاه و همچنین حوزویان است به‌زودی اعلام می‌شود، ابراز کرد: مباحث روش‌شناسی فقاهت هنر، بررسی زمان‌بندی احکام هنر، بازبینی احکامی که در زمینه هنر وجود دارد، اصطلاحات هنری، جایگاه عرف در فقه هنر، نقش انگیزه و محتوا و مالکیت هنری از جمله محورهای تعیین‌شده است.

معاون پژوهش مدرسه اسلامی هنر با بیان اینکه مقالات باید پژوهش محور باشد، گفت: با رایزنی‌هایی که با مجلات معتبر علمی و پژوهشی و هنری صورت گرفته مقالات برتر در این مجلات به چاپ می‌رسد.

وی سخنرانان این همایش را که دی‌ماه برگزار خواهد شد، آیت الله علیدوست، صادقی رشاد و آیت الله جواد فاضل لنکرانی عنوان کرد.

آخرین بروزرسانی (يكشنبه ، 7 تیر 1394 ، 15:41)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس