برپایی همایش ملی «مسائل اجتماعی ایران و رویکرد اجتماع محور» در دانشگاه اصفهان

ایران کنفرانس

برپایی همایش ملی «مسائل اجتماعی ایران و رویکرد اجتماع محور» در دانشگاه اصفهان

همایش ملی «مسائل اجتماعی ایران و رویکرد اجتماعی محور»، پنجم اسفندماه امسال در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

علی هاشمیان‌فر، دبیر همایش با اعلام این خبر به خبرنگار علمی ایسنا منطقه اصفهان، گفت: رویکرد اجتماع محور به مسائل اجتماعی از دهه نود میلادی مطرح شد و با تغییر نگاه دانشگاهی به مسائل اجتماعی سعی دارد به مباحث علمی این حوزه را در سطح مردم و با حمایت خود آن‌ها بررسی کند.

وی گفت: نگاه‌های نظری به رویکرد اجتماع محور،‌ نقش نهاد‌های اجتماعی در این زمینه و نگاه اجتماع محور به مدیریت شهری، مدیریت حقوقی و امنیتی جامعه، مدیریت رسانه‌ای جامعه، سیاست‌گذاری‌های آموزشی و... سه محور اصلی این همایش هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه نهادهای اجتماعی مانند خانواده، NGOها، نهادهای مذهبی و مؤسسات خیریه و... می‌توانند با رویکرد اجتماع‌محور در کشف، حل و پیشگیری از مسائل اجتماعی فعال باشند،‌ تصریح کرد: این نهادها هر کدام با رویکرد اجتماع محور سنخیت دارند، برای مثال سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند به حل مسائل اجتماعی کمک کنند، اما باید دید که این نهاد‌ها چطور باید به صورت علمی وارد این عرصه شوند.

این جامعه‌شناس اضافه کرد: موضوعاتی مانند مدیریت شهری، مدیریت حقوقی و امنیتی جامعه، مدیریت رسانه‌ای جامعه، سیاست گذاری‌های آموزشی و بحث حمایت و سلامت اجتماعی نمونه‌ای از مسائلی است که سنخیتشان با رویکرد اجتماعی محور بیشتر است.

هاشمیان‌فر با اشاره به مساله اعتیاد گفت: اعتیاد همواره یکی از پنج معضل اجتماعی کشور بوده است و ستاد مبارزه با مواد مخدر دو رویکرد اساسی برای برخورد با آن مطرح می‌کند،‌ رویکرد اول مطالعه اعتیاد در مبارزه با بحث عرضه است که به آن رویکرد عرضه محور می‌گویند و هدف آن جلوگیری از عرضه مواد مخدر با بستن مرزها و تقویت مرزهای امنیتی است؛ رویکرد دوم، تقاضا محور است به این معنی که با تقاضا مبارزه شود و این بحث به رویکرد اجتماعی محور نزدیک می‌شود.

وی ادامه داد: مبارزه با اعتیاد به شکل رویکرد عرضه محور در مقابل مبارزه بر اساس رویکرد تقاضامحور از اثربخشی کمتری برخوردار است، زیرا اگر تمام مرزها به لحاظ ورود مواد مخدر کنترل شود، اما باز هم امکان تولید مواد مخدر در کشور وجود دارد بنابراین مبارزه با عرضه به تنهایی چندان موفق نیست و رفتن به سمت رویکرد مبارزه با تقاضا باید مد نظر قرار گیرد.

این جامعه شناس اضافه کرد: مبارزه از طریق رویکرد تقاضا محوری با رویکرد اجتماعی سازگار است، به این معنا که برای کاهش اعتیاد در جامعه تمرکز بر افراد معتاد یا آن‌هایی که احتمال دارد معتاد شوند، باشد.

آخرین بروزرسانی (دوشنبه ، 20 بهمن 1393 ، 18:07)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس