دومین همایش ملی تازه‌های سلولی و مولکولی، پاییز آینده برگزار می شود

ایران کنفرانس

دومین همایش ملی تازه‌های سلولی و مولکولی، پاییز آینده برگزار می شود

دومین همایش ملی تازه‌های سلولی و مولکولی، پاییز 1394 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند برگزار می شود.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر سعید ذاکر بستان آباد، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند با اعلام این مطلب گفت: اواخر دی سال جاری، کارگروه‌های تخصصی این همایش در نشست شورای سیاست‌گذاری در واحد پرند با حضور جمعی از استادان و اندیشمندان این حوزه از دانش از سوی اعضا پیشنهاد و به تایید رسید.

در این جلسه کارگروه‌های تخصصی همایش شامل "ژنتیک، بیوشیمی و بیماری‌های متابولیک"، "علوم سلولی، مولکولی و تکوینی"، "فیزیولوژی و فارماکولوژی"، "نانوبیوتکنولوژی و بیوتکنولوژی"، "سلول‌های بنیادی، کشت سلول و بافت"، "هماتولوژی، آناتومی، پاتولوژی و انکولوژی" و "میکروبیولوژی، ایمونولوژی و پروبیوتیک" از سوی اعضای شورا پیشنهاد و به تصویب و تایید رسید.

همچنین مقرر شد در زمان برگزاری همایش میزگردی درخصوص تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی در حوزه زیست‌فناوری تشکیل و نیز از شرکت‌های دانش‌بنیان دعوت شود تا در زمان برگزاری همایش به ارائه محصولات خود بپردازند.

علاوه‌ بر این با برگزاری نمایشگاه فن‌بازار با رویکرد زیست‌فناوری در زمان برگزاری همایش موافقت شده و مقرر شد مقالات برگزیده همایش در مجلات معتبر بین‌المللی که با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی منتشر می‌شوند، چاپ شود.

دکتر سعید ذاکر بستان‌آباد معاون پژوهش و فناوری و عضو هیات علمی گروه زیست‌شناسی واحد پرند، دکتر علیرضا ایرانبخش مدیرکل دفتر توسعه شبکه‌های آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی و پروفسور احمد مجد، چهره ماندگار زیست شناسی کشور از اعضای شورای سیاست‌گذاری این همایش هستند.

ذاکر بستان‌آباد، عضو هیات علمی گروه زیست‌شناسی واحد پرند در خصوص اهداف برگزاری دومین همایش ملی تازه‌های سلولی و مولکولی گفت: این همایش در حوزه علوم سلولی و مولکولی با گرایش‌های مختلفی است که تقریبا تا سال 91 برگزار نشده بود و این دومین همایش خواهد بود که در علوم سلولی مولکولی با گرایش‌های مختلف برگزار می‌شود. این همایش می‌تواند کمک شایانی به یافتن ارتباطات بین رشته‌ای در این حوزه کند و حتی همکاری‌های بین متخصصان، دانشجویان و پژوهش‌گران را برقرار کند تا آنان بتوانند یافته‌های علمی خودشان را با ارائه در همایش علوم سلولی و مولکولی معرفی کنند.

از اهداف دیگر همایش، ایجاد ارتباط بین مراکز تحقیقاتی، دانشگاه‌ها و موسساتی است که در این علوم فعالیت دارند تا یکدیگر را بشناسند و بتوانند همکاری مشترک داشته باشند و گامی در راستای اهداف علمی کشور برداشته شود. برای انجام کارهای مشترک بین چند موسسه و مرکز تحقیقاتی شناخت‌ها در این گونه همایش‌ها صورت می‌پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد انگیزه و معرفی فعالیت‌های مرتبط با علوم سلولی و مولکولی از دیگر اهداف برگزاری این همایش است. دانشجویان بدانند که در شاخه‌های مختلف پزشکی و غیرپزشکی، حوزه نانو و صنعت مانند صنایع غذایی و دارو جای فعالیت و تحقیق زیادی وجود دارد؛ این از وظایف دانشگاه‌هاست که از طریق برگزاری همایش‌های علمی انگیزه لازم برای تحصیل علم را فراهم آورند.

ذاکر تصریح کرد: معرفی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند و پتانسیل‌های این دانشگاه در حوزه علوم سلولی و مولکولی و بیوتکنولوژی، معرفی اعضای هیأت علمی برجسته در سطح کشور به محققان و دانشجویان در راستای ارتباطات علمی و انجام پروژه‌های تحقیقاتی و پایان‌نامه‌ای، معرفی مجدد مجله علمی پژوهشی تازه‌های سلولی مولکولی که یک مجله موفق در چاپ مقالات علمی مناسب از دانشگاه ها و موسسات مختلف کشور است؛ رسیدن به یک ارتباط مناسب علمی بین محققان، دانشجویان و استادان و در نهایت شناسایی پژوهش‌های مشترک و جلوگیری از موازی کاری علمی و جمع‌بندی فعالیت‌های علمی این حوزه بر اساس سیاست‌های کلان علمی کشور جزو اهداف وحاکی از اهمیت برگزاری این همایش خواهد بود.

دبیر علمی همایش ملی تازه‌های سلولی و مولکولی در خصوص زمان دریافت و ارزیابی مقالات گفت: پذیرش مقالات با فعال شدن وب سایت همایش از اواخر بهمن ماه جاری به مدت پنج ماه آغاز خواهد شد. با توجه به سابقه برگزاری نخستین همایش پیش بینی می‌کنیم بتوانیم حدود 500 تا 600 مقاله از حدود هزار مقاله ارسالی را پذیرش کنیم.

آخرین بروزرسانی (شنبه ، 18 بهمن 1393 ، 17:20)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس